Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lagde en liten tullefilm etter tryvannsturen idag, kan like så godt delen den her og. :)

Er ikke akkuratt noe å skryte av men :p

 

 

Synes det var bra, jeg :)

Skjønner ikke hvordan du fikk så mye air på den bs 3 på hoppet i blåparken! Skal opp en tur i morgen:D

 

Hehe, takk! :D

Jeg har god spenst og har skatet i en del år, så jeg har en tendens til å komme ganske høyt. ;)

Se f.eks på muten over 5m boksen. Men det syns kanskje litt dårlig..

Endret av Vakuum
Lenke til kommentar
Lagde en liten tullefilm etter tryvannsturen idag, kan like så godt delen den her og. :)

Er ikke akkuratt noe å skryte av men :p

 

 

Synes det var bra, jeg :)

Skjønner ikke hvordan du fikk så mye air på den bs 3 på hoppet i blåparken! Skal opp en tur i morgen:D

 

Hehe, takk! :D

Jeg har god spenst og har skatet i en del år, så jeg har en tendens til å komme ganske høyt. ;)

Se f.eks på muten over 5m boksen. Men det syns kanskje litt dårlig..

 

Du kom langt der, ja.. Men regner med du tok fart fra inrunnet til første hoppet? Skal prøve fs 5 i morgen, spent :p

Lenke til kommentar

satt en fs 5 indy. Og en med delevis nose /nosebone

 

Parken i Trysil har gode forhold. Alle hopp og de fleste railsa er satt ut. 5 gode kickers og 1 corner på toppen og 7 andre hopp lengere ned. 4 av de 5 på toppen er etterhverandre, altså i en line Disse er veldig smude og store nok til 5 (har sett folk ta 7) men også gode for nybegynnere. På høyre siden leengere nede er det et "step-up hopp" denne er også kul. Må skippe de 4 hoppene for å få fart. Etterfulgt ligger en stor corner / trekant hopp. Her er det mye muligheter for mye air.

 

I denne "bakken/delen" er det også 2 rails. En liten rainbow, og jeg tror det er en lite straight flat metalrail der. Når første "bakke" er ferdig kommer du til en ny bakke. Der er det 3 kickers og 3 rails og en tønne. På starten får du 2 valg. Enten et hopp som er ganske stort, eller et som er mindre. Det store som er til venstre som er det store syntes jeg er veldig bra. Naturlig flow og flyter bra. Mange muligheter. Det til høyre er mindre, men litt merkelig. Du må hoppe langt og litt bratt landing. Dette er det første hoppet de som tar t-kroken blir møtt med. Og siden de som føler seg ukomfertable med det store, velger heller det lille. Men jeg syntes det er et veldig rart hopp. Etter det store til venstre ligger det et hopp som ligner de 4 på toppen. Her trenger man egentlig ikke så mye fart, siden det har litt mer sprett. Men hvis man tar dette må man skippe railsa og tønnen. Det er en flat rør rail, en flatbox, en kink-box og en tønne. Disse er ny slipt og det er ikke noe gap til noen av railsa.

 

I den nederste delen blir man møtt av 2 små hopp til høyre og to store til venstre. Det største som blir kalt "knetta" har en flate på 7-10 meter. Før dette er det et hopp med mye sprett i. De til høyre ligger etter hverandre og er relative små. Disse er noe nybegynnere kan ta.

 

Etter disse begynner nedfarten til park stolheisen. Her er det 4 rails og en tap-figur.

Det er et langt ( 5-7 meter) metal rail rør, en liten metal kink, flat metal rail og helt til slutt en "mailbox" rail stilt oppover. Denne tap-box figuren har jeg ikke prøvd. Men det er en tre mann stilt ned i snøen. Nå er parken veldig god. I morgen tar jeg en pause. Litt mørbanka etter en uke. 5 dager til jeg drar hjem.

Forstatt god ferie (til de som har:P)

Kanskje ikke så interessant, men har ikke bedre å gjøre. Sikker mye skrivefeil O.L. Orker ikke å se over ;)

Endret av GreVeen
Lenke til kommentar

Startfanet, takk :) Det er bare å glede seg til tryvann, men jeg synes at varingskollen er litt bedre... Til tross tryvann har flere hopp + halfpipe(for de modige). Skal uansett til begge stedene igjeni løpet av ferien min som varer fram til søndag , kan ikke si noe annet enn at jeg gleder meg ;)

Endret av Fox
Lenke til kommentar

hehe, testet halfpipen i tryvann både på mandag og idag.

Kommer meg over kanten, men syns tryvann har litt vel mye is til at jeg tør utforske nye ting.

 

Hvis du så en på ski i sort og en litt grå på brett så var det nok oss :p

Glad jeg endelig satt den gode gamle 360-en min, har ikke satt den ordentlig på mange år nå..

Lenke til kommentar
Jeg er interessert i rails med middels vanskelighetsgrad, litt store hopp med god flow og litt cruising. Jeg har fått inntrykk av at Tryvann passer best en helgetur med litt av hvert i.

 

Hva mener du?

 

Tryvann har nok passende rails for deg... Det er fortsatt en del de ikke har satt ut, derav flere rails. Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje dratt til Varing, siden det er bedre flow i parken der. (På Tryvann må du velge mellom flere parallelle pakker, mens på Varing er det en stor der du velger linjer i samme bakke)

Vet ikke hvor store hopp du vil ha, men generelt er de en del større på Varing, spesielt nå som de på Tryvann har minsket :p

 

Men uansett, jeg drar en tur opp på Tryvann nå, satser på bra forhold og få folk First Chair klokka 10! ;-)

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar
Råe klær Fox :dribble:

Var ikke langt unna mine :whistle:

Har likedan jakke, denne buksen i Dk Camo, og tenkte å kjøpe den samme lua. Volcom Neuron, right? :p kjører dog med hjelm :innocent:

 

Jon Martin

 

Takk, men synd at det kan ikke sies samme om min kjøring :innocent:

Husker ikke hva lua heter, men de kan kjøpes i alle snowboardbutikker. Whitewater i Oslo selger den for 350kr, SWAG har den også for 400kr. Digg lue.

 

Bra at du kjører med hjelm, samme gjør jeg. Lua er bare til show, før og etter tur i bakken ^^

Lenke til kommentar
Tryvann har nok passende rails for deg... Det er fortsatt en del de ikke har satt ut, derav flere rails. Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje dratt til Varing, siden det er bedre flow i parken der. (På Tryvann må du velge mellom flere parallelle pakker, mens på Varing er det en stor der du velger linjer i samme bakke)

Vet ikke hvor store hopp du vil ha, men generelt er de en del større på Varing, spesielt nå som de på Tryvann har minsket :p

 

Takk for bra svar! Når jeg snakker om rails mener jeg også bokser. Uansett er det ikke før den 16. januar jeg skal innover, så ting har nok endra seg litt innen den tid.

 

Uansett kan jeg jo kjøpe Oslo Skipass med to valgfrie dager for så å gå en dag på Tryvann og en dag på Varings. Det er bare 10 kroners prisforskjell :)

Endret av Startfanet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...