Gå til innhold

Den store Snowboardtråden

jacoP

Anbefalte innlegg

Vet du om det er noen butikker hvor man fysisk kan dra og se på brettene? Rundt Oslo.

Så bra ut det brettet der, men syns det skriker litt mye med de fargene osv :p

Hvis man drar til Trysil, er det mulighet for å prøve flere forskjellige proffbrett da?

Syns jeg kan ta steget opp en klasse, da jeg har stått en god stund og brettet mitt er alt for gammelt ^^

Har mange sports butikker i Trysil. Både ved ski senteret og i bygda. Mye å velge i der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte street på tirsdag. Var en wire som gikk ca 60 grader oppover. og måtte ha noe jævli med fart. Var jævli gøy bortsett fra at jeg forværra slaget mot halebeinet. og at jeg mista min 20 dager gamle mobil! argh!

Noen som har noen spessielle råd mot smerter i halebeinet? Skal på 32 snowboard camp på geilo til uka, skal helst bli helt bra før det:P

Lenke til kommentar

Halebeinet mitt brakk en gang for lenge siden, det har aldri blitt leget :( Kanskje jeg er bare uheldig, men det er ikke mulig å gjøre noe med halebeinet dessverre. Kun tid som hjelper, god bedring!

Gleder meg å kjøre i varingskollen idag så tryvann imorra, det blir konge

Lenke til kommentar
Vet du om det er noen butikker hvor man fysisk kan dra og se på brettene? Rundt Oslo.

Så bra ut det brettet der, men syns det skriker litt mye med de fargene osv :p

Hvis man drar til Trysil, er det mulighet for å prøve flere forskjellige proffbrett da?

Syns jeg kan ta steget opp en klasse, da jeg har stått en god stund og brettet mitt er alt for gammelt ^^

Jeg kjøpte nettopp brett til dama på .SrfSnoSk8 i Oslo, de har peiling og er flinke til å hjelpe deg slik at du får det du er ute etter... De har også bl.a. GNU brett med banana teknologi som visstnok skal være helt overlegent i løssnø!

/Espen

Lenke til kommentar

Det er Libtech som har Bananatech. Gnu sitt reverse camber heter noe annet. Forøvrig selger nesten alle merker en form for reverse camber, Libtech har bare vært flinke med markedsføringen sin.

Du kan også sjekke ut White Water (mye Rome) ved Grensen (ett kvartal opp fra Glassmagasinet). Bikes and Boards på Grønnland er vel ganske stødig og Marg og Bein, om de da ikke er konkurs, de lå nede ved Spiderman ved Karl Johan. What's Up (noe DC tror jeg) og den andre skate butikken på Arkaden har vel litt . Anton Sykeldelisk i Bogstadveien og Swag på forskjellige steder rundt i Oslo, bl.a. Oslo S (det kjøpesenteret der, ikke City), disse to er vel størst på burton.

Endret av cbastus
Lenke til kommentar
Kjørte street på tirsdag. Var en wire som gikk ca 60 grader oppover. og måtte ha noe jævli med fart. Var jævli gøy bortsett fra at jeg forværra slaget mot halebeinet. og at jeg mista min 20 dager gamle mobil! argh!

Noen som har noen spessielle råd mot smerter i halebeinet? Skal på 32 snowboard camp på geilo til uka, skal helst bli helt bra før det:P

Ræv beskytter! :p

Hjelper no sykt :)

Lenke til kommentar

Noen steder i Oslo de sliper kanter?

Kjøpte meg nytt brett (Forum Eddie Wall 07/08) på Whitewater tidligere i høst, men kantene har blitt veldig "ødelagte" i form av hakkete og "ripete". Vil overhodet ikke slipe de skarpere, bare "glatte de ut", få fjernet hakk og riper. Derfor vil jeg ikke slipe dem på en vanlig sportsbutikk, siden de skal være smooth på rails :)

EDIT: Det beste ville vært om det kunne blit gjort på dagen :)

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar
Noen steder i Oslo de sliper kanter?

Kjøpte meg nytt brett (Forum Eddie Wall 07/08) på Whitewater tidligere i høst, men kantene har blitt veldig "ødelagte" i form av hakkete og "ripete". Vil overhodet ikke slipe de skarpere, bare "glatte de ut", få fjernet hakk og riper. Derfor vil jeg ikke slipe dem på en vanlig sportsbutikk, siden de skal være smooth på rails :)

Prøv Skiguruene

Lenke til kommentar
Det er Libtech som har Bananatech. Gnu sitt reverse camber heter noe annet. Forøvrig selger nesten alle merker en form for reverse camber, Libtech har bare vært flinke med markedsføringen sin.

Du kan også sjekke ut White Water (mye Rome) ved Grensen (ett kvartal opp fra Glassmagasinet). Bikes and Boards på Grønnland er vel ganske stødig og Marg og Bein, om de da ikke er konkurs, de lå nede ved Spiderman ved Karl Johan. What's Up (noe DC tror jeg) og den andre skate butikken på Arkaden har vel litt . Anton Sykeldelisk i Bogstadveien og Swag på forskjellige steder rundt i Oslo, bl.a. Oslo S (det kjøpesenteret der, ikke City), disse to er vel størst på burton.

I år har GNU også magnetraction og bananatech og det er jeg 100% sikker på. srfsnosk8 seller disse. Både libtech og GNU er eid av Mervin Manufacturing.

By the way, GNU har nå begynt med Park Pickle, som blir det nye etter skatebanana. Park Pickle har dypere sidecut på helkant enn på tåkant. Park Pickle har også magnetraction og bananatech. Mer info i dette intervjuet: http://espn.go.com/action/snowboarding/blo...st=3790370&

Endret av Morfiril
Lenke til kommentar

Det er en nype teknologi som Lib bruker (gnu har det også så vidt jeg vet), men poenget er at når du kommer ut i løssnøen så skal du slippe og stille bindingingene. Brettet vil selv presse nose'en oppover. Det er slik jeg har forstått det.

Er du aldri ute i løssnøen så er det ikke noe spesielt poeng å kjøpe det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...