jacoP Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Selv mener jeg at hjelm ikke er nødvendig for folk som har stått lenge og bare kjører kontrolert ned bakkene uten å hoppe, raile etc... ,men hva skader det å ha en hjelm på hodet? Jeg bruker alltid hjelm, ikke fordi jeg synes det er spesielt kult, men føler meg tryggere med det. Orker man å legge litt penger i en hjelm kan man få hjelmer som både er behagelige, varme og lette. Jeg er som regel forsiktig og bruker litt beskyttelse, men kommer av en erfaring på sykkel jeg hadde for 4 år tilbake. Jeg var på vei til trening, hadde dårlig tid, syklet uten hendene på styret ned en bratt bakke. Plutselig kom en uventet hump i veien. Jeg mistet kontroll og kjørte rett inn i en murportal. Brakk begge armene, det ene bruddet var åpent, beinet stakk ut få millimeter ifra pulsåren (flaks). Slapp heller ikke unna uten et nesten 10 cm arr i panna (synes ikke like godt nå lenger, men er fremdeles tydelig) Ja, dette var nok OT, men denne ulykken fikk meg til å bli mer forsiktig innen det meste man kan kalle ekstremsport. Endret 14. februar 2007 av Jokkulf Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Uff, forstua begge tomlene og brista håndledda her om dagen Innimellom når jeg kjører ned bratte heng, pleier jeg å gå inn i "semiplogestilling" for morroskyld: Altså at brettet ligger i forhold til kjøreretning som i vanlig plogestilling, men kantene er ikke nedi på noen av sidene så det går akkurat like fort som om jeg skulle kjørt vanlig. Satt på huk og glei som et helvete, men så kom jeg til et lite parti med nysnø, så jeg gikk så totalt på snørra. Kanta med brettet, og fløy sikkert 5 meter (har ikke peiling, men var et godt stykke) bortover og tok meg imot meg henda! Det var smart Endret 13. februar 2007 av Negotiation Lenke til kommentar
M-J Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 vært hos legen og sjekka det? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Så dette skje i Eikedalen i helgen, og det var ikke et bra syn (selv om han ikke døde). Etter jeg fikk en kraftig hjernerystelse på en big jump selv for noen år siden har jeg alltid brukt hjelm, er ikke noe problem det. Jeg har også røket et leddbånd i ankelen, og fått en brist i et annet (landet på tvers på flaten etter litt for stor fart på en big jump), om jeg trakker over litt kraftig en gang til er det ikke sikkert det noen gang blir bra igjen, så det jeg lurte på var om noen vet om noen ankelbeskyttelse? Skoene mine holder tydligvis ikke. Ellers vil jeg bare si at det var virkelig flott i Eikedalen i helgen. Kaldt, sol og ikke alt for mange folk. Muligens litt isete på toppen, men ikke noe stort problem. Snart har jeg Roastbeef 360'en min inne igjen (jeg ble kraftig satt tilbake av leddbånddritet). Endret 14. februar 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Koselig tråd. Kjøpte meg et brukt brett i fjor, hadde ikke stått på noen år grunnet noen kjipe ulykker. Men har elsket snowboard og har kjent suget komme tilbake Vel, kjøpte et Joyride brett med Drake bindinger og sko av merke 32. Er denne kombinasjonen bra? Er et type freeride/freestyle brett. Er forøvrig utrolig deilig å stå på, fint og passe mykt. Har booket rom for 4 stk. @ Hemsedal neste helg, gleder meg som en liten unge! Noen andre som skal dit el? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg er hvertfall ekstremt fornøyd med mine Drakebindinger. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 empaity: Skal dit i slutten av mars.. Trysil med skolen i morgen xD Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg er hvertfall ekstremt fornøyd med mine Drakebindinger. 7941326[/snapback] Det er jeg enig i, beste invisteringen jeg har gjort i snowboard verdenen. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Hei, har veldig lyst til å kjøpe meg Electric EG1 goggles. Men i butikken der jeg bor har de ikke med speilglass, noe jeg vil ha når jeg først kjøper noe så dyrt (etter min mening). På snowboardshop.no ser jeg at det følger med speilglass. Vet dere om noen steder i Oslo der det er mulig å kjøpe bare glass til brillene? Prisen i butikken er nemlig bare på 900,- Det beste var hvis jeg fikk kjøpt brillene der, og senere kunne kjøpt ekstra glass hvis jeg ville. EDIT: PLEASE, raske svar. Trenger helst brillene i morgen, butikken stenger om en time maks. Endret 14. februar 2007 av xerminx Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Så dette skje i Eikedalen i helgen, og det var ikke et bra syn (selv om han ikke døde). Etter jeg fikk en kraftig hjernerystelse på en big jump selv for noen år siden har jeg alltid brukt hjelm, er ikke noe problem det. Jeg har også røket et leddbånd i ankelen, og fått en brist i et annet (landet på tvers på flaten etter litt for stor fart på en big jump), om jeg trakker over litt kraftig en gang til er det ikke sikkert det noen gang blir bra igjen, så det jeg lurte på var om noen vet om noen ankelbeskyttelse? Skoene mine holder tydligvis ikke. Ellers vil jeg bare si at det var virkelig flott i Eikedalen i helgen. Kaldt, sol og ikke alt for mange folk. Muligens litt isete på toppen, men ikke noe stort problem. Snart har jeg Roastbeef 360'en min inne igjen (jeg ble kraftig satt tilbake av leddbånddritet). 7939239[/snapback] Stakkaren døde jo... Og hun norske som døde i VM for et par år siden! Husker ikke navnet, men det sier seg selv... Lenke til kommentar
