Gå til innhold

2D grafikk blir piksellert på Dell 9400 skjerm.

John P.

Anbefalte innlegg

Ja - da sitter jeg og surfer på min helt nye Dell Inspiron 9400 PC, og er temmelig fornøyd.

Jeg valgte 1920x1200 skjermen og GeForce 7900 GS kortet.

Men... Når jeg f.eks. surfer på nettet, ser jeg nå at mye grafikk blir piksellert.

Beste måten å forklare hvordan det ser ut på, er vel at det ser ut slik det gjør om man legger opp et bilde på en nettside, men gir browseren feil info om størrelsen på bildet.

-Alle smileys her er piksellert, Hardware-logoen er det, banneret på topp her er det, osv.

Men teksten er krystallklar.

I tillegg er faktisk Start-knappen og oppgavelinjeknappene til Internett Explorer og "Vis skrivebord" i Windows piksellert på samme måte. Men enkelte ting her og der er ikke affektert.

Tror kanskje jeg har lest noe om dette før her, men kunne ikke finne det når jeg søkte nå.

-Noen som har noen peiling på hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Innstillingene for skjermen er fra fabrikken; 1920x1200 og 32 bit farger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager - jeg glemte jo at jeg har internett der rett fremfor meg...

Neida - men når jeg nå søkte litt mer med Google, fant jeg løsningen, ihvertfall når det gjaldt Internett.

Det er en innstilling i Dell's QuickSet programvare, som skalerer Internet Explorer sider. Da jeg valgte 'Disable', ble det bra.

Men nå er jo alt mye mye mindre da - så vidt jeg kan lese ting og tang...

Får prøve med litt DPI innstillinger også, så får vi se.

Jaja - får håpe dette kan hjelpe noen andre da, så denne tråden ikke var helt bortkastet. :)

Lenke til kommentar

Satte DPI fra 120 til 96, så nå er alt bra, om enn mye mindre. Men det er OK for meg - jeg er vant til 1600x1200 på en 20", så det er ikke så fryktelig uvant. Blir nok bedre etterhvert. Kjøpte jo også denne skjermen nettopp for å få plass til mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...