Gå til innhold

Lian Li, er de verdt pengene?

Foretrekker du lian li fremfor andre kabinetter?  

111 stemmer

1. 1. Foretrekker du lian li fremfor andre kabinetter?

• Ja
      80
    • Nei
      22
    • Ingen mening
      9

Anbefalte innlegg

Lian Li er solide kabinetter, og de ser helt greie ut. Hvis du ikke skal ha nå yber pimp-nation jalla greier.

Lian Li har ikke de beste viftene originalt, men dette er en smal sak å gjøre noe med.

Har hatt samme Lian-Li kabinett de to siste pc-ene mine, og det blir å vare minst ei oppgradering til, så prisen har lite å si så lenge man er fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvilket ville du valgt  hvis du tenker utsene?

hvilket ville du valgt  hvis du tenker praktiske løsninger?

hvilket ville du valgt  hvis du tenker pris?

hvilket ville du valgt  hvis du tenker plass?

hvilket ville du valgt  hvis du tenker vibrasjon og støy?

må hvere lian li kabinett

7113326[/snapback]

Lian Li cube (bortsett fra prisen) :)

Jeg har den og er ganske fornøyd.

Ellers hadde jeg V1100 PLUS (støydempet), og makan tir dårligere kabinett har jeg ikke sett verken før eller senere.

Hadde ikke engang plass inn i den for strømforsyning (Thermaltake Purepower 680w) uten at jeg måtte skru av en del ting som er ment til å være der. Veldig trangt om plassen (har mange HDDer)

Så, Lian Li er, etter min mening, ikke verdt penger i ALLE tilfeller. Man må være fornuftig og lete nøye etter riktig kabinett. For min del er Cube perfekt.

Endret av jokab
Lenke til kommentar

Lian Li er pene og lette. Ikke noe annet enn det. Ingen ekstraordinære løsninger på de vanlige kabinettene. SCAND-versjonene har noen som støydemping, men ikke mye annet enn det. Skal man først betale 3000kr for et kabinett, så har jo Silverstone et stoooort kabinett som ser knakendes bra ut,

Lenke til kommentar
Endelig får jeg spurt en som har det. Har du masse vannkjøling og greier, og føler du at du virkelig trenger bredden ? Eller har du to maskiner i én ?

7113871[/snapback]

Tja, jeg har vannkjøling på CPU og skjermkort, og i tillegg har je 6 HDDer. Disse er montert i 2 slike drevrammer - http://www.microplex.no/product.aspx?pid=LL34MODPER&mcat=

og en slik - http://www.microplex.no/product.aspx?pid=CCEX23REAR&mcat=

Pluss at jeg har vindu, topplate for vifter + flere Lian Li frontdeksler i aluminium.

Egentlig kjøpte jeg hele kabinettet av Snekker'n, og du kan se hans workblogg her - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=566643

Jeg har hovedkort med skjerm-, TV- og lydkort i den ene delen, og HDDer og DVD brenner i den andre delen. På den måten kjøler jeg hele maskinen enklere.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tidligere(har for øvrig det fortsatt) et PC7ASCAND, men har nå bytta til stacker STC-T01. 10 hakk opp hva gjelder kvalitet, opplevd kvalitet og også stort sett mye bedre løsninger. Stackeren veier MYE mer, men det overlever jeg med :green:

Har vel egentlig ingen andre erfaringer med Lian Li

EDIT: 1150kr for stackeren var også en akseptabel pris :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Så og si all varmen i en normal PC flyttes ut med lufta, at det er lagd av aluminium har helt neglisjerbare fordel for varmetransporten.

AtW

Så du klarte å få med deg én linje av innlegget mitt. Imponerende :hmm:

7113679[/snapback]

Jeg fikk jo med meg mer, men jeg valgte å kommentere misforståelsen angående aluminium og varmetransport, fordi jeg synes det var viktig, det er jo ikke sånn at man ikke for med seg det man velger å ikke kommentere (resten var jo forsåvidt i stor grad personlige meninger også).

AtW

Lenke til kommentar

Jeg eier to LianLi kabinett bl.a. en Cube. Cuben er genial hvis en har mange harddisker. Det ser også bra ut og bråker ikke så mye da det er plass til 120 mm disker. Det andre er et stort tower-kabinett der hovedkortet står motsatt vei samt at harddisker og strømforsyning er montert nederst i en egen seksjon. Tullete ide har jeg funnet ut. All varmen fra cpu'en stiger til værs og varmer opp skjermkortet. Kabinettet har dårlig plassering av kabinettvifter og harddiskene på bunn får dårlig kjøling. Konklusjon: LianLi har mye genialt men også ting som ikke fungerer etter hensikten.

Lenke til kommentar
Så og si all varmen i en normal PC flyttes ut med lufta, at det er lagd av aluminium har helt neglisjerbare fordel for varmetransporten.

AtW

Så du klarte å få med deg én linje av innlegget mitt. Imponerende :hmm:

7113679[/snapback]

Jeg fikk jo med meg mer, men jeg valgte å kommentere misforståelsen angående aluminium og varmetransport, fordi jeg synes det var viktig, det er jo ikke sånn at man ikke for med seg det man velger å ikke kommentere (resten var jo forsåvidt i stor grad personlige meninger også).

AtW

7114997[/snapback]

.. men det er slik det føles. Skal du by på din "vitenskapelige" tankeprosess så bør du enten svare på sakens kjerne, eller la være....

Lenke til kommentar

.. men det er slik det føles. Skal du by på din "vitenskapelige" tankeprosess så bør du enten svare på sakens kjerne, eller la være....

7116278[/snapback]

Hva er "sakens kjerne" da? Vi snakker om Lian Li-kabinetter, som alle er lagd av aluminium, aluminiums egenskaper er således vesentlig for kabinettets funksjonalitet. Derfor synes jeg det er veldig godt innenfor sakens kjerne. Om folk føler at jeg ikke leser hele innleggene deres så er jo det beklagelig, men jeg kommer ikke til å kommentere alle deler av et innlegg om jeg ikke har noe fornuftig å si om de, bare for å "bevise" at jeg har lest hele innlegget.

Fo å spinne litt rundt dette: personlig er jeg ikke så veldig glad i at aluminium har blitt så populært, det har sånn jeg ser det 2 fordeler: utseende og vekt. Vekt-fordelen er såpass liten at jeg ikke bryr meg noe særlig om den, et kabinett fult av utstyr er ganske tung uansett. At det til en viss grad kan se bedre ut er greit, men jeg føler mye av det samme kan oppnåes med stål. Stål er også billigere, og det er mindre vibrasjoner og lydoverføring. Og i de fleste kabinettøyemed mer olid, alu-plater har en tendens til å være ganske bøyelige of "fleksible".

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...