Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste en del om det med snowboard og la meg se om jeg er på riktig spor:

Jeg er ca 190cm høy og veier ca 81kg, la oss si 86 med vinterklær og mobiltelefon

Skostørrelse er ikke mindre enn 47

 

Jeg er nybegynner og har tenkt å stå nedover fjellsidene på Svalbard og Trysilfjellet - freerideboard med andre ord?

 

Lengde på brettet skal være ca 160-164cm og det skal være wideboard

 

Stemmer det og er det noe annet? :p

Lenke til kommentar

Leser overalt om at det er høyden og vekta som teller, men mest hvor mye en veier. Og det går ikke mye lenger enn 167 ser jeg, så 164-167 da.

 

Edit: Jeg ser noen snowboards på finn.no som er 167, men ingen som synes at det blir forlangt? Er det bare puddersnø brett da? Eller kan man kjøre på underlag med mindre snø?

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
Noen Burton brett må ha Burton bindinger, andre passer ikke ;)

 

Alle bindinger. brett og sko passer til hverandre.. Men kjøper du for eksempel burton bindinger på et annet brett, så må du skaffe en 4 hulls baseplate.. Det er ikke no problem, bare å gå ned til ei sportssjappe, men det pleier å følge med bindingene.

 

Skal du ha burton brett og noen andre bindinger, så går du på burton.no, forteller at du mangler baseplate, and wollah så har du de etter 4 måneder. (dårlig service, men går nesten ikke ann å få de andre steder.

 

Du bør gå ned på g-sport å spøre etter en Cycab pakke, bare merke for nybegynnere, og det er ikke så dyrt heller.

 

Edit; Brettet skal rekke rett under haken sies det.. Jeg er uenig da, jeg skal kjøpe et som rekker til skuldrene, men det er jibbebrett..

Endret av NothinDoin™
Lenke til kommentar

Jeg bor i Sunnmørsalpane, ett av de mange mekka for løssnø i Norge (ikke i år, vel og merke). Mine kompiser anbefaler som regel 165-ish brett til frikjøring om man er rundt de målene du beskriver, helst litt mykt med setback.

 

Han ene har riktignok byttet til et kortere (156) bananatech brett fra Lib Tech og skryter det opp i skyene. Det har et omvendt spenn som gjør at du flyter bedre i pudder. Ingen ny teknologi, men markedsført godt av Lib Tech i år. De fleste merker ar en form for "reversed chamber" på sine brett, Burton Fish, K2 Gyrator, Libtech Skate Banana for å nevne noen. Fellesnevneren er at disse kan være noe kortere og gi samme flyt i pudder.

 

Du kan jo også gå for Bannan Hammock ... eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sjekk ut Swag eller Antons, alternativt Planet Snow i Hamar. Om de ikke har funker hockylisser ganske bra. Da mine røk tok jeg bare et par fra noen skatesko, ikke optimalt men det funker. Om du finner ut hvor de har skriv det gjerne her, har lett lit selv uten hell.

Lenke til kommentar

Da kan jeg skryte av utstyret jeg har kjøpt som jeg har brukt til å stå på i påskeferien på Svalbard.

 

Det ble Burton Custom 168 nesten nytt med nye Custom bindinger - 4000 kr for alt, og nye burton sko som jeg kjøpte på en sportsbutikk for 750kr (halv pris).

 

Velgig fornøyd og bruker den til å kjøre i pudder nedover Longyearbyen breen.

 

post-58106-1239708184_thumb.jpg

Utsikt ned mot Longyearbyen

Lenke til kommentar

Fox:

 

Har du noen tips på frontflip?

 

Kan frontflip med springbrett, trampoline etc, men brast et ribbein på slutten av sesongen, så fikk ikke prøvd med brett :dontgetit:

 

Satset du bare første gang du bestemte deg for å prøve?

 

Anbefaler du å prøve på hopp først, eller bare tippe ut for et lite stup? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...