Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Er det noen litt eldre brettkjørere her? Noen som er 30 + ?

 

Selv begynte jeg å kjøre i snowboardens spede dager, men føler at jeg begynner å miste "teken" litt. Før i tiden hoppet jeg på alle bigjumps, og det var ikke mange triks jeg ikke turde å i det minste prøve.

 

Jeg skal ikke skylde på alderen, men mere på latskap og at jeg mistet interessen for å skate når jeg paserte 20. Dvs jeg mistet egentlig ikke lysten, men alle kompisene sluttet å skate og da jeg var alene igjen så ble det ikke like gøy lengre.

 

Jeg har alltid foretrukket å holde meg utenfor allfarvei på fjellet og nytelsen stiger for hvert år fordi der er det kun en ting som teller: rutine. Men jeg savner det å kunne dra på skikkelig på større hopp, og jeg savner følelsen av å fly og sette et fett triks.

 

Hva er trikset gamlinger? Er det noen av dere som fortsatt klarer å holde på gamle standarder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk det nye utstyret idag, Kjempe happy!

Bindingene og brettet var kjempe kult. Men litt kjipt var det at skoene var litt for små. hadde noen gamle cycab i 41 og 42, disse forum destroyer bootsa var i størelse 10 (43) men passet som noen 41 (8,5) i cycab. Fikk foten neddi, men satt ganske fast klemt, iallefall oppå flata og butta med tåa.

Kan sende tilbake, hvilken størelse burde jeg ta da syntes dere?

11 (44,5) ?

 

Legger ut bilder snart!

Endret av greveen
Lenke til kommentar

Hei trenger nytt brett da jeg har greid og slite ut gjengene på mitt nitro brett(gammelt!) , knukket ett sims brett og elan brettet mitt var vel til de grader for kort så jeg bare lagde meg en hylle av det. Jeg har lyst på ett nytt nitro brett da jeg i bunn og grunn er veldig fornøyd. Kjører mye backcountry, men er også i bakken med venner. så tenkte på Nitro Backlight eller Prolight. men hva er forskjellen?

 

Er ca 180 cm og har funni ett til 2500 brukt men er fortsatt foreselga. Ikke vet jeg hva det koster nytt. men er jo litt keen på å se på brettet med mine egne øyne. men er 1 55-158 cm en grei lengde? har aldri kjøpt disse brettene med noen spessiell peilig så trenger litt hjelp

Lenke til kommentar

Nivået ditt og hvordan du kjører, sammen med vekta di er de viktigste faktorene som avgjør hvilket brett du bør velge og hvilken lengde som passer for deg.

 

Jeg tipper at du med dine 180 cm trenger et brett som er fra 158 cm og oppover, ihvertfall hvis du skal kjøre en del off-piste.

 

Hvis du har kjørt noen år og vet å "trykke på i kantene" så er Burton Custom det soleklare valget spør du meg. Det bør du finne til en god pris også.

Lenke til kommentar
Hei trenger nytt brett da jeg har greid og slite ut gjengene på mitt nitro brett(gammelt!) , knukket ett sims brett og elan brettet mitt var vel til de grader for kort så jeg bare lagde meg en hylle av det. Jeg har lyst på ett nytt nitro brett da jeg i bunn og grunn er veldig fornøyd. Kjører mye backcountry, men er også i bakken med venner. så tenkte på Nitro Backlight eller Prolight. men hva er forskjellen?

 

Er ca 180 cm og har funni ett til 2500 brukt men er fortsatt foreselga. Ikke vet jeg hva det koster nytt. men er jo litt keen på å se på brettet med mine egne øyne. men er 1 55-158 cm en grei lengde? har aldri kjøpt disse brettene med noen spessiell peilig så trenger litt hjelp

 

 

Triksebrett for deg er vel 158.... Til freeride så bør du vel ha 164 eller no...

Lenke til kommentar

Må vel gjøre som jeg lovte, legge ut noen bilder av utstyret mitt!. EDIT: (Det kom litt sånn feil ut :p )

OBS: Endel bilder

 

 

 

Brettet, 158 forum destroyer 2009

img2471gi5.jpg

 

Bindinger: Bent biscut metal:

img2483nk9.jpg

 

Mer av brettet:

img2474ge0.jpg

 

Mer av bindings:

img2486hl2.jpg

 

Brettet under:

img2475dr4.jpg

 

Skoene (deilige) :

img2481eu0.jpg

 

 

 

Endret av greveen
Lenke til kommentar

Jepp! Må bare skru på bindingene og sånt.

Tror je gmå sette ned målene noen hakk nå:p Siden gått opp 11cm med mitt forrige brett, og har nå mye bredere bein stilling og brettet er litt for høyt. det er 158 og jeg er ca 175 elns. Men men. Er garantert bedere brett en mitt gamle burton! Så kommer til å venne meg det etterhvert!

 

De nye skoa som jeg bestilte passet perfekt. Sitter som støpt :) Blir nok litt utvidet men det gjør ingenting. Nå kan vinteren komme for min del.

 

Ukas nedtur: Skulle egentlig på kompistur til Juvas i høstferien. Men en av gutta har ryket det fremre korsbåndet. Han har gått i 1,5 måned på røntgen fikk svar midt i timen idag. Så han må opperere og får hele sessongen ødelagt. Kan ikke drive med vanlig aktivitet i 6-8 måneder. Må bygge opp bena igjen : / Så det var litt kjipt!

 

Sorry for masse leifer. Skriver i hu og hast. Bedtime ;)

Lenke til kommentar

Må ha nytt utstyr til vinteren jeg også! Blir hovedsakli brukt til Park kjøring.

Har ikke så alt for mye penger å blir. Har tenkt meg en tur til sverige, er vist ganske fine priser der!

 

Er ca 175 høy, hvis vekt er intressangt så ligger den på 58, sko str. ca 43.

Endret av Husee
Lenke til kommentar

Samme som meg egentlig :)

Jeg kjøpte meg et 158 brett. Men anbefaler 154-156 for din høyde. Ikke alt for mye penger?

Skal du ha et bra brett må du opp i pris. Men du kan alltids kjøpe fra USA. får brett som koster 6-7k til 1,5-2,5k der nede :) Frakt og moms tilsammen er kanskje en tusenlapp. Og sportsvarer er det null toll på.

 

Anbefaler www.backcountry.com Veldig god kundeservice og kontakt med selger. Kjapp levering og sendte pakken dagen etter bestilling (bestilte da det var kveld i Usa) Gunstige priser syntes jeg å! Selger masse nytt, altså 2009 modeller. Fikk nytt utstyr: brett, bindinger og sko for ca 5000kr, disse var 2009 modeller (litt usikre på bindingene, men de er iallefall helt nye:P). 5000 var inkludert moms og frakt ! Syntes dette var et kjempe kupp

De sender ikke burton,oakley og spnt til norge. Av reklame og avtaler med selskapene. Så går for et Forum, Rome eller ride

Endret av greveen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...