Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar ;) Dog alt for lenge til jeg kan prøve :thumbdown:

 

EN ting til;

 

Kjøpte meg ny brettpakke denne sesongen, men har kommet fram til at det er litt tungt og langt til å kjøre park med. (Synes hvertfall det var mye enklere å spinne osv med brettet til en kompis.)

 

Burde jeg finne meg et mjukt og deilig parkbrett (nå som du finner til 50% :innocent: ) og heller flytte over bindingene, etter som jeg skal kjøre off-pist/pudder eller park?

 

Budsjettet er ikke alt for bra, så tenkte jeg sparte en del på å bruke de samme bindingene ;)

 

NB: Den pakken jeg har nå er sånn halveis nybegynner-pakke, så vet ikke helt hvor gode bindingene er.

Lenke til kommentar

Hvilke merke/modell bindinger og sko har du, og hvilke plate tenker du å putte de på?

 

En generell regel er stift med stift og mykt med mykt. Altså myke sko, bindinger og brett, eller stive sko bindinger og brett. Men som regel fungerer jo det meste helt greit sammen, til syvende og sist er det hvordan du bruker utstyret som teller.

Lenke til kommentar
Hvilke merke/modell bindinger og sko har du, og hvilke plate tenker du å putte de på?

 

En generell regel er stift med stift og mykt med mykt. Altså myke sko, bindinger og brett, eller stive sko bindinger og brett. Men som regel fungerer jo det meste helt greit sammen, til syvende og sist er det hvordan du bruker utstyret som teller.

 

Har Stuff Freestyle sko. De er hvertfall sykt myke (muligens litt for myke), men det er vel det neste som skal byttes ut.

Bindingene er også Stuff, muligens Freestyle de også. Har ikke lagt merke til om bindingene er "myke" eller stive. Visste ikke engang at det fantes myke bindinger^^

 

Mener du plate, som i brett? eller den plata som er under bindingene?

Lenke til kommentar

Med plate mener jeg selve brettet uten bindinger. Greia under bindingene ville jeg vel kalt dempningsplate/såle eller noe slikt.

 

Kjenner ikke noe særlig til Stuff, men av hva jeg forstår er det et rimelig pakkealternativ fra G-sport eller liknende? Ser ingen grunn til å kjøpe en topnivå plate til en startpakke, det vil fort bli ufordelaktig da bindingene og skoene ikke gir den responsen plata fortjener. Men det finnes jo rimelige plater der ute nå, så du må gjerne teste en kortere og mykere plate om du føler du har råd. Av personlig erfaring føler jeg at boots og bindinger endrer mer på responsen enn plata. Da jeg byttet fra nybegynnerboots til litt mer kostbare, fikk jeg følenes av at jeg hittil hadde kjørt med gymsokker.

 

Oslo Snowboardshop hadde før noen rimelige AKA og ALLIAN (White Out/Damage/Knock Out er å anbefale her, de er ganske myke og lekne). Hadde selv White Out før, men det ble for mykt etter en sesong. Utover det vil jeg på ingen måte anbefale Oslo Snowboardshop, butikkens glanstid er nok dessverre over og den betjeningen jeg snakket med sist var ikke ekstremt oppdatert.

 

Når du etter hvert blir dreven kan det være du ønsker å oppgradere ytterligere, da ville jeg vurdert å bytte ut alt utstyre, da må du beregne 5-10 tusen - noe som er en reell kostnad. Om du skal til utlandet er det mange tusen å spare der, alpene og USA er stikkord, men gå for kjente merker slik at du kan få hjelp her i landet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spørs hvor baggy du liker det.

 

Jeg er 32 i livet men bruker opp til 34-36 om jeg sagger. I snowboardklær har jeg gått fra L til XL baggy fit, den er vel sånn 34-40 et sted tipper jeg. Som regel er det bedre med litt for stort en litt for liten. Om det er sånn strikksak i livet er det jo null stress, men er det en åpen løsning, som på noen av de rimeligste buksene, kan det bli litt mye snø nedi der innimellom.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva anser folk som best av Fonna og Stryn her?

 

Jeg har aldri vært på Fonna, kunne tenkt meg en tur men vil gjerne vite litt om campstemning, avstand til fjellet alderspenn og parken der. Har god erfaring med Folven og Strynefjellet, så sammenlikn gjerne med de.

Lenke til kommentar

Stryn er veldig nice. Alltid god stemning og som regel en million varmegrader, gitt at det ikke regner. Folven Camping har plass til telt, mange hytter, fine dusjer og dasser, men dette er en ungdomscamp så det er spetakkel og litt møkkete. Litt lenger ned er det noen større campinger for familier, de skal være veldig bra.

 

Fjellet har ganske lite snø i år, men det har vært fine helger så langt. Parken er så som så, sist helg var det en rød linje med to hopp, en flat-down box og en flat box. Lengre bort er det en grønn/blå linje med noen syke kamelhumper, nærmest step up uten kickere, sykt artig sug i magen over de, og en kort flatbox på slutten. Og noe som antakelig er verdens beste burger som de griller på åpen flamme. Nice!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...