Gå til innhold

Den store Snowboardtråden

jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit: Har to spørsmål også.. Hvis jeg står regular (venstre fot først) hvilken vei er det lettest å ta 360 da? Når jeg har tatt 180 har jeg tatt den "mot venstre"..

----|---- see?

7922034[/snapback]

Jeg synes det er lettest å ta 360 med klokka, altså rotasjon mot høyre. Når jeg tar det den veien føler jeg at jeg ligger rett i lufta hele tida, mens når jeg spinner andre veien lander jeg ofte på rumpa. Skyver liksom beina bort.

Når det gjelder boardslide så er det bare veldig viktig å tenke på at du ikke skal gå i plogestilling. Når folk står med brettet med 90 grader mot kjøreretningen, vipper de instinktivt brettet mot hælsiden for å stoppe farta. Gjør du dette på en rail tryner du bakover.

7922742[/snapback]

Ok, takk for erfaringer! :)

Når jeg har tatt 180 har jeg tatt mot klokka.. Av en eller annen teit grunn prøvde jeg ikke andre veien. Men står du regular? Skal tenke på det med plogestillingen, kanskje du har spart meg for knekt rygg nå! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg spinner alltid backside. Det normale og antatt letteste er frontside, men helt siden jeg begynte på brett som 8-åring har jeg snudd meg backside. En grei vane egentlig, for da ser triksene hakket vanskeligere ut, selv om det er lettere for meg. Den vanen har også gjort at det er lettere å spinne switch.

Backside blir altså da med klokken med regular stance.

Lenke til kommentar

Selv liker jeg og ta 360 backside, men det er meg. Grunnen til at jeg synes backside er når jeg øvde meg på 360 tok jeg for det meste backside. Hvis du skulle ha problemer med å snurre har jeg et godt tips for både de som vil klare 360 og 720(klarer ikke 720 selv) er å "bøye" seg et greit stykke ned og ha kroppen litt vridd i motsatt vei enn det du skal rotere. Når du da begynner å snurre på hoppkanten får du mye bedre kraft i rotasjonen, noe som gjør det lettere å rotere.

Det jeg skrev nå var etter min egen erfaring. Det kan godt hende folk opplever dette annerledes enn meg, men for meg selv funker dette ganske godt for å få til det lille ekstra.

Nå er det snart vinterferie for meg som bor her i Oslo og det betyr Kvitfjell :) Skal også stå i Trysil sent i februar med skolen.

Jeg har også som mange andre tenkt til å anskaffe meg nye snowboardbriller til ferien. Budsjettet ligger vell på 1000kr... har sett litt på Dragon og Oakley. Noen som har erfaring med disse merkene? Har dere noen modeller og anbefale. Jeg ønsker ikke briller med speilglass pga jeg står mye om kvelden og da finnes det andre glass man ser bedre med, men kan jo alltids skifte :) Takker for svar

Jokkulf ;)

Lenke til kommentar
Jeg bruker litt store støvler selv, men har aldri hatt det problemet... Stram innerstøvlene godt for å deretter stramme ytterstøvlene det hardeste du kan. Hvis ikke det virker har du desverre kjøpt for store boots

7919749[/snapback]

Hm, takker for svar. Noe større kan de ikke bli, det blir for lite. Nei, tror nok jeg må få testa ut stramminga ordentlig. Har liksom en ganske brei og kort fot, er litt plagsomt noen ganger :!:

Lenke til kommentar
Jeg har også som mange andre tenkt til å anskaffe meg nye snowboardbriller til ferien. Budsjettet ligger vell på 1000kr... har sett litt på Dragon og Oakley. Noen som har erfaring med disse merkene? Har dere noen modeller og anbefale. Jeg ønsker ikke briller med speilglass pga jeg står mye om kvelden og da finnes det andre glass man ser bedre med, men kan jo alltids skifte :) Takker for svar

Jokkulf ;)

7928990[/snapback]

Jeg har kjøpt meg brillene som Terje Håkonsen har designa/laget (?), de her. De er vanvittig behagelige å ha på, anbefaler deg at du tar med de i vurderinga.

Lenke til kommentar

Gud jeg blir irritert over alle de på ski med staver. De skal alltid sette stavene alt de kan ned i brettet og skrape det opp for alle penga. Jeg har faller meg 6-7 STORE riper på mitt brett fra staver i ski-kø. I tillegg ser du dem veldig godt på mitt brett.

Åh, måtte bare få det ut :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Brettet mitt er så fullt av riper at jeg bryr meg nesten ikke lenger. Likevel blir jeg forbanna når folk hviler på brettet mitt med vilje.

Lenke til kommentar

Ønsker bare å si:

R.I.P Steffen Tangen

Han gikk bort i dag på Haukeland sykehus etter å ha slått hodet sitt etter et fall på big jump i Eikedalen Skisenter i Hordaland sist lørdag.

Merk: Vedkomne kjørte ikke med hjelm, håper dette er en tankevekker til alle andre som prøver seg i bakken.

Vil ønske alle kjente og berørte mine medfølelser.

Endret av Morfiril
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...