safags Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Håper bare at trysil holder det de lover og at de åpner til helga. Skulle egentlig vært åpnet for 2 uker siden tror jeg. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) skal til hemsedal på fredag, og sjekka brettet mitt i går, stålkantene er jo helt runde! , herja ganske mye med det og lite vedlikehold. Er det vanskelig å gjøre selv? evt går det an å levere noe sted i morgen og hente igjen på fredag? Endret 12. november 2008 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Du kan sikkert levere de et eller annet sted, men det går fort å fikse selv hvis det bare er kantene som er problemet. Kjøp en kantsliper og dra over noen ganger så merker du fort forbedringen. Skal du preppe brettet og evt tette hull så tar det litt lengre tid, men det er veldig lett. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 kantsliper? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Kantslipere fra Swix Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Det nesten nye snwoboard&ski filmselskapet "ZehFamily".. Se traileren S:EX ... Hele filmen kan lastes ned i Desember Kantslipere fra Swix Man trenger ikke sånne da... Hvis du kjenner noen som har en slipe/pusse maskin, så kan du sette på et blad som er egnet for metall... Da er det bare å slipe ivei, men husk å få kanten så nær 90 Grader som mulig da Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Er litt usikker på om jeg skal til Hemsedal eller ikke. Ingen av parkene er oppe, og det er ikke sikkert de får satt opp noen elimenter. Lenke til kommentar
HighRoad Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 skal være 86 eller 87 grader, ikke mer og ikke mindre Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Er litt usikker på om jeg skal til Hemsedal eller ikke. Ingen av parkene er oppe, og det er ikke sikkert de får satt opp noen elimenter. hvis det her går i oppfyllelse kan det jo bli bra edit: betyr det at de spør 0.6cm nysnø på fredag? Endret 12. november 2008 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Er litt usikker på om jeg skal til Hemsedal eller ikke. Ingen av parkene er oppe, og det er ikke sikkert de får satt opp noen elimenter. hvis det her går i oppfyllelse kan det jo bli bra Ja, helt klart! Men det kan bli litt kjedelig uten noen hopp og rails Lenke til kommentar
safags Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Er litt usikker på om jeg skal til Hemsedal eller ikke. Ingen av parkene er oppe, og det er ikke sikkert de får satt opp noen elimenter. hvis det her går i oppfyllelse kan det jo bli bra Ja, helt klart! Men det kan bli litt kjedelig uten noen hopp og rails Så lenge man får stått på snowboard er livet herlig! Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Det nesten nye snwoboard&ski filmselskapet "ZehFamily".. Se traileren S:EX ... Hele filmen kan lastes ned i Desember Kantslipere fra Swix Man trenger ikke sånne da... Hvis du kjenner noen som har en slipe/pusse maskin, så kan du sette på et blad som er egnet for metall... Da er det bare å slipe ivei, men husk å få kanten så nær 90 Grader som mulig da Ja, man tranger ikke slike, men det er bedre og ikke minst enklere fordi de har noen få vinkler å velge mellom. De aller fleste brett (og ski) skal slipes slik at de har en liten vinkel utover sett fra bunnen, og en liten vinkel innover sett ovenfra. Enkelt forklart: 1. Snu brettet med bindingen ned og still inn vinkelen på kantsliperen på 91-93 grader. 2. Snu brettet igjen og still vinkelen på 86-89 grader Når du har gjort dette så får du en fin og skarp kant. Når det er sagt, så skal det sies at en alt for skarp kant ikke passer til all slags kjøring, f.eks hvis du kjører mye pipe så kan det lønne seg å ha en mindre skarp kant. Jeg anbefaler at man sliper fra "nosen" til "tailen", fordi det er den veien brettet skal bevege seg gjennom snøen. Husk å alltid slipe en vei uansett hvilken vei du sliper. Et tips kan være å bruke en tusj-penn til å markere langs sidene for å se hvor du sliper. Det er også fornufitg å bruke en slipestein fra undersiden for å forhindre rust, siden det ofte blir ujevnheter etter slipinga, slik at vann setter seg og på den måten skaper rust. En enkel bruksanvisning: 1. Finn ut av den eksakte vinkelen som din snowboardprodusent anbefaler. Hvis du ikke finner det, så bruk én grad utover (91 grader underfra), og en-tre innover (89-87 ovenfra). 2. Plassér brettet stødig med bindingene nedover, og gjerne i hoftehøyde for beste arbeidsstilling. 3. Still inn riktig vinkel (f.eks 91 grader) og bruk en fil med "fine" tenner, hvis den er for grov så kan du fort skape groper hvor rust setter seg. 4. Still inn riktig vinkel. 5. Skyv eller dra slipesteinen i en retning. 6. Snu brettet 7. Still inn ny vinkel (f.eks 88 grader) og gjenta punkt 5. 8. Gjenta punktene over til du føler at kanten er skarp og det ikke er mange "groper" etter jobben din. Evt kan du bruke en poleringsstein hvis du er petimeter og ønsker å unngå rust Tips: Bruk jevne bevegelser i en retning når du trekker filen langs kanten. En fil med fin skarphet har en mindre tendense til å bite seg inn i stålet. Men kjøper du en merkes-fil gjennom f.eks Swix (som jeg bruker) så er dette et problem du ikke trenger å uroe deg for. Hold brettet stødig slik at du får en jevn vinkel hele tiden. Hvis du skal bruke brettet til "jibbing" så trenger du ikke så skarpe kanter, det samme gjelder for løssnø-kjøring og pipe-kjøring (avhengig av hvor isete pipen er). Husk at de aller fleste av oss kjører i vanlige preparerte pister selv om vi liker å tro noe annet Snøforholdene mange steder i Norge tilsier relativt skarpe kanter. Hvis du sliter med å holde svingen på kanten: Dvs hvis du, som mange andre, "kjemper" for å få brettet rundt i stedet for å la brette gjøre jobben, så lønner det seg med skarpere kanter slik at du lærer deg det viktigste innen snowboard: Lær deg å stå på kant! Da blir alt annet mye mye enklere. Endret 13. november 2008 av Solaar Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Så lenge man får stått på snowboard er livet herlig! Punktum (jeg tror muligens at det er meningen med livet) Endret 13. november 2008 av Solaar Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 hei lurer bare på om DC serum bootsa er bra? http://store.dcshoes.com/Products/MENS%20S...-09_301927.aspx Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 oppdatering: Woho Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 hei lurer bare på om DC serum bootsa er bra? http://store.dcshoes.com/Products/MENS%20S...-09_301927.aspx De må jo passe til din fot, så annbefaler å prøve i butikk først.. Lenke til kommentar
fox Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 DEt blir kanskje kongsberg på meg i helga, 400kr for dagskort + buss fra oslo til kongsberg/m retur... Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Najs Blir nok ikke lenge til jeg kommer på brettet heller Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hei! Skal ha meg nytt brett nå, da jeg knakk mitt forige i fjor Tenker ikke å bruke alt for mange penger på det, men skal ikke ha noe europris brett heller. Har kjørt i en del år, men ikke alt for aktivt, så man kan vel se på meg som en relativt nybegynner. Er litt usikker på om de gamle skoene holder, men tror jeg skal ha alt nytt, så det hadde vært kjekt med en evt. pakkeløsning. Noen som har noen meninger om ; -Hvor man bør kjøpe? -Hva koster det ca? -Andre ting jeg bør se på? Takk på forhånd! -Jon Martin Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Er litt usikker på om jeg skal til Hemsedal eller ikke. Ingen av parkene er oppe, og det er ikke sikkert de får satt opp noen elimenter. hvis det her går i oppfyllelse kan det jo bli bra edit: betyr det at de spør 0.6cm nysnø på fredag? antall mm nedbør refererer til vann mengden, altså smeltet snø. Det igjen kan du gange med 10 for å få snø mengden. Så 6 mm nedbør betyr ca. 6 cm snø Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå