Francesca_ Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hei, må bare få bekreftet at det er Istid 2 DVDen det er noe galt med og ikke meg... Problemet er at det engelske lydsporet ikke virker. Det kommer rett og slett ikke lyd når det er valgt, det er riktignok det eneste lydsporet som er DTS, men har da aldri vært noe problem før. Har testet det på to DVDspillere, hvorav den ene er koblet til en TV med støtte for DTS lyd. Håper det er noe galt med selve discen, noen som har samme erfaringer? Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Lever den inn i butikken, de er sikkert hyggelig å gir deg en ny en hvis du forklarer saken ordentlig. Lenke til kommentar
Nemi2003 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Opplevde akkurat det samme selv, og det fikk beskjed om da var dvd-spilleren jeg har for gammel Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hadde NØYAKITG det samma problemet når jeg leide den på Hydro her om dagen. Så blei nødt til å se med norsk tale, noe som sugde. Så tydeligvis en feilprodusert dvd - siden dvd-spillern min skal ha at den spiller ALT! Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Kjent sak dette. Spilleren må takle DTS. Hva TVen takler er ikke interessant. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 TV-apparat med DTS dekoder tror jeg ikke finnes engang eller må være svært uvanlig? Det er et fåtall DVD-spillere som har innebygd DTS dekoder som vil kunne sende DTS lyd direkte til TV. Men ellers er det forsterker med DTS dekoder som trengs for å kunne spille av DTS lydspor. Lenke til kommentar
Illumi Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Har også opplevd det samme. Kjøpte Istid 2 på hydro, og så fram til en kveld foran tv`n med god animasjonsunderholdning. Og helst vil jeg se den med engelsk tale. For jeg mener at de norske stemmene ikke passer noe særlig. Det originale er som oftest det beste. Men til saken, jeg har vært tilbake på hydro texaco der jeg kjøpte dvd`n, og byttet den for tredje gang. Men heller ikke denne spiller engelsk tale eller lyd. Ganske så frustrerende. Så en spør seg selv, hva har egentlig skjedd her? Og hvor mange bytter må en gjøre for å bli fornøyd? Jeg skal ihvertfall ikke gi meg før de animerte dyra snakker engelsk ut i stua mi. X Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg skal ihvertfall ikke gi meg før de animerte dyra snakker engelsk ut i stua mi. 7135665[/snapback] Hvis det er såpass ville jeg tatt kontakt med de som produserer DVD'en. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Kan bekrefte at det ikke hjelper å bytte filmen, alle er slik. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Det er ingen som har feil! Skal finne "bruksanvisning" på hvordan dere kan forandre dette. Til orientering så ligger følgende lydversjoner på DVD-en: Norsk 5.1/ Dansk 5.1/ Engelsk 5.1 DTS Norsk lydversjon: Det er autostart på alle animerte filmer fra Fox, som gjør det enkelt for barn å sette på filmen selv. DVD-spilleren (hardware) må derfor være innstilt på norsk, for å spille filmen med norsk tale. Dette gjøres enkelt dersom du ikke har gjort det allerede: Velg MENY på fjernkontrollen: language – norsk. Den norske versjonen fungerer utmerket uavhengig av om du har DTS eller ikke (se under). Engelsk lydversjon: For å spille filmen med engelsk tale, er du avhengig av at din DVD-spiller har DTS-dekoding. Dette er standard på de fleste av dagens DVD-spillere. Dette betyr at når en DVD-spiller er koblet til en TV, vil DTS lage stereo- eller monolyd fra TV-høyttalerne. Alle coverne er merket med riktig lydformat, men vi beklager dersom dette har ført til misforståelser mht. muligheten for å spille engelsk versjon uten DTS-dekoding. Endret 23. oktober 2006 av datating Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Dette er et produksjonsproblem på første opplag av Istid 2. SF påstår det ikke er en produksjonsfeil, men alle antar at det er det. Uansett, det vil bli sendt ut erstatningsdisker hvor problemet er fikset (regner med det legges til vanlig 5.1 på engelsk lydspor, i tillegg til DTS). Andre opplag av filmen vil ha dette ordnet. Det hjelper altså ikke å gå og bytte i andre eksemplar av filmen. Jeg vet ikke hvordan det gjøres hos andre kjeder, så det får dere som har kjøpt den finne ut selv ved å gå til butikken den ble kjøpt i og høre, men vi i Free Record Shop vil iallfall få mottatt erstatningsdisker (fått beskjed om at dette skjer denne uka) og våre kunder - som vi er blitt pålagt å gi beskjed om problemet når noen kjøper Istid 2 - vil få byttet disc 1 av filmen i erstatningsdiscen dersom de kommer til oss og viser kvittering på kjøpet. For øvrig er det vel ikke bare DVD-spilleren som må støtte DTS, dette gjør jo så og si absolutt alle spillere i dag, men man må vel også ha forsterker/anlegg som støtter DTS for å få spilt av lyden. Jeg har det selv, men når jeg prøver å spille den av i stua - hvor vi ikke har et DTS-anlegg - fungerer det ikke, altså det kommer ingen lyd. Så jeg er rimelig sikker på at SF tar feil når de sier at det holder å ha en DVD-spiller med DTS-enkoding, og at lyden deretter vil komme som stereo/mono. Endret 23. oktober 2006 av Hewitt Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 SF tar feil. Det er ikke standard med DTS dekoder på dagens DVD-spillere. Det som er standard, er støtte for å sende DTS signalet til forsterker eller annet utstyr med DTS dekoder. Og enkoding og dekoding er ikke det samme, ser det brukes om hverandre i denne tråden. Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 TV-apparat med DTS dekoder tror jeg ikke finnes engang eller må være svært uvanlig? Det er et fåtall DVD-spillere som har innebygd DTS dekoder som vil kunne sende DTS lyd direkte til TV. Men ellers er det forsterker med DTS dekoder som trengs for å kunne spille av DTS lydspor. 7125372[/snapback] Har en Philips CRT skjerm, riktignok en del år gammel, men den har digital lydinngang, trådløse bakhøytalere og skal støtte DTS. Men er nok ikke akkurat vanlig nei... Har nå fått avspilt Istid 2 med engelsk lydspor på PCen da, endelig! Men allikevel veldig kjedelig å ikke få avspilt den fra stue DVDen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå