Gå til innhold

Den store Snowboardtråden

jacoP

Anbefalte innlegg

Ah, blir mye snowboard fremover nå ja!

Strandafjellet utenfor Ålesund forrige helg og nå i morgen og søndag, Trysil neste helg og Bjorli helga etter der! ;)

Uansett, noen som vet hvor jeg kan bestille hjem MED høyttalere? Elsker å høre på musikk når jeg kjører, så hvorfor ikke! ;)

Har sett litt på Arnettes hjemmeside, men fant kun en hjelm, dog ikke mer informasjon eller mulighet til å bestille..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal til Val di Fiemme/Trentino neste helg og stå på snowboard. Så klarer jeg ikke å finne sider med info om de forskjellige anleggene. Så er det noen som vet hvilke anlegg jeg bør stå i? Skal for det meste kjøre fort, og det hadde vært litt morsomt med off pist (?)... Hvor mye snø er det egentlig der borte i Alpene?

Lenke til kommentar

Ifølge Tryvanns sider er det nå 30/30 cm snø + snøproduksjonen pågår for fullt. De fleste bakkene åpner til uka - da er det rett opp med brettet og skade halebeinet for sjette året på rad! :D

+ Mine innlegg.

Endret av PhoboS87
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Aah! Igår kjørte jeg snowboard for første gang denne sesongen! Damn! Det var deilig! Og det beste er at det bare fortsetter å snø :D

Hadde og tenkt å bygge et hopp i hagen, så jeg kan droppe fra verandaen, og hoppe over veien :D

Lenke til kommentar
Snowboard ser så sinnsvakt fett ut, men jeg har aldri klart det.

Og nå føler jeg nesten at det er litt for sent. :)

Men, å se på flinke folk i bakken er virkelig artig.

7662315[/snapback]

Det er absolutt ikke for seint å lære. Tar 1-2 sessonger (kommer selvfølgelig veldig an på hvor mye du står) før du kan kjøre helt greit og få det til å se passe kult ut. I følge mine kilder er du født i 1990, noe som ikke er for gammelt til å begynne i det hele tatt.

7663287[/snapback]

www.formatshop.no ;)
Lenke til kommentar

NorthGarden: meld deg på et snowboard kurs! på en helg lærer du ting som du ellers ville brukt resten av sesongen på! etter en helg kan du lære (om du har rett innstilling og vil lære) både og bremse og svinge. så er det bare og stå og få skikkelig balanse osv. så etter en halv sesong så kan du stå ordentlig på brett. :) Ja jeg er innstruktør men jeg driver faktisk ikke med propaganda. har fått masse tilbakemeldinger fra folk jeg har hatt pp kurs at det virkelig har hjulpet dem mye

Lenke til kommentar

@Blind: egentlig så bør du prøve de fordi passform er aller viktigst, selve beskyttelsen er så og si lik.

hvordan stroppene føles er viktig dersom du kjører mye med sekk, nyrebeltedelen er hva som gir mest støtte

du må heller ikke kjøpe den for stor, siden den vil krype opp i nakken på deg, noe som fører til stiv nakke...veldig stiv nakke

bruker selv dainese

Lenke til kommentar

Når det gjelder brettet er det en tommelfinger regel om at det skal nå opp til haka, men etterhvert som man blir mer erfaren vil man kanskje ha et mindre/lengere brett. Hvis du ikke kjøper i pakke bør du sørge for at sko, bindinger og brett passer sammen. Skoene skal sitte som hånd i hanske i bindingene og ikke stikke for langt utover kanten på brettet, hverken foran eller bak. Når du prøver sko ha gjerne med en sokk du ville brukt når du er ute og kjører, slik at du finner en som passer bra. Er kjedelig å kjøpe sko som du har prøvd med tynne sokker og merke at det blir altfor trangt når du tar på ullsokkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...