Gå til innhold

Den store Snowboardtråden

jacoP

Anbefalte innlegg

Jeg likte den fargerike jakken veldig godt, og så fant jeg den i går ute på shopping. Så fikk kjæresten min til å kjøpe den som julegave. Kjøpte med hvit bukse da, så mer feminin ut da. Men takk for tips, jeg var helt tom for ideer til hva jeg ville ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tomm Murstad Jr. oppe ved Tryvann. Fine priser og best service, ingen er i nærheten av så dyktige: http://www.skiservice.no/

Om du trenger noe i Oslo sentrum kjenner jeg bare til Oslo Sportslager, de har fikset litt for folk jeg kjenner, skal være helt ok. http://www.skiservice.no/

Edit:

Regner med at Antons Sykkeldelisk i Bogstadveien, XXL ved domkirken og Intersport på byporten også kan fikse. Er vel strengt tatt bare å stikke innom nærmeste sportsbutikk og høre, men jeg hadde lett latt Murstad fikse biffen om du allikevel skal oppom Tryvann.

Endret av cbastus
Lenke til kommentar

Greia er at jeg har 2 erfaringer med Murstad. Første var veldig bra (for 2. sesonger siden), og den før forrige sesong var mer eller mindre elendig. Jeg kjøpte sesongkort før 1. desember, og skulle derfor få halv pris. Dette måtte jeg stå og diskutere lenge med den tufsen som stod i kassen da jeg ankom, siden han mente dette ikke gjaldt likevel. Han ga seg til slutt.

Dette var en onsdag, og jeg fikk muntlig 100% forsikring om at brettet skulle være ferdig til henting innen 12 på fredagen, da jeg skulle til Varing senere på fredagen. Fredag kom og jeg dro opp til Voksenkollen. Der påstod en ansatt at de ikke hadde brettet mitt. Etter å ha lett en gang til, fant han det. Voksen var bare smeltet på, ikke i nærheten av å være ferdig. I min hast, rakk jeg ikke se dette før jeg hadde betalt og var på vei hjem. Den ansatte MÅ ha sett at det ikke var ferdig, siden han ikke fant det blant de ferdige brettene, men unnlot tydeligvis å informere meg om dette. Etter et par runs var all voksen på plata mi borte. Flere hundre kroner rett i dass, og plata mi fikk unødvendige sår første dag.

Er skeptisk til å bruke de igjen. I alle fall med tanke på at jeg ikke er sikker på om jeg skal kjøpe sesongkort der, og da samtidig få halv pris.

EDIT: Rettet opp i litt kaos.

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar

Høres ut som en skikkelig bomtur. Jeg har bare god erfaring med Murstad oppe ved Tryvann (kjenner ikke til de i Varingen om de også er der), men om du ikke føler deg trygg ville jeg gått til Oslo Sportslager.

Alternativt kan jeg anbefale å kjøpe deg et voksjern, litt voks og fikse biffen selv. Du får det du trenger for 700,- ca. Riper i plata er egentlig ikke så farlig om du uansett skal kjøre park. Jeg har kjørt med flenger før uten å merke det helt store. Men er du nøye tar du med en bit p-tex og kjører du en runde med en kantfil med justerbar vinkel sånn at du kan sette 2-3º på kanten ... om du synes det er viktig ... personlig er jeg av oppfatningen at stålkantene går til helvete uansett så jeg pleier bare ta de om det blir mye is. Lar du noen ta de med maskin får du uansett bare en alpin bevel som må detunes om du er railjockey.

Men som sagt: Oslo Sportslager. De er riktignok litt trege de også. Skal du avgårde et sted i helgen ville jeg bare levert skia i anlegget etter første dagen, men spør for sikkerhetskyld om de har hold på med maskinen lenge om det er et lite anlegg. Noen lokale gutter hold på å rævkjøre brettet mitt i mangel på erfaring, etter det har jeg vokset selv.

Endret av cbastus
Lenke til kommentar

Tja. Det har kanskje litt å si. Jeg mistet til slutt stålkanten på mine gamle jibbeski, merket ikke store forskjellen på det egentlig, men jeg har aldri hatt noen "alvorlige" skader på brettkanten, eneste har vært rundt nosen, og det spiller fint liten rolle.

Det skader uansett ikke å levere brettet til stensliping og voks, tror det koster rundt 450. Kjøp en medium/fin fil og et bryne, så går litt over kantene rundt nose/tail og mellom bindingene om du er redd for hangups. Jeg har bare pleid å la brettet detune seg selv når jeg kjører, etter et par tre dager og noen tryn er det som regel greit til jibbing.

Lenke til kommentar

Da har skisse over parkene i Varing og Tryvann 09/10 kommet, hva tror dere?

Jeg synes Tryvann virker bedre enn i fjor, de har fått inn flere elementer. :) Dog litt skeptisk til hvordan noe av plasseringen skal fungere i praksis.

Parkskisse Tryvann

Parkskisse Varing

Henter herifra:)

EDIT: Jeg ble iallfall veldig stoka :D

Det står forøvrig også at de vurderer åpning en gang i neste uke, om kulden holder seg!

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar

Tryvann ser shitbra ut. Mye variasjon og mange spennende elementer uansett hvilke veil man velger. Eneste jeg savner er en wallride og litt mer variasjon i størrelsene på hoppene.

Spine (à-la mailboksen på tvers) ble favorittelementet mitt i fjor, de hadde en i Geilo og jeg storkoste meg, så jeg gleder meg virkelig til å teste Tryvanns.

Tryvann blir min hovedpark i år, så jeg håper de får det til som på skissen.

Lenke til kommentar

Dessverre tar det mye tid og ressurser å vedlikeholde en park. I større anlegg har de folk fulltidsansatt for kun å shape deler av en park, slik er det nok ikke her i Norge og garantert ikke i Tryvann. For å tråkke en park må man ha litt feel på hva man gjør, mange av tråkkerne er dessverre bare vant med bakkekjøring og prepper der etter. Innen EU/EØS er det også en del regler om tråkking mens anlegget er i drift som skaper problemer i form av tidspress.

Den beste måten å få en bra park på er å ta del i den selv: Ser du en rail/jib/hopp som er svada er det en glimrende anledning til å stikke innom kara i heishuset å låne en spade, de pleier være hyggelige folk som setter bare pris på at du tilbyr seg å jobbe gratis. Men, om du aldri har shapet før ville jeg spurt om å bli med dem en gang de fikser for å få litt feel med hvordan man best gjør det.

I trekket der jeg har jobbet har jeg delt ut spader i øst og vest med et smil om munnen. Om noen vil gjøre litt jobb for å bedre bakken er det bare hyggelig. Han duden med dreads i Tryvann er jo det perfekte eksempel.

OBS: Dette er sånn jeg er vant til fra mitt lokale trekk og Hafjell, jeg kan ikke snakke for hvordan Tryvann velger å løse sine saker. Og for guds skyld; lever tilbake spaden når du er ferdig!

Endret av cbastus
Lenke til kommentar

Hei. Tenkte jeg skulle kjøpe nytt brett siden det jeg har nå begynner å bli ganske slitt. Jeg kjører for det meste over hele fjellet. Både på toppen av fjellet i løssnøen og i parken. Tenker jeg skal gutse litt mer i år og lære meg nye triks, samtidig som jeg skal kose meg i løssnøen og skogen. Regner med at jeg derfor trenger et allround brett. Jeg er 197cm høy og det brettet jeg har nå er 163cm og rekker meg til skuldern. Vet ikke om det er kort/passe/langt til meg. Jeg trenger også bindinger til brettet og nye boots. Vil helst at bootsa er hvite, men alt funker jo. Tenker at makspris er 8-9 lapper for alt til sammen.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar

yeah! :) første ski8kkelige turen på brett i år er gjort unna i helga! :) skeikampen hadde bra med snø.. :p men var tåke på lørdag, og REGN!!! på søndagen! :(:(:( men var syyykt gøy fordet. :p husk å gå over kantene deres før dere tar første turen allesammen! :) mine var det litt rust på, så de bremsa litt de første turene! ;p men gikk over! :p var kjempe gøy! :) gleder meg til parken åpner for fult der! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...