Gå til innhold

Lian Li, er de verdt pengene?

Foretrekker du lian li fremfor andre kabinetter?  

111 stemmer

1. 1. Foretrekker du lian li fremfor andre kabinetter?

• Ja
      80
    • Nei
      22
    • Ingen mening
      9

Anbefalte innlegg

men de andre produsentene har for lengst klart å begynne å konkurrere med dem i dagens marked.

Åh..som hvem da??

7109754[/snapback]

Tom. mittt gamle Chieftec kabinett var like funksjonelt og med gode løsninger. Ulempen på den tiden var at Chieftecen var blytung i forhold da det ikke fantes snev av aluminium der mens LianLi var kun laget av alu.

Nå har jeg ikke spesielle navn men har sett veldig mange gode kabinetter av annet merke på ustilling i butikker. Skal man kjøpe kabinett råder jeg til å forsøke å få se på kabinettene selv før man kjøper slik at man ser hvordan de er i virkeligheten. Reviews og tester kan også hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lian-Li er konge hvis du bygger selv, og specielt hvis du ofte skal inn i pc'en å mekke og bytte deler. Hvis du bygger en pc som blir stående som den er det neste halvåret kan du kjøpe whatever...

7109520[/snapback]

Joda det er bra kabinetter med bra utsende, men det er ikke det kabinettet med best løsninger som jeg har kommer over.

Chieftec har jo bedre løsninger en lian li.

7109499[/snapback]

Ok, make my day... Bare navnet Chieftec får meg til å gremmes, så håper du har noe meget bra å vise meg :thumbup:

7109680[/snapback]

Når en begynte å preike om hvor fuksjonibelt Lian Li kabinettene så nevnte jeg selvfølgelg Chieftec fordi det er et av de kabinettene jeg ahr kommet over med de beste løsningene. (Hvorfor tror du så mange har kopiert løsningene demmes?)

Her var det snakk om løsningene ikke utsende. ;)

Lenke til kommentar

Har ett Lian Li PC6070B Scand til 1300kr, kjempefornøyd! :thumbup: Smarte løsninger, solid, støydempet, stilrent kombinert med en helt alright pris. Jeg angrer meg ikke ett sekund, har kikka masse på kabinetter, så på de i butikker etc.. men ble skuffa gang på gang. F.eks TT Tsunami virka for meg som ett veldig ustabilt og jalla kabinett i butikken, så kom jeg over LL PC6070B Scand på NetShop Oslo, det virka veldig stabilt, god kvalitet samt stilrent. Dermed endte jeg opp med Lian Li.

~ Medion

Lenke til kommentar

Lian Li er pent, kjøpt V1100, men var totalt mislykket på alle punkt som det skulle være bra på syns jeg. Airflow er dårlig, og det er lite plass til vannkjøling, med mindre du modder noe som p.t. var 2000,-. Støydempinga kan de tørke meg i røven med, den gjør bare kabinettet varmere.

Syns den der SCAND greia med hel dør ser okay ut, men min beste positiv opplvelese var når jeg pakket opp og installerte et Antec SK3000B til 350,-. Det var mye bang for the buck - ikke så pent som mitt andre kabinett, men like praktisk (om ikke mer).

Lenke til kommentar
Kjøper du Lian Li får du mye for pengene, men å kjøpe et kabinett til 3k er for mye. Man bruker ikke mer enn 1,5k på kabinett.

7106969[/snapback]

Det der er provoserende! "man bruker ikke mer enn 1500 på kabinett"?? Hvis man bruker mangfoldige titusener på hardware som byttes ut hvert eneste år, hvorfor i pokker kan man ikke legge litt ekstra i kabinettet også? Dette kan du jo som kjent bruke mye lengre enn hardware ellers.

Selv om du ikke bryr deg om kvalitet, funksjonalitet og design, betyr ikke det at det er en universell sannhet at "man bruker ikke mer enn 1500 på kabinett". Hold slikt idioti for deg selv, takk. Man bruker så mye penger man føler for på kabinett.

Tilbake til topic: Jeg synes Lian Li er verdt det. Jeg digger mitt pc6277b (som forøvrig kostet over 1500), og mener forskjellen fra billigere kabinetter er stor. Som sagt, kjøper du et virkelig godt kabinett som du er fornøyd med, kan du ha det resten av livet.

7109414[/snapback]

Vedkommende kom med en mening "3000 for et kabinett er for mye", kan ikke skjønne det er så mye å hisse seg opp over. Det går godt ann å være uenig med dette, men jeg kan ikke fatte og begripe at en så lite kontroversiel mening kan være så fælt, det er ikke engang en gal "faktaopplysning".

AtW

Lenke til kommentar
men de andre produsentene har for lengst klart å begynne å konkurrere med dem i dagens marked.

Åh..som hvem da??

7109754[/snapback]

Det er mange kabinetter som har like bra eller bedre funksjonalitet, Antec har endel bra kabinetter feks, se på P180.

Lian Li er ok det, men er over det jevne for dyrt, og dessuten er de lagd av pinglete aluminium, blir mer bråk av det, PCer blir ganske tunge uansett, og gulvet mitt tåler fint noen kg ekstra vekt. Funksjonsmessig er alu bare en ulempe i mine øyne.

AtW

Lenke til kommentar
Vedkommende kom med en mening "3000 for et kabinett er for mye", kan ikke skjønne det er så mye å hisse seg opp over. Det går godt ann å være uenig med dette, men jeg kan ikke fatte og begripe at en så lite kontroversiel mening kan være så fælt, det er ikke engang en gal "faktaopplysning".

AtW

7110104[/snapback]

Tingen er at "man kjøper ikke kabinett til mer enn 1500" blir for dumt. "Jeg mener at å bruke mer enn 1500 på kabinett er bortkastet" hadde vært helt greit for min de. Poenget er at bastante påstander som er framstilt som universelle sannheter er en forferdelig uting på et seriøst forum.

Lenke til kommentar

AtW

7110104[/snapback]

Tingen er at "man kjøper ikke kabinett til mer enn 1500" blir for dumt. "Jeg mener at å bruke mer enn 1500 på kabinett er bortkastet" hadde vært helt greit for min de. Poenget er at bastante påstander som er framstilt som universelle sannheter er en forferdelig uting på et seriøst forum.

7110167[/snapback]

Det er jo bare en annen måte å forumlere seg på, sbegge eksemplene dine betyr jo i praksis det samme, jeg er enig i at bastante påstander ikke er bra, men jeg synes ikke dette er det, det er jo ganske klart at vedkommende ikke mener at ingen kjøper kabinetter til mer enn 1500. Det er ikke en påstand, det er en mening.

AtW

Lenke til kommentar
lers må jeg si at Lian Li faktisk har et kabinett der jeg ikke synes noen har et godt alternativ, og the er "The Cube".

den "tokk" jeg ikke, (kjønte ikke hva du mente)

7113044[/snapback]

Jeg synes det er et av Lian Li-kabinettene, der det ikke finnes noen tilsvarende gode alternativer av mer eller mindre samme type. Det finnes rett og slett ikke så mange kabinetter med de samme mulighetene.

AtW

Lenke til kommentar

Støydempingsmatter og herrans oldemor. Hvorfor bry seg med slikt. Når jeg sitter ved denne maskinen har jeg enten musikk i høytalerne, musikk i headsettet, spiller spill med lyd eller ser film med lyd. Dette overdøver maskinen uansett, så jeg syntes ikke at "dårlig støydemping" er noe argument. ALU kjøler bedre, og det teller mer :thumbup:

I og med(iom) at Lian Li lager tidløse og stilrene kabinetter, så slipper man jo å kjøpe nytt ettersom det gamle craptech plastgreiene ser litt småshabby ut. Prøvde å finne link til han som skjøt sitt kabinett med hagle, men men. Det sier vel sitt ;)

Lenke til kommentar
Støydempingsmatter og herrans oldemor. Hvorfor bry seg med slikt. Når jeg sitter ved denne maskinen har jeg enten musikk i høytalerne, musikk i headsettet, spiller spill med lyd eller ser film med lyd. Dette overdøver maskinen uansett, så jeg syntes ikke at "dårlig støydemping" er noe argument. ALU kjøler bedre, og det teller mer  :thumbup:

I og med(iom) at Lian Li lager tidløse og stilrene kabinetter, så slipper man jo å kjøpe nytt ettersom det gamle craptech plastgreiene ser litt småshabby ut. Prøvde å finne link til han som skjøt sitt kabinett med hagle, men men. Det sier vel sitt  ;)

7113207[/snapback]

Så og si all varmen i en normal PC flyttes ut med lufta, at det er lagd av aluminium har helt neglisjerbare fordel for varmetransporten.

AtW

Lenke til kommentar

hvilket ville du valgt hvis du tenker utsene?

hvilket ville du valgt hvis du tenker praktiske løsninger?

hvilket ville du valgt hvis du tenker pris?

hvilket ville du valgt hvis du tenker plass?

hvilket ville du valgt hvis du tenker vibrasjon og støy?

må hvere lian li kabinett

Endret av just_me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...