Thakiti Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Hei, har veldig lyst til å kjøpe meg Electric EG1 goggles. Men i butikken der jeg bor har de ikke med speilglass, noe jeg vil ha når jeg først kjøper noe så dyrt (etter min mening). På snowboardshop.no ser jeg at det følger med speilglass. Vet dere om noen steder i Oslo der det er mulig å kjøpe bare glass til brillene? Prisen i butikken er nemlig bare på 900,- Det beste var hvis jeg fikk kjøpt brillene der, og senere kunne kjøpt ekstra glass hvis jeg ville. EDIT: PLEASE, raske svar. Trenger helst brillene i morgen, butikken stenger om en time maks. 7943388[/snapback] Er ikke helt sikker på butikker i Oslo men viss du vil ha brillene litt billige så kan du for eksempel tringe til snowboardshop og spørre om de har noen briller fra i fjor eller noe, eller så ordner de sikkert noe for deg. fikk jo EG5 brillene mione nedsatt fra 1000 kroner eller noe til 500 fordi de ikke hadde dragon brillene jeg bestilte først Lenke til kommentar
Legion Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 anngående boots: bootsa skal være så små som mulig, dvs de skal sette veldig godt, dog uten å være 'for' trange. dette blir et prosjekt dersom man fremdeles vokser...grunnen til å kjøpe dem minst mulig er for å slippe hælløft. videre så skal man ALDRI ha mer enn et par sokker på seg, disse skal også være tynnest mulig. invister i et godt par snowboardsokker. det finnes spesialsydde, men stort sett så vil en hvilken som helst knestrømpe (veldig viktig at det er knestrømpe også) være ok. ikke legg for lite penger eller omtanke i sokkene. se på de som en del av skokjøpet. med nye boots så er det vanlig at de føles vonde i starten før de er gått inn. dette er også avhengig av stivheten på de. jeg liker stive boots, noe som igjen krever stivere bindinger...og gjerne høyest mulig highbacks. rotasjon på highbacks og forwardlean er også en viktig del av boot/bindinginnstillingen i tillegg til bredde på stance og vinkler. det er viktig å bruke tid på dette også, da en vond interface vil gjøre kjøringen vanskelig. dette er igjen en del av den større diskusjonen når det gjelder type brett, lengde, stivhet etc. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Gikk til innkjøp av "alpisokker" som har støtte til forskjellige muskler på foten, de lå godt og skoen føtes bedre. Får håpe det gjør underværker. Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Så dette skje i Eikedalen i helgen, og det var ikke et bra syn (selv om han ikke døde). Etter jeg fikk en kraftig hjernerystelse på en big jump selv for noen år siden har jeg alltid brukt hjelm, er ikke noe problem det. Jeg har også røket et leddbånd i ankelen, og fått en brist i et annet (landet på tvers på flaten etter litt for stor fart på en big jump), om jeg trakker over litt kraftig en gang til er det ikke sikkert det noen gang blir bra igjen, så det jeg lurte på var om noen vet om noen ankelbeskyttelse? Skoene mine holder tydligvis ikke. Ellers vil jeg bare si at det var virkelig flott i Eikedalen i helgen. Kaldt, sol og ikke alt for mange folk. Muligens litt isete på toppen, men ikke noe stort problem. Snart har jeg Roastbeef 360'en min inne igjen (jeg ble kraftig satt tilbake av leddbånddritet). 7939239[/snapback] Kjøp deg noen stive sko Jeg bruker thirtytwo sko nå, er deilige sko med god støtte på ankelen Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Siden det er en snowboard-tråd, så vet dere kanskje hvor de selger fete snowboardjakker i Oslo, eller? Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Du finner jo evig mange netshops med snowboardutstyr da Edit: http://www.oslosportslager.no/ Endret 15. februar 2007 av Superdan Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Noen som har noen tips om Hovden? Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Siden det er en snowboard-tråd, så vet dere kanskje hvor de selger fete snowboardjakker i Oslo, eller? 7953503[/snapback] Du kan sjekke ut Sea Sport eller så har de mange stilige jakker på whitewater... Hva er du ute etter? hvilken farge/merke etc? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Så dette skje i Eikedalen i helgen, og det var ikke et bra syn (selv om han ikke døde). 7939239[/snapback] Stakkaren døde jo... Og hun norske som døde i VM for et par år siden! Husker ikke navnet, men det sier seg selv... 7943399[/snapback] Ja, han døde visst. Skjønner ikke hva avisene holder på med. Skal opp igjen i morgen, blir kos. Tenkte å filme litt (om jeg finner stativet), mulig jeg legger ut filmer her til dere...får se. Lenke til kommentar
jH- Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Har booket rom for 4 stk. @ Hemsedal neste helg, gleder meg som en liten unge!Noen andre som skal dit el? 7940967[/snapback] Blir nok ikke Hemsedal før vinterferien, men fy fadderullandei som jeg gleder meg! Har også skidag på skolen i en av de kommende ukene, der har man ogs å noe å se frem til. Men jeg trenger nye bindinger, mine Burton Freestyle tok kvelden iløpet av juleferien. Anbefalingor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå