brukernamn Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 jaja, det er ikkje noke stort nytt sjølvsagt, det er bare snakk om littegrann info.. las på hardware.no i dag at NV30 skal operere 4 ganger så fort som geforce4, viss dette er sant, pelmer eg kortet mitt i søppla og kjøper et nytt... kortet hadde visstnok 125 millioner transistorer, va visst 3 ganger så masse som en Pentium4 og skulle jobbe på hastigheter som er større enn crazy CV-1 supermaskinen ikkje så masse av det siste fortelte meg så masse, men det ser ut som nvidia er sikre på sin sak og vi kan sikkert vente oss masse kjekke resultat http://www.hardware.no Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 leste dette tidligere i dag, ser visst ut som vi virkelig har noe å glede oss til :smile: radeon 9700 har vist seg at på maks er det ca 2 ganger bedre enn geforce 4 ti 4600.. konkurranse tid :razz: Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 er småspent på NV30, ja!! Håper den er veldig overklokkingsvennlig, selv om den kjører på vannvittige hastigheter! Prisen vil nok ligge rundt 4-5k, som vanlig. Håper Gainward, Asus, MSI og alle høykvalitetsprodusenter slenger seg på. Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 22:52, skrev Dr.X:er småspent på NV30, ja!! Håper den er veldig overklokkingsvennlig, selv om den kjører på vannvittige hastigheter! Prisen vil nok ligge rundt 4-5k, som vanlig. Håper Gainward, Asus, MSI og alle høykvalitetsprodusenter slenger seg på. Det er jo da bare og vente et par månered, så er prisen for det forskjellige halvert... Det er alltid morro med konkurranse mellom de store gutta bare bedre for oss! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Hehe, gleder meg til å bytte ut Ti4200'en min Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 hehe får no håpe at creative og slenge seg på å lage det då... sånn at ... samlinga er komplett?? :razz: Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Creative har ikke laget Geforce-kort siden eneren eller noe. De har kjøpt inn ferdige av en annen merkevareleverandør, og klistret på sin logo og solgt det. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Creative har ikke laget Geforce-kort siden eneren eller noe. De har kjøpt inn ferdige av en annen merkevareleverandør, og klistret på sin logo og solgt det. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 19:06, skrev Maroder_S:Creative har ikke laget Geforce-kort siden eneren eller noe. De har kjøpt inn ferdige av en annen merkevareleverandør, og klistret på sin logo og solgt det. Og så? Dem har solgt fordet og de trenger ikke akkurat å lage kortene sine helt selv. *hostduharpostetogangermerennnødvendig* :wink: Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 VIL HA NV30, VIL HA NV30, VIL HA NV30, VIL HA NV30, VIL HA NV30, VIL HA NV30, VIL HA NV30, VIL HA NV30, VIL HA NV30, VIL HA NV30, VIL HA NV30!!! :smile: Gleder meg som en slegge med skjegg Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 vet ikke helt hvorfor dere er så fornøyd med creative ????? den eneste årsaken jeg ser er at de er billigere, men den mørke siden med det er at det blir brukt billigere og dårlige deler på kortene deres, minnebrikkene og kjølingen! viftene på creative kortene er synonym med elendig! etter en stund er det over og ut med de og det bråker noe forbrilsk mye.. er desidert mest fornøyd med Asus som også ansees som en av de beste leverandørene av grafikk kort. praktisk talt lydløse kort. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Håper de lager en billig god versjon, alla gf4ti 4200. Uansett blir sikkert radeon9700 prisen dumpa, så man kan sikkert fikse seg ett røverkjøp etter jul. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Noen som tror at NV30 vil knuse Radeon9700? Selv tror jeg det, men en kammerat av meg, mente at det kunne hende at nVidia ikke kom til å klare dette. Personlig mener jeg som sagt det motsatte, og mener at det er selvmord fra nVidia sin side hvis de ikke overgår 9700... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 23:19, skrev Kenny000:Noen som tror at NV30 vil knuse Radeon9700?Selv tror jeg det, men en kammerat av meg, mente at det kunne hende at nVidia ikke kom til å klare dette. Personlig mener jeg som sagt det motsatte, og mener at det er selvmord fra nVidia sin side hvis de ikke overgår 9700... Selvfølgelig !! Nvidia sa at NV30 blir ca. 4x så bra som G4. ATI9700 er visst ca. 2x så bra som G4 i visse tilfeller. Så da overstiger NV30 hastigheten med det dobbelte !? Hadde jo vært pinlig hadde de ikke klart det! Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg er så lei av å høre på alle som med en gang skal bytte ut diverse deler bare det er snakk om at det kommer en ny og bedre del. Er det mange som gjør det eller er det mange som bare drømmer å skryter. Jeg synes synd på foreldra deres som må høre på maset fra dere når produsentene finner ut at no lager vi en ny og bedre en, å da starter masinga av små dritt unger, som ikke har peiling på hva penger ER. Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Foreldre?? en stund sida muttern kjøpte leketøy til meg gitt :smile: Nei, det er desverre bare lommeboka mi det er synd på. Den er så feit, så den trenger å slanke seg litt :razz: [ Denne Melding var redigert av: AldaZar på 2002-11-08 01:51 ] Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 19:05, skrev Maroder_S:Creative har ikke laget Geforce-kort siden eneren eller noe. De har kjøpt inn ferdige av en annen merkevareleverandør, og klistret på sin logo og solgt det. MSI er leverandøren deres, svjv. *host*vihørtedegførstegangen*kremt* Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 du kan sei te han dere vennen din at ati9700 er "en smule" svakt i forhold til nv30, foresten er de JÆVLA svakt i forhold, eller ka seie du til 1ghz ddrII mot 624mhz ddr?? synest at det er en avgjort kamp på forhand, nv30 kommer til å putte ati i "gf4-klassen" det vil gjere at ati sin ledelse på gf4 blir puslete Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 ikke ta det som en selvfølge at ati radeon 9700 pro blir sønderknust av nv30... men at nv30 byr på mer spennende teknologi osv, med deres rendering det er et klart ja. stemmer det at det er over 4 ganger så raskt som geforce 4 ti 4600 så har ati et problem :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå