Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil mener du har de beste bil setene?

arobicRoy

Anbefalte innlegg

Ser det har blitt en liten diskusjon om seter på en av trådene her om seter, så jeg lurte på hva folk her ute syns er de beste bil setene de noen gang har sittet i. Det er forsovet lov og ta med de verste også.

Jeg kan nevne mine favoritter:

Renault 19 fra 1995 (en venn av meg kjøpte bilen for 4200 kr. må være årets kupp)

Volvo v70 skinnsetene i 2004 modell

Mercedes S klasse (w220)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv har eg peugeot 405 mi16 som har meget bra recaro førersete med skikkelig manuell justerbar korsrygg støtte (sitter som en greve)

ellers likte jeg godt bmw'3 serie (den nye) sportseter, som har justerbar lengde på lårstøtta. + god korsryggstøtte (men ikke justerbar)

bmw 1 serie standard sete har og meget god korsryggstøtte

Lenke til kommentar

Absolutt beste er nok en 77 modell volvo....var som å sitte i tv-stolen hjemme :)

7107043[/snapback]

Hehe...nesten som jeg skulle sagt det selv..bare om Stratusen min...

Noe av det beste jeg har hatt må nok være GTI setene i golfen jeg hadde. God sidestøtte og lårstøtte.

Volvo sine seter har også vært kjent for å være veldig ergonomisk korrekt. Gamlingen påstår at han mye heller har lyst å sitte i volvoen enn i sofaen når ryggen plager han ;)

Lenke til kommentar

Omtrent alt jeg har eid og hatt av Volvo har jeg sittet utrolig komfortabelt i... til og med 240'n. Konklusjonen må bli at generelt sett, så er det en overlegen seier til det meste av Volvo. Jeg har lange bein og lang rygg noe som gjør det vanskelig å finne sittestillingen i enkelte biler. Min volvo-fantasme til tross, seieren for enkelt-tilfeller går alikevel til dem elektriske velour-stolene jeg satte i min Citroën XM noen år tilbake.

Verste: Uten tvil... 2003 Nissan Primera og 2005 Opel Astra!! Klump i ryggen, altfor kort sete og steinhard rygg uten skulderstøtte.

Lenke til kommentar
Volvoseter i rimelig nye volvoer. Og Saab seter.

7109933[/snapback]

Jeg vet ikke helt hvorfor, men bena mine blir helt mongo hver gang jeg kjører langt med 9-5'en, får ikke justert "bøttestillinga" på sitteputa, dette hadde gjort susen. Jeg har kjørt _mange_ langturer med 9-5en, prøvde å justere i alle retninger, men får fortsatt vondt i beina pga. dårlig lårstøtte :hrm:

Lenke til kommentar

Audi S8, siste utgave.. Dét var seter det!

Synes setene i min 2000 A4 og er sabla gode.. De er ikke spesielt sportslige, særlig støtte på siden eller noe slikt. Men når jeg kan kjøre 9 timer i strekk, uten å være støl én plass, da er det gode seter!

Forøvrig er stoffet velur/fleece-aktig, ikke sånn glatt stoff..

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...