Trynemjoel Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) En venn skal kjøpe PA anlegg for bruk for fester, evt. også gitarspill/synging og jeg trenger erfaringer evt alternativer til disse anleggene han vurderer å kjøpe. Alternativ 1: Mackie SRM450 Alternativ 2: SM-1652H Alternativ 3: DAS DS-12 Vil gjerne vite hvordan disse vil måles opp mot hverandre På forhånd, takk Endret 19. oktober 2006 av Trynemjoel Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Anbefaler Alternativ 2 av det du har sett på, er mere komplett/fleksibelt og man kommer lenger med det til og bynne med. Kan eventuelt utvides det etter behov. Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Anbefaler deg å kikke litt til utlandet. Når man kjøper såpass dyrt, kan det være en god del å spare på det. Jeg eier to stk. Behringer B300 (aktive høyttalere) og en Behringer 2442-FX kjøpt fra Thomann.de. Strømforsyningen på mikseren gikk her om dagen etter et års normal bruk omtrent, men den har jeg fått bytta ganske lett. Den støyer dessuten litt, men de aktive høyttalerne er fine. Anyway, tror ikke Behringer er det å gå for, er jo tross alt et billigmerke. Men uansett, poenget er at jeg fikk det et par tusen billigere fra Tyskland enn jeg ville fått det her i Norge. Husker ikke helt utregningen, men det er uansett relativt individuelt fra ordre til ordre. Så kikk litt utover, Thomann for eksempel har også et enormt vareutvalg. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Benytter to stk Mackie SRM450. Vi kunne ikke ha klart oss uten. Hvis vi kommer til en scene som allerede har en PA så kan vi benytte Mackiene som egne monitorer. Det eneste du trenger i tillegg til disse er en mikser (høytalerne er jo aktive). Ulempen med disse er at det er vanskelig å få kjøpt brukte (mon tro hvorfor ingen vil selge sine...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå