NothinDoin™ Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Er det ikke toll på sportsvarer? Det var nytt for meg. Snowboard klær regnes ikke som sportsvarer i de fleste tilfeller, men snowboard brett skal i teorien slippe uten toll avgift.. Men det er fortsatt moms på 25% Lenke til kommentar
fox Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Takk for god respons! Det er Trysil. Nydelige forhold. Filmet på starten av dagen ( 9:00 )Så helt ny preppet. Jeg er ikke så veldig god, men målene er å sette alle triksene cleant, få til noe bra på rails, og kanskje en 720. Likevel klarte du deg helt fint Kan se at du har god kontroll over brettet ditt. Så du er veldig flink, ikke vær beskjeden. Lenke til kommentar
freedomz Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Moms kommer senere... 25/av prisen du betaler i butikk..Det er ikke toll på sportsvarer. Rome er kvalitet rett gjennom! Det Rome brettet du fant der et et rent parkbrett som passer deg bra etter det du sa Hvor høy er du? Her er litt info om brettet . ok takk for svar:) jeg er 170 høy så ca. vurderer 143 eller 146, hva tror dere? veier 55 kg ca. men har jo tenkt til å hoppe en del og kanskje litt i pipe. er jo dumt hvis det er helt "umulig" med det brettet? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Rapport fra Val Thorens: Været er ikke helt bra, litt tåke i høyden og flatt lys. Heldigvis er snøen helt fantastisk. Den kalde temperaturen gjør at snøen holder seg god og porøs hele dagen. Selv synes jeg det er herlig her nede, blir aldri lei. Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Moms kommer senere... 25/av prisen du betaler i butikk..Det er ikke toll på sportsvarer. Rome er kvalitet rett gjennom! Det Rome brettet du fant der et et rent parkbrett som passer deg bra etter det du sa Hvor høy er du? Her er litt info om brettet . ok takk for svar:) jeg er 170 høy så ca. vurderer 143 eller 146, hva tror dere? veier 55 kg ca. men har jo tenkt til å hoppe en del og kanskje litt i pipe. er jo dumt hvis det er helt "umulig" med det brettet? Rome brettet jeg har (2008 rome artifact) Er utrolig mykt og ganske lett, så er lett å poppe med. Men har du park brett så kjør i park jeg prøvde meg i løs snø tidligere i fjor og det funket dårlig. Jeg er 172 og jeg har 150 cm brett. Jeg syns det er perfekt til å more seg i parken. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Rapport fra Val Thorens: Været er ikke helt bra, litt tåke i høyden og flatt lys. Heldigvis er snøen helt fantastisk. Den kalde temperaturen gjør at snøen holder seg god og porøs hele dagen. Selv synes jeg det er herlig her nede, blir aldri lei. :D :D :D :D Drar inn til oslo på Fredag, og flyet til Val Thorens går på Lørdag! GLEDER MEG! :D Lenke til kommentar
M-J Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 jesss. fikk perm fra militæret i april for å dra til St.Anton Østerike. Lenke til kommentar
Espen-kun Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Er det noen som har vert i kongsberg i det siste? er ganske nybegynner og for å si det sånn, parken suger for nybegynnere, så jeg savner litt mindre hopp og litt bedre bokser, noen som har noen skisentre å anbefale til kriteriene? hadde vert fint ^ _ ^ forresten, litt seint ute men: godt nyttår alle sammen Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Tryvann ser ut til å begynne å komme seg, noen som har vært der nylig? Skal inn helga 16-17-18 januar. Gleder meg:) Lenke til kommentar
M-J Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Er det noen som har vert i kongsberg i det siste? er ganske nybegynner og for å si det sånn, parken suger for nybegynnere, så jeg savner litt mindre hopp og litt bedre bokser, noen som har noen skisentre å anbefale til kriteriene? hadde vert fint ^ _ ^ forresten, litt seint ute men: godt nyttår alle sammen Drammen-skisenter nå er jeg kanksje litt innhabil siden jeg jobber der, men parken skal vistnok være ganske bra selv for en "nybegynner" Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Er det noen som har vert i kongsberg i det siste? er ganske nybegynner og for å si det sånn, parken suger for nybegynnere, så jeg savner litt mindre hopp og litt bedre bokser, noen som har noen skisentre å anbefale til kriteriene? hadde vert fint ^ _ ^ forresten, litt seint ute men: godt nyttår alle sammen Godt nyttår! Hemsedal (Hemsedal), Varingskollen (Nittedal/Oslo), Tryvann (Oslo), Hafjell(Lillehammer), Trysil(Trysil) og Sunnmøsalpane (Sykkylven/Ålesund) skal alle være ganske ok for nybegynnere. Parken i Sunnmørsalpene er riktignok ikke oppe og kjører, men den kommer i løpet av uken om alt klaffer. Jeg ville anbefalt Trysil eller Tryvann, de har et fint utvalg av diverse størrelser, Tryvann mangler de største elementene så denne parken er veldig nybegynner vennlig. Jeg har riktignok ikke vært i Varingen eller Hemsedal ennå. Forøvrig kan jeg gi deg et godt tips når det kommer til nybegynnertrening på rails: Tren på litt større lengre rails, de korte har nesten alltid blåis og groper rundt seg etter kids og folk som skrenser opp. De litt større railsene pleier ha fin snø som du ikke slår deg i hjel på. Når det er sagt kommer du høyst sannsynlig til å få høre det om du begynner lage blåis rund de større railene. Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Varingskollen er bedre enn Tryvann, selv om jeg har vært i begge stedene kun én gang i året, førsteinntrykk er at Varingskollen har mer spennende hopp som er for både dårlige og gode snowboardkjørere. Jeg skal ta tog imorra tidlig for å stå i bakken i Hafjell, gleder meg!!! Imorra og lørdag Endret 8. januar 2009 av Fox Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Tryvann ser ut til å begynne å komme seg, noen som har vært der nylig? Skal inn helga 16-17-18 januar. Gleder meg:) Var i tryvann i går den 8 januar. Pipen er ganske isete, og som vanlig ganske stor. Sett nedenifra så har parken nå fått 4 hopp på venstresiden av pipen og det kommer 2 mindre på høyresiden snart. Det ser også ut til at ennå større hopp er på vei! Det første hoppet på venstresiden er lite og veldig god landing, her er det bare å kaste seg ut. De 2 neste som er ganske mye større og med en mye brattere landing krever perfekt fart da kulen der er ganske brutal. Det siste hoppet er ganske stort og vinkelen på landingen i forhold til hoppet er nesten 80 grader føles det ut som. (litt av et spretthopp ) Jeg holdt meg til det første og det siste av disse, selv om jeg tror de to i midten er bedre hopp enn det siste. Landingene var gode og hoppene er av høy kvalitet. Men det ser ut til at trenden med buede hopp til folk på ski har gjort noen av hoppene i tryvann mer krevende for snowboardere. PS: Hvis du har tid, stikk opp i tryvann kl 10 på en hverdag, anbefales på det sterkeste!! Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Takk for svar! Nei, kan bare innover i helga på grunn av skole. Som sagt tidligere i tråden kjøper nok et såkalt "Oslo Skipass" og går en dag i Tryvann og en dag i Varings. Koster bare 20 kr mer:) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Rapport fra Val Thorens: Været er ikke helt bra, litt tåke i høyden og flatt lys. Heldigvis er snøen helt fantastisk. Den kalde temperaturen gjør at snøen holder seg god og porøs hele dagen. Selv synes jeg det er herlig her nede, blir aldri lei. :D :D :D :D Drar inn til oslo på Fredag, og flyet til Val Thorens går på Lørdag! GLEDER MEG! :D Heldigvis for deg var været de to siste dagene sol, omtrent uten en sky, og det ser ut til å forbli slik. Kos deg. Lenke til kommentar
fox Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ja, nu har jeg kjørt i hafjell bakken to dager. Ene dag var jeg aleine, den andre dag var jeg sammen med kompiser. Digg gøy! HAfjell har blitt bedre i forhold til ifjor. Tok 360 rodeo og indy 360 rodeo. Jeg er nu stabil med begge triksene, lander helt fint. Mer kontroll nu enn før, er fornøyd Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det går ikkje ann å ta rodeo 360 ... Lenke til kommentar
fox Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 åå, hva heter det da? med grab i hvert fall Folk sier at det heter rodeo, jeg har ikke peiling på navn i forskjellige triks. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Veit ikkje kva du gjer eg, men rodeo er (slik eg tenkjer det) rotasjonar frå 540° og oppover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå