Gå til innhold

Den store Snowboardtråden

jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis noen skulle missforstå. Men lilla dressen over er åpenbart ikke noe jeg synes er kult. Men i og med at jeg har så forskjellig smak fra mange andre regna jeg med noen andre syntes den var phet!

What he said.

Er ikkje meininga å vera negativ heile tida, men eg tykkjer det er uhorveleg morro av og til! Sidan du spør kva eg tykkjer er kult: Personleg likar eg helst stilen som var framtredande i perioden 2001-2004, då spesielt ein del frå Special Blend og Burton (Ronin). Litt retro-stil frå før millenniumet er heller ikkje å forakte, t.d. kleda frå Sessions. Når det gjeld utviklinga fram til i dag er eg ikkje heilt nøgd. Det verkar som om det er om å gjera å laga dei styggaste kleda, i plast-aktige tekstilar etc. Produsentane gir blanke F i korleis kleda ser ut, så lenge kidsa kjøper dei. Og kvifor det? Jo, fordi snowboarding er ikkje lengre CORE (ergo av og for snowboarders). Kapitalistane og storindustrien har for lengst henta inn og drept core-kulturen. Jaja, no vikla eg meg inn i noko eg ikkje gidd diskutera vidare, men poenget er uansett at eg personleg tykkjer at kleda var mykje kulare før i tida. Punktum.

Lenke til kommentar

Ja, nå begynner sessongen å slutte snart. Men tenkte siden kursen er så lav på dollarn så skulle jeg kjøpe et nytt brett nå.

Har noen spørsmål:

1) Kan man bruke andre bindinger på burton brett?

2) Kan noen si hva slags sko størelser som passer i de forskjellige bindingene. ( Large, Medium og Small)

3) Kan noen si noen skikkelig bra burton park brett, Til hopp ( at de er lette/ lett å spinne med)

Og til rails

Er villig til å bruke ca 3000 - 3500kr for et brett. Billigere i USA uansett :)

Har hatt samme burton brett i mange år, og har ikke følgt med på nye brett. Så fint hvis noen kunne hjelpe meg

Lenke til kommentar

Kan svare deg kjapt på nr. 1 ihvertfall.

Burton kjiper seg med tre-skruers platene sine, men mange nyere bindinger fåes også med slike plater, ofte er det enten eller. Forhør deg meg ekspeditøren hvis du er i butikk, eller vær sikker på at pakken inneholder den nødvendige platen (litt verre hvis du shopper online :p).

Lenke til kommentar

Hvis jeg husker rett så selger/shipper dogfunk burton brett til noen andre land en USA. Siden De har en base i hvert land og masse sånt annet piss. Men Jeg hadde kanskje tenkt å kjøpe via Ebay eller no. Så trenger likosm bare et navn. Og hvis alt fucker seg så er det bare å lete i Norge også ;)

Lenke til kommentar

Det jeg er vant med og vet er gode på å lage brett, med riktig materiale, og at De bruker tyske mekanisme. Og det er veldig bra og persis. Men jeg vet også om at sims er ganske bra å sånt. Personlig har jeg bare stått på burton så vet ikke om så mange andre.

Men bare kom med navn/link til alle de knall bra park brettene dere veit om ;)

Lenke til kommentar
Men bare kom med navn til alle de knall bra park brettene dere veit om ;)

Burton UnInc er nydelig, selv om det har et SKIKKELIG sært bindingssystem (dvs. du ha burtonbindinger.)

Libtech Travis Rice Magne-Traction er utrolig deilig å kjøre på.

Burton LOVE er et billigere burton freestylebrett.

Rome Agent / Artifact er fete.

Bataleon lager også noen nydelige brett. Sjekk ut evil twin.

Forum Destroyer

Forum Eddie Wall

Stepchild Powder Sucks

Nitro Eero

Nitro Montoya

Nitro T2

Nok å se på da. :p

Lenke til kommentar

Kan anbefale Libtech Travis Rice Magne-Traction, prøvde en kompis sitt. Hærlig til park og jibbing, kansje litt for mykt til bigjump for min del.

Jeg venter til neste sessong for å kjøpe ny plate, skal ha banana-tech fra libtech <3

Lenke til kommentar

Kvifor er det ingen som nemner Santa Cruz!? Veldig bra plater. Har ikkje køyrt på anna i løpet av dei siste 5 åra. No køyrer eg rundt på ei Jon Kooley-plate (154). Den er litt mjuk, men det passar utmerka til jibbing - samstundes som den gjer jobben på store kickers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...