Gå til innhold

Den store Snowboardtråden

jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Skal ha meg nytt brett nå, da jeg knakk mitt forige i fjor :p

Tenker ikke å bruke alt for mange penger på det, men skal ikke ha noe europris brett heller.

Har kjørt i en del år, men ikke alt for aktivt, så man kan vel se på meg som en relativt nybegynner.

Er litt usikker på om de gamle skoene holder, men tror jeg skal ha alt nytt, så det hadde vært kjekt med en evt. pakkeløsning. :)

Noen som har noen meninger om ;

-Hvor man bør kjøpe?

-Hva koster det ca?

-Andre ting jeg bør se på? :hmm:

Takk på forhånd! ;)

-Jon Martin

:)

Bumper denne til neste side jeg. :)

Lenke til kommentar
antall mm nedbør refererer til vann mengden, altså smeltet snø. Det igjen kan du gange med 10 for å få snø mengden. Så 6 mm nedbør betyr ca. 6 cm snø

Sikker på dette? Syntes gange med 10 hørtes vell mye ut? :hmm:

Jepp. Det er ikke et nøyaktig mål selvfølgelig, men det å gange med 10 er ofte ganske riktig når det gjelder tørr snø. Dersom snøen er veldig fuktig må man bruke en laver faktor..

Lenke til kommentar
Hei!

Skal ha meg nytt brett nå, da jeg knakk mitt forige i fjor :p

Tenker ikke å bruke alt for mange penger på det, men skal ikke ha noe europris brett heller.

Har kjørt i en del år, men ikke alt for aktivt, så man kan vel se på meg som en relativt nybegynner.

Er litt usikker på om de gamle skoene holder, men tror jeg skal ha alt nytt, så det hadde vært kjekt med en evt. pakkeløsning. :)

Noen som har noen meninger om ;

-Hvor man bør kjøpe?

-Hva koster det ca?

-Andre ting jeg bør se på? :hmm:

Takk på forhånd! ;)

-Jon Martin

:)

Bumper denne til neste side jeg. :)

I din pris klasse. ja kanskje 3000kr for fjorårets, 2500 hvis du er heldig?

Forum, Burton, Ride og Rome er gode allternativer.

Og kvalitetsko som burton og forum er deilig. Har alltid brukt cycab og ikke brydd meg om sko og briller. Men mye bedre hvis du legger litt penger i det.

Jeg betalte 4000 for komplett utstyr, alt 09 modeller. though USA og kursen har godt opp noe sinnsykt, så hadde venta med å handel der på en stund ;)

Men brett koster mellom 2000-3000.

Trenger vel ikke se på andre ting? Evntuelt bindinger, ta med skoene og test de oppi bindingene. Sjekk fester og hvordan de er så du ikke får noe jalla. Brukte mine orginale burton bindingene. Du suger balle! Datt av kanskje 2-3 spenner iløpet av noen måneder. Så lurt og bruke litt spenn der å. Snowboard er ikke billig!

Endret av GreVeen
Lenke til kommentar
Jepp. Det er ikke et nøyaktig mål selvfølgelig, men det å gange med 10 er ofte ganske riktig når det gjelder tørr snø. Dersom snøen er veldig fuktig må man bruke en laver faktor..

Mener å huske vi pleier gange med fem her på vestlandet (sunnmorsalpane.no). Om du snakker Alaska-pudder stemmer nok 10-12 ganske bra.

Brukte mine orginale burton bindingene. Du suger balle! Datt av kanskje 2-3 spenner iløpet av noen måneder. Så lurt og bruke litt spenn der å. Snowboard er ikke billig!

Regner med at det skulle stå "de suger balle", uansett: Burton pleier være ganske utilfredsstillende i kvalitet. Sømmer på klær går opp, plater og bindinger er sprø og knekker. Buksene til Burton er særdeles dårlige i sømmene, har vel kun én Burton bukse som ikke har revnet, og det er en god gammel en fra 90 tallet. Når det kommer til brett og bindinger holder de rett og slett ikke mål i forhold til pris, dessverre.

