SuperJan Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Heij Sitter med Win XP MCE, og har lagt inn alt av drivere, fra www.msi.com.tw , siden jeg har ett MSI K9N Platinum kort. Men, lydkort drivere vil ikke fungere.. Prøvd å laste ned fra forskjellige steder, prøvd forskjellige versjoner. Men til ingen nytte. Hva er det som er galt? Har alltid gjort det sånn på vanlig XP før. Og det har fungert.. *Frustrert* Noen som kan hjelpe? Mvh, Janse.. Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Noen som veit om no forum eller no sånt da? For Win XP MCE? For jeg har ikke lyst til å sitte lenge uten lyd.. Det er pining.. Janse.. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Prøv å si litt mer om hvordan symptomene er. Er det noen utropstegn i enhetsbehandling? Får du noen feilmeldinger? osv Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Tja På Device Manager, så er det to lista under "Other Devices" - PCI Device - Unknown device Ett av disse er jo nødt til å være lydkortet, når det ikke er lyd.. Jeg kjører install fila til lydkortet, den installerer, restarter, og så står det fortsatt sånn.. Irriteeerende.. Janse.. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Når du fremdeles har "Unkown device" og "PCI Device" i device manager, betyr det at Windows ikke har riktige drivere installert for disse enhetene/enheten. Grunnen til at de fremdeles står slik er da enten: feil driver eller feil installasjonsmetode. Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Nå er det jo ikke så mange måter å installere drivere på Kjør .exe fila.. Og når det kommer til riktige drivere, så har jeg jo lasta ned fra MSI, mitt hovedkort er MSI, og til min hovedkort modell, så da er det vel heller ikke driverene som er feil.. Detta har jeg gjort såpass mange ganger nå at jeg veit åssen det funker Mvh, Janse.. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det er mange måter å feilinstallere på. Har man f.eks lagt inn driverne til skjermkort FØR man har lagt inn drivere for chipset kan de tofte lage problemer. Har også vært borti at noen drivere må installeres FØR man setter inn selve kortet (for å fjerne MS driverkomponenter). Og det finnes vanligvis flere versjoner av drivere, selv om de kommer fra samme produsent. Har sett flere ganger (bl.a. hos ASUS) at de har forskjell i driverversjoner fra europa/asia og usa. Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Ja, okey. Men la inn vanlig XP nå, og innstallerte på akkurat samme måte som jeg alltid har gjort, dvs. samme som jeg gjorde på Win XP MCE. Og næmmen.. Har man sett. Alt funka! Jøøøss Så det er nok noe med MCE versjonen av XP Janse. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hadde samme problem for litt siden.. det hele var en drivers skyld.. driveren for lyd var ikke beregnet på XP MCE, kun til XP. Litt pussig siden de begge er win XP varianter, men så fort jeg fant en som var beregnet på XP MCE så fungerte det fint.. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Har sett noe om at all hardware som skal benyttes til MCE MÅ ha MCE-godkjente drivere ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå