Gå til innhold

Den store Snowboardtråden

jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der fikk jeg mine Osiris D3-støvler i posten. De passa ganske greit, kan ikke ha dem noe større i allefall, for da "dauer" tærne mine, men de glipper litt i helen. Er mine første støvler med innerstøvel (siden jeg har vert ganske avslappa på snowboard og aldri egentlig gjort noe særlige tekniske greier har jeg ikke følt behovet for å bytte ut gammelskoa, før nå), og jeg er ikke helt sikker på optimal stramming.

Noen tips for å unngå at de glipper i hælen (gjelder bare når jeg bøyer meg frem på tærne/kjører på tvers av bakken med ryggen til bunnen)?

Lenke til kommentar
noen som har peiling på om Elan vector er et bra trikse brett eller?

takk for svar :p

7909733[/snapback]

Hei! Kikka på elan sin hjemmeside, og der fant jeg ingeng modeller som hette vector. Selv kjører jeg Elan Inverse og synes at det brettet er sykt godt. Veldig bra flex, og veier veldig lite.

Endret av Arnenonym
Lenke til kommentar

hehe:P.. på brette mitt står det vector da men, e nån år gammelt da.... men har tenkt å kjøp meg nye bindinger og sko åsså lurte jeg på om det har nå å si at brettet og bindingene eller skoene er forskjellig merke?

Endret av Rove
Lenke til kommentar

Etter det jeg vet så er det bare Burton som har en annen standar enn de fleste andre brett produsenter. Bindingene til burton festes med 3 skruer, andre festes som oftest med 4 skruer. Dette har noe med hvordan hullene i brettet er plassert, de fleste har 8 hull som er delt i 2 linjer langs brettet

Noe lignende dette:

* * * *

* * * *

Burton har hullene på brettet noe sånt som slik: ( Burton har noen få modeller med den andre standaren)

---*----*

*----*----* (tenk deg at bindestrekene er mellomrom)

---*----*

Ikke skyt meg om jeg tegnet den siste feil, tok den etter hvordan jeg husker det.

Endret av Morfiril
Lenke til kommentar
Der fikk jeg mine Osiris D3-støvler i posten. De passa ganske greit, kan ikke ha dem noe større i allefall, for da "dauer" tærne mine, men de glipper litt i helen. Er mine første støvler med innerstøvel (siden jeg har vert ganske avslappa på snowboard og aldri egentlig gjort noe særlige tekniske greier har jeg ikke følt behovet for å bytte ut gammelskoa, før nå), og jeg er ikke helt sikker på optimal stramming.

Noen tips for å unngå at de glipper i hælen (gjelder bare når jeg bøyer meg frem på tærne/kjører på tvers av bakken med ryggen til bunnen)?

7906589[/snapback]

Jeg bruker litt store støvler selv, men har aldri hatt det problemet... Stram innerstøvlene godt for å deretter stramme ytterstøvlene det hardeste du kan. Hvis ikke det virker har du desverre kjøpt for store boots

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å kjøpe meg nye snowboardbriller en av de nærmeste dagene (tirsdag?). Noen som har noen forslag til hvor jeg kan gå? Har ikke tenkt til å kjøpe fra nettet. Merke har ikke så veeldig mye å si, bare de er fete. Vil helst ha speilglass, og de må være litt store. Tenker meg en makspris på rundt 1000 kr.

Bor i Oslo btw..

Fått tips om Electric EG1 og Dragon DX.. Synes EG1 så litt fete ut..

Lenke til kommentar

Okey, bra nok park for meg på Tryvann enda.. Først i år jeg har begynt å dra litt forskjellig.. Skal på Trysil med skolen på torsdag, skal prøve en 360 da :)

Edit: Har to spørsmål også.. Hvis jeg står regular (venstre fot først) hvilken vei er det lettest å ta 360 da? Når jeg har tatt 180 har jeg tatt den "mot venstre"..

Og jeg har veldig lyst til å ta boardslide (?) på en box/rail, men er litt usikker ettersom jeg ikke har ryggplate o.l. Noen tips til hvordan jeg skal gjøre det, vil ikke falle bakover/forover..

Jeg mener da hvis vi sier at her er railen ------ står jeg med brett sånn her |

----|---- see?

Endret av xerminx
Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere som kan 720 her, jeg sliter med og klare 720 kommer bare til 540 så går det ikke mer. Noen som har tips på hvordan klare den siste biten ;)

Starter rotasjonen min på hopp kanten, går ut i fra de fleste gjør det :roll:

Takknemelig for alt av svar jeg får :thumbup:

Lenke til kommentar
Edit: Har to spørsmål også.. Hvis jeg står regular (venstre fot først) hvilken vei er det lettest å ta 360 da? Når jeg har tatt 180 har jeg tatt den "mot venstre"..

----|---- see?

7922034[/snapback]

Jeg synes det er lettest å ta 360 med klokka, altså rotasjon mot høyre. Når jeg tar det den veien føler jeg at jeg ligger rett i lufta hele tida, mens når jeg spinner andre veien lander jeg ofte på rumpa. Skyver liksom beina bort.

Når det gjelder boardslide så er det bare veldig viktig å tenke på at du ikke skal gå i plogestilling. Når folk står med brettet med 90 grader mot kjøreretningen, vipper de instinktivt brettet mot hælsiden for å stoppe farta. Gjør du dette på en rail tryner du bakover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Var i bakken i går og i dag, for første gang på over to år. Skulle kanskje ikke gjort det, for nå er jeg helfrelst igjen :p Ny jakke, ipod, hjelm og sesongkort må kjøpes inn til uka :D

7923979[/snapback]

Lurer på om det samme skje med meg. Stod ikke i fjorårets sesong og skal en uke på fjellet til fredagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har kjøpt nye sko, Burton ruler tror jeg de heter. Men hvertfall så får jeg veldig vondt i foten av dem.  er dette normalt med nye sko?

7924670[/snapback]

Nei, det er ikke normalt. Hvis du får vondt i foten av dem, så bør du bytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...