EinarEriksen Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 BenQ har brått og brutalt sluttet å reparere defekte Benq-Siemens-telefoner. Les mer Lenke til kommentar
Duppsa Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Glad vi har solgt meget lite av dette merket =) Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Dette er så horribelt at jeg aldri kommer til å kjøpe noe det står BenQ på så lenge jeg lever. Forhandlere burde straffe BenQ for dette ved boikott. Endret 19. oktober 2006 av Marasmus Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hvis selger nekter å reparere mangler, kan man jo heve kjøpet. Jeg har en BQS selv, og det koster meg ikke fem øre å fremsette hevningskrav dersom krav om retting/omlevering avvises av selger. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jepp, har ingen betydning for forbrukerne. Verre for forhandlerne. Så mye feil som det er på BQS-telefoner kan det bli dyrt for dem til BenQ får ryddet opp. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Har dem lakt ned hele mobil produskjonen? Hvorfor det? Lenke til kommentar
Fluren Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er for dårlig å si at butikkene skal dekke denne kostnaden. En liten butikk som har solgt mye Benq-Siemens kan fort få veldig røde tall av det! Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Eneste BenQ-Siemens vi tok inn var vel S68 pga det hyggelige prisen. Fant ut at EF81 ikke var vits å bestille etter å ha sett den live. Endret 19. oktober 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Dette synes jeg var drøyt. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 haha brenn i helvete benq-siemens! kjøpe en siemens SXG75 å fy faen så dårlig! og dårlig service var inne på reperasjon i 5-6 måneder og når jeg endelig skulle få den hadde dem rotet den bort. har nå godt over til Sony Ericsson etter å bare å ha eid siemens mobiler i 7 år, var fornøyd med siemens før benq kom inn i bildet Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 For forbrukerne har ikke dette rare betydningen, så lenge de kjenner sine rettigheter og er villige til å jobbe for dem ved behov. For forhandlerne derimot kan det være krise. Siemens er imidlertid, heldigvis, ikke det merket det går mest av, men allikevel.. Forhandlere som vil boikotte Benq-Siemens skjønner jeg svært godt, tror ikke de vil tape så mye fortjeneste heller. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Siemens må jo føle at oppkjøpet av BenQ var en skikkelig bommert etter så mange ansatte har blitt sagt opp og så blir de greiene lagt ned, og nå nekter de å reparere telefonene sine! Hva skjer med BenQ? Jeg synes vi burde gjøre noe. Begynne å nekte å ta inn BenQ telefoner kanskje? Lenke til kommentar
Stylemaster Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Siemens må jo føle at oppkjøpet av BenQ var en skikkelig bommert etter så mange ansatte har blitt sagt opp og så blir de greiene lagt ned, og nå nekter de å reparere telefonene sine! Hva skjer med BenQ?Jeg synes vi burde gjøre noe. Begynne å nekte å ta inn BenQ telefoner kanskje? 7109767[/snapback] Bare til opplysning, det er servicesentrene som nekter å reparere telefoner på garanti fordi det ikke vet om de får betalt for jobben siden de tross alt gjør en jobb for et selskap som