Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Tenkt å kjøpe meg Snowboard nå, siden jeg mener det ser artigere ut enn ski. (Har stått på ski 3 år nå)

 

Har et Par Dynastar Troublemaker og Salomon 1080, hvor mye tror dere jeg kan få for det? Nok til å kjøpe noe bra og begynne med?

 

 

Edit: Er dette noe og gå for?

 

 

Ingen som har noe fornuftig svar?

 

 

Iom at dette er snowboard tråden, så vet jeg ikke hvor mye du får for skia dine...

 

Men send en mail til han på snowboardshop, med prisgrense og kjørestil, så hjelper han deg sikkert til å finne et brett som passer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ingen som vet om noen heftige googles som passer til en svart R.E.D. Trace hjelm?.. ;D

Vil tippe at Oakley A-Frame passer bra iom. at dette er brillene Shaun White bruker til sin Trace Pro modell han hadde i fjor. Annon er nok også greit da dette merket eies av Burton på lik linje med RED.

 

Ellers går nok de fleste briller greit. Tror jeg ville valgt et par med litt bred profil siden Trace hjelmen er ganske tykk. Mener å ha sett Dragon Mace på en Trace en gang, det så bra ut, men personlig liker jeg clean cut briller bedre, Annon, Scott, Dragon og Electric har alle ganske rene modeller.

 

Ta med hjelmen din til Anton Sykkeldelisk i Bogstadveien og SWAG på Byporten så kan du sjekke litt Oakley, Electric og Dragon. Om du ikke bor i Oslo kan du stikke innom din lokale Sport/brettsjappe.

Lenke til kommentar

For det første: Kjempebra at du kjøper hjelm. Hodet er noe av det viktigste du har, en hjelm er en klok investering som ofte kommer den til nytte når du minst forventer det.

 

De fleste hjelmer som ikke plukkes fra billig-billig kroken er bra kvelitet. Sweet har alltid skåret veldig høyt i tester, faktisk utover kravene som stilles av ISO standarden slik testes mot. Fri Flyt hadde en test av hjelmer i fjor, du kan søke på friflyt.no etter den.

 

Har hørt mye bra om Giro G10 MX, men ting med visir passer nok bedre til skifolk og HI-FI og Trace fra R.E.D.

 

Selv er jeg veldig fornøyd med min Sweet Roster, fikk også 40 % avslag på hjelm nr 2 når jeg sprak min første etter et stygt fall (fikk hjernerystelse og var ute i 2 dager, så man skader seg selv med hjelm), og de har reparert den uten kostnad en annen gang, så gutta hos Sweet Protection kan kundeservice. Om jeg skulle kjøpt ny hjelm i dag ville jeg nok kjøpt en Sweet Trooper Halfcut siden denne ser litt fetere ut, og nå kommer den også i min størrelse.

 

Sweet er riktignok hakke dyrere enn de fleste andre hjelmer, mye på grunn av konstruksjon men også opplag. Det virker som Sweets padding tåler mer juling enn hjelmer laget av isopor og liknende, som egentlig burde byttes etter et fall, men dette må du sjekke opp med produsentene, ikke ta mitt ord for god fisk her.

Lenke til kommentar

Hei.

Var å så på brett idag, men trenger litt hjelp :p

For det første;

-På den ene butikken anbefalte han en Stuf pakke. Stuf Freestyle-skoene kjentes veldig bra ut, og var gode å myke. Men kan det bli for mye av det gode, slik at skoene blir for myke?

-Brettene var enten Stuf Gothic eller et annet et (som begynte på P og noe med R og E. Var hvitt med veldig freshe farger på). Selv har jeg aldri hørt om Stuf, så lurer litt på om det er noe å satse på? Ekspeditøren skrøt hvertfall veldig av de, og at de solgte mye av dem.

 

-Den andre butikken hadde Cycab Ultimate brett og noen sko jeg ikke var helt komfortable med; men hvordan er dette brettet kontra Stuf?

 

Beklager om spørsmålene var litt dumme, men er ikke så dreven på dette med merker osv. Har hatt et brett som jeg har kjørt på, og thats it.

 

Takk for svar ;)

 

Mvh. Jon Martin

Lenke til kommentar
Hvilken hjelm anbefaler dere? Ser etter hjelm i hvit eller grønn farge.

 

RED trace!!!!!!.. :D fikk tak i en med høytalere invendig jeg.. :D men ble frastjålet ledningen en gang, såe hakke brukt de høytalerne på lenge!.. ;D

 

Jeg har RED Hifi og er veldig fornøyd med den, den får du også med øreflapper med innebygde hodetelefoner.

Lenke til kommentar
Hvilken hjelm anbefaler dere? Ser etter hjelm i hvit eller grønn farge.

 

RED trace!!!!!!.. :D fikk tak i en med høytalere invendig jeg.. :D men ble frastjålet ledningen en gang, såe hakke brukt de høytalerne på lenge!.. ;D

 

Jeg har RED Hifi og er veldig fornøyd med den, den får du også med øreflapper med innebygde hodetelefoner.

 

Trenger ikke den greia med innbygd.. Men vanlig hjelm, hva koster det cirka?

Lenke til kommentar
Hvilken hjelm anbefaler dere? Ser etter hjelm i hvit eller grønn farge.

 

RED trace!!!!!!.. :D fikk tak i en med høytalere invendig jeg.. :D men ble frastjålet ledningen en gang, såe hakke brukt de høytalerne på lenge!.. ;D

 

Jeg har RED Hifi og er veldig fornøyd med den, den får du også med øreflapper med innebygde hodetelefoner.

 

Trenger ikke den greia med innbygd.. Men vanlig hjelm, hva koster det cirka?

 

Du får kjøpt den både med og uten, og kjøper du uten (som jeg gjorde) så kan du kjøpe øreflappene løst senere.

 

RED har hjelmer som starter fra 500,- og går opp til ca 2.000,- mener jeg å huske. Jeg har som sagt modellen "hi-fi", kjøpte den fordi jeg følte at den satt best på hodet mitt.

 

Burton.no sin webshop så finner du alle modellene som er tilgjengelig i Norge.

 

PS: Jeg betalte 600 for min ifjor i mai, fordi den da var på halv pris hos Anton Sport (tror jeg). Helt utrolig med tanke på at det er en svart hjelm som ser likedan ut år etter år :D

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Har selv hånden på en hvit HiFi hjelm, til 600kr :p En kamerat av meg fikk 2 stk da han bestilte for ett år siden :p

 

Hei.

Var å så på brett idag, men trenger litt hjelp tongue.gif

For det første;

-På den ene butikken anbefalte han en Stuf pakke. Stuf Freestyle-skoene kjentes veldig bra ut, og var gode å myke. Men kan det bli for mye av det gode, slik at skoene blir for myke?

-Brettene var enten Stuf Gothic eller et annet et (som begynte på P og noe med R og E. Var hvitt med veldig freshe farger på). Selv har jeg aldri hørt om Stuf, så lurer litt på om det er noe å satse på? Ekspeditøren skrøt hvertfall veldig av de, og at de solgte mye av dem.

 

-Den andre butikken hadde Cycab Ultimate brett og noen sko jeg ikke var helt komfortable med; men hvordan er dette brettet kontra Stuf?

 

Beklager om spørsmålene var litt dumme, men er ikke så dreven på dette med merker osv. Har hatt et brett som jeg har kjørt på, og thats it.

 

Er ikke meningen å mase, men jeg klør i fingrer, føtter, ører og alt som er, etter å prøve railen min. Har nettopp kommet 10-15cm snø her :dribble:

Lenke til kommentar
Hvilken butikk var det? Jeg har ikke hørt om noen av de merkene. Hva slags pris var det snakk om?

Stuf var på Mx-sport (Sport'n), mens Cycab var på G-sport.

Har sett Cycab i flere sportsbutikker, men aldri sett Stuf..

 

Stuf-pakken var nedsatt fra 3800kr til 2500 spenn.

Cycab pakken kostet 2000kr, men iogmed at skoene virket rimelig billig produsert, er den forholdsvis uaktuell.

Endret av Jon_Martin
Lenke til kommentar

Ok. Det som desverre er en trend i hele sports-bransjen er at de store kjedene produserer sine egne varer for å øke inntjeningen. Som regel er dette kopier av mer kjente merkevarer som de har "kjøpt" av produsenter i land som f.eks Kina. Ofte brukes det billigere materialer som igjen gjør at kvaliteten og egenskapene til original-brettene forsvinner totalt. Derfor er mitt råd til deg å styre unna, da får du mye mer for pengene ved å kjøpe et brukt brett på f.eks Finn.no.

 

for å hjelpe deg å kjapt finne et brett så kan du svare på disse spørsmålene:

 

Hvilket budsjett har du, og hva skal det inkludere? Skal det f.eks være med brett, bindinger og sko, eller er det bare brettet?

Hvor gammel er du?

Hvor lenge har du kjørt/hvilket nivå holder du (nybegynner/erfaren)?

Hva slags terreng kjører du? (park, pister, off-piste etc.)

Hvor høy er du?

Hvor mye veier du?

 

Jeg vil også si at et råd jeg gir deg vil være rimelig generellt men jeg tror at jeg skal klare å gi deg bedre råd en de fleste selgere på butikker som G-sport, Sport1, MX-sport etc. som stort sett alle sammen ikke har peiling på hva de snakker om. Og det vet jeg fordi jeg har jobbet lenge i denne bransjen og vet hvilke nisser det er som jobber der. De aller fleste er interessert i fotball, sykling eller ski, også har de gjerne ansatt en 18-åring som alibi for "ekstremsporter" og ei søt jente med ansvar for mote og løping/aerobic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...