Gå til innhold

Den store Snowboardtråden

jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den billige pakken er forsåvidt helt grei om du aldri har stått på brett før, men blir du ordentlig bitt av (noe du forhåpentligvis gjør) vil du ønske mer kvalitet i utstyret. Iallefall de billigste støvlene kan være kjipe siden de er for myke og ikke gir nok støtte (kan være farlig på større hopp, men dette er vel ikke aktuelt i starten).

Men skulle du ikke bli hooked og bare å kjører 2-3 ganger i løpet av en sesong holder det nok i massevis og du har spart en del penger.

Personlig ville jeg sett meg om på diverse nettbutikker som selger snowboard (og butikker i din egen by) og sett på fjorårs modeller som ofte er satt ned noen pene prosenter (30-50%).

Boardshop kjører 20 % på alle sine snowboardpakker nå. Jeg ville sjekket ut Nitro Shield Venti pakken, og funnet noen sko i min str.

Snowboardshop har og noen gode tilbud som bør vurderes, også her finner du sko på tilbud. Har ikke no kjennskap til Divison 23, men utifra før pris bør det være kvalitet.

Oslo Snowboard lager har og diverse pakketilbud.

Alle disse alternativene er 1k-1,5k dyrere enn Stuf pakken, men jeg vil tro disse pakkene varer iallefall 2-3 sesonger før du ønsker/må begynne å bytte utstyr. Dermed penger spart i lengden.

Lenke til kommentar

Man skal heller ikke glemme vekt, noe som også spiller en stor rolle. Selv kjører jeg med et 153 cm brett, som jeg er svært fornøyd med.

Har tidligere kjørt med et 156 cm brett, og dett passet meg ikke, så små forskjeller kan gjøre store forskjeller. Veldig viktig å finne et brett du er konfertabel med.

-Lengde/vekt

-Bruksområde

-Hva du selv synes er behagelig

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar ; )

Men det er en ting jeg lurer på, jeg har tenkt å bestille over nette og kan vel si at jeg ikke har stått på evigheter og glemt helt hva som er for det og det.. så eg lurte på hva jeg skal gå for. Hva er det mykt og stivt utgjør? Jeg vurderer Flexi mtp jeg er mer den typen som liker å gjøre triks i bakken. Men hva veit jeg... ; )

vurderer GNU STreet eller Lib's SKate Banana..

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Hei, og takk for svar ; )

Men det er en ting jeg lurer på, jeg har tenkt å bestille over nette og kan vel si at jeg ikke har stått på evigheter og glemt helt hva som er for det og det.. så eg lurte på hva jeg skal gå for. Hva er det mykt og stivt utgjør? Jeg vurderer Flexi mtp jeg er mer den typen som liker å gjøre triks i bakken. Men hva veit jeg... ; )

Det er en god idé å bestille fra Internett, men det er også en god idé å kjøpe rett fra butikk. Dette får du ta med deg selv, men jeg kan prøve å svare på noe av det andre.

Du må finne ut selv hva du liker. Kjøper du f.eks et parkbrett nå, og finner ut at du liker å kjøre i pudder, sitter du fint i klisteret. Så finn ut hvor du liker deg. Noe jeg vil anbefale til en nybegynner er vel et allround brett, mtp at dette kan kjøres over hele fjellet.

Parkbrett er ofte mykere, og brett til pudder er ofte stivere. Selv liker jeg et mykere brett da jeg føler at jeg får mer kontroll over brettet, og det er generelt deiligere å kjøre.

Du skriver selv at du liker å gjøre triks i bakken, og da tror jeg du gjør det godt i å velge et mykt brett. Men selvfølgelig; smak og behag.

Har nettopp kjøpt meg et freestyle brett, som fungerer kanon i park, og godt som vanlig kjøring. Ulempen var at det ikke var fullt så godt i pudder. Så hvis du liker hopp og sprett, sjo og hei ville jeg enten godt for et allround brett (burton custum kanskje) eller et freestyle brett (ride dh2 dfc kanskje, hehe)

EDIT - Du sier du har sett på GNU. Da ville jeg tatt en titt på GNU high magnetic beam.

Endret av Commencal
Lenke til kommentar
Njaa, vekta vil no eg seie betyr meir når ein vurderer flexen i brettet. Altså kor mjukt/stivt det er.

Nettopp. Et lengre brett er oftere stivere enn et kortere brett ;)

Nej, det er ikke alltid..

Har hatt noen korte brett som var stive som fy... Det jeg har nå (156) er betydelig mykere enn de korte jeg har hatt...

Det kommer jo helt ann på hvordan det blir lagd...

Lenke til kommentar
Njaa, vekta vil no eg seie betyr meir når ein vurderer flexen i brettet. Altså kor mjukt/stivt det er.

Nettopp. Et lengre brett er oftere stivere enn et kortere brett ;)

Nej, det er ikke alltid..

Har hatt noen korte brett som var stive som fy... Det jeg har nå (156) er betydelig mykere enn de korte jeg har hatt...

Det kommer jo helt ann på hvordan det blir lagd...

Selvfølgelig, men jeg tror du er enig i at en person på 1.70cm som veier 120kg ikke kan måle brettet etter høyden.

Lenke til kommentar

Var der forrige fredag og i dag! :)

Forrige fredag var det supersmooth... I dag var det egentlig ganske hardt, men det ble bedre når folk kjørte opp litt. Var på en måte kunstsnø som hadde frosset på toppen, og så hadde de ikke rukket "rufse" det opp. Men under det harde laget var det mykt.

2 hopp og 2 boxer, en 6m og en rainbow.. Hvis de ikke shaper til i morgen, tror jeg ikke det blir så bra...

Lenke til kommentar
Var der forrige fredag og i dag! :)

Forrige fredag var det supersmooth... I dag var det egentlig ganske hardt, men det ble bedre når folk kjørte opp litt. Var på en måte kunstsnø som hadde frosset på toppen, og så hadde de ikke rukket "rufse" det opp. Men under det harde laget var det mykt.

2 hopp og 2 boxer, en 6m og en rainbow.. Hvis de ikke shaper til i morgen, tror jeg ikke det blir så bra...

Det blir tur på meg uansett. Må få testet brettet mitt på rails (:

Var det mange der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...