Selv kjøpte jeg et Allian brett, det sugde i starten men har grodd på meg. Nå er det ett av favorittene til jibbing. SP bindinger er bunnsolide og overlever alt, stroppene man kan forlenge på noen modeller er vel svakeste ledd. Har kjøpt noen nye Salomon Relay Pro bindinger, de er ganske artige iom. at de har myke helkopper i et kompositt stoff kontra hardplast/karbon/stål som de pleier være, og et 08 K2 beliver som kostet meg 1500 nok ferdig fraktet til Norge (da var dollaren på 4,5).

Vær forresten obs. på at 157 er maks av hva som kan fraktes med USPS (statelig post), går du over dette blir det USP eller et annet privat firma som tar ~12 ganger å mye for frakten ($300 med USP kontra $88 med USPS for mitt brett). Jeg brant meg nesten, men en kompis brukte litt kreativ pakking og overtalingskunst på postdamen, så det gikk akkurat.

Og kvalitetsko som burton og forum er deilig. Har alltid brukt cycab og ikke brydd meg om sko og briller. Men mye bedre hvis du legger litt penger i det.

Kjøp ALDRI sko basert på hva andre mener er bra. Prøv de selv, foten din er ikke lik som kompisen din sin. Tilbakemeldinger på kvalitet, stivhet og slitestyrke kan riktignok kompiser være behjelpelig med. Selv er jeg godt fornøyd med sko som kan helstøpes (heatfit eller hva det heter) som mine 32 Ultralights. Forøvrig en svinaktighet lett boot, men puster litt dårlig.

Lenke til kommentar

Finnes alltid billige, men vil ikke anbefale et smartclub brett til 1000.

Stikk innom noen sports butikker (XXL, G-sport, Sport 1) Kankjse swag og session. Sjekk på nettet (50-50.no, boardshop.no formatshop.no osv) Sjekk etter tilbud og spør etter gamle brett, og ikke de nye. Da finner du sikkert noe ;)

Lenke til kommentar
Finnes alltid billige, men vil ikke anbefale et smartclub brett til 1000.

Stikk innom noen sports butikker (XXL, G-sport, Sport 1) Kankjse swag og session. Sjekk på nettet (50-50.no, boardshop.no formatshop.no osv) Sjekk etter tilbud og spør etter gamle brett, og ikke de nye. Da finner du sikkert noe ;)

Tenker jeg stikker innom xxl, og hører litt der jeg :)

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Burton pleier være ganske utilfredsstillende i kvalitet. Sømmer på klær går opp, plater og bindinger er sprø og knekker. Buksene til Burton er særdeles dårlige i sømmene, har vel kun én Burton bukse som ikke har revnet, og det er en god gammel en fra 90 tallet. Når det kommer til brett og bindinger holder de rett og slett ikke mål i forhold til pris, dessverre.

Helt uenig, jeg har hatt kjørt brett i snart 20 år og vært innom det aller meste som finnes der ute. Kun en gang har et Burton-produkt skuffet gjennom å bli ødelagt, og det var mitt Craig Kelly brett som knakk i to. Jeg ringte de og fikk et helt nytt brett fra neste sesongs kolleksjon.

Du nevner bukser spesielt, her kan jeg si at jeg har hatt 5 bukser fra Burton opp gjennom årene og en av de buksene ble ødelagt, men det var min egen feil siden jeg satte meg fast i et gjerde jeg hadde tenkt å slide over :)

Burton er lik kvalitet hvis spør du meg, og jeg har ingen interesse for å si det fordi jeg har i mange år jobbet for en av deres konkurrenter.

Lenke til kommentar
stor brukthandel for ski/snowboard i travhallen i helga :) der kan man være veldig heldig om man er tidlig ute!

post-73533-1226608886_thumb.jpg

Blir heller langt å ta en tur fra Trondheim til Drammen for å se på brett:p

Får lete litt på finn osv. å se om det er noe som kan være interessant :thumbup:

Vis noen av dere vet om noen som selger noe brukt, eller dere kommer over noe, hadde det vært fint om dere sa dra ;)

Lenke til kommentar

Var burton fanboy før, Funka fjell det å ;) Bare litt dyrt ;)

Solgt mitt gamle brett nå. 800 for brett bindinger og sko. Brukt i 3 sessonger, for ikke solgt for mer. Uansett var det jævla ripete, hakke tatt vare på det ;) Shreda i offpist med stein, droppa klipper med stein under osv. Jibba mye i skogen osv. Har ikke slipt kantene eller voksa brettet heller på de re sessongene :p Men skal bli slutt på det.

Friflyt har et stort bruktmarked forum.

http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=102...p;subcategory=1

Lenke til kommentar
Helt uenig, jeg har hatt kjørt brett i snart 20 år og vært innom det aller meste som finnes der ute. Kun en gang har et Burton-produkt skuffet gjennom å bli ødelagt, og det var mitt Craig Kelly brett som knakk i to. Jeg ringte de og fikk et helt nytt brett fra neste sesongs kolleksjon.

Du nevner bukser spesielt, her kan jeg si at jeg har hatt 5 bukser fra Burton opp gjennom årene og en av de buksene ble ødelagt, men det var min egen feil siden jeg satte meg fast i et gjerde jeg hadde tenkt å slide over :)

Burton er lik kvalitet hvis spør du meg, og jeg har ingen interesse for å si det fordi jeg har i mange år jobbet for en av deres konkurrenter.

Nå har ikke jeg 20 års erfaring med hverken Burton eller noe annet, men av de tre dressene jeg har hatt er det kun buksene på den ene som har holdt mål og det er den eldste. De nyere, da spesielt min Ronin fra 2004/05 en plass, har falt helt fra hverandre. Hemper og cargo lommene går opp i sømmene og detter av, og det samme har skjedd med den øverste delen på buksa, altså det brede tøystykket som utgjør livet. For brettet og bindinger gjengir jeg bare inntrykket jeg får fra venner og kjente, platene knekker for fort og bindingene tåler ikke slitasje.

Det er greit nok at man får nytt utstyr om man reklamerer, men det tar jo 14 dager til 3 uker å få det. Å vente så lenge på en løsning er temmelig kjedelig, jeg ville blitt sprø av å gå glipp av så mange dager i bakken (pleier å stå i snitt 5 dager i uka under sesongen, så det blir jo fort en 10-15 dager), spesielt når de markedsfører seg som en proaktiv utstyrsleverandør. En kammerat knakk UNINC plata si på samme sted tre ganger på rad under samme sessong (skrått over tailen etter en landing litt bakpå) og fikk byttet plata hver gang, men etter siste knekk valgte han et SIMS i stede - som han kjørte på til lenge etter de gikk konkurs. Poenget mitt var uansett at Burtons toppmodell for parkkjøring, en plate til 6500, burde klare noen skjeve landinger.

Jakkene til Burton har jeg riktignok et litt bedre forhold til, de er stort sett bare for korte i liv og armer, men dette er smak og behag. Uansett har de jo laget team fit klærne sine nå, som er noe lenger både her og der.

Lenke til kommentar
Var burton fanboy før, Funka fjell det å. Bare litt dyrt

Samma her, men meir kleda rider-stallen og påverknada burton hadde av snowboarding.

Burton var fett back in the days, med Ronin-kolleksjonen, unInc etc. For min del døde interessen for Burton ut i 2006 eller rundt der. Makan til Corporate skal ein leite lenge etter i industrien. No har dei jo kasta ut JP, Gigi, Romain, DCP etc. Sikkert fordi dei skal spytte inn meir i hypinga av "The Flying Tomato" (red.anm. Shaun White). Akk så Corporate. No veit eg ikkje så mykje om bretta deira, men ein ting er sikkert; stort sett det meste av outerwear frå Burton ser CRAP ut.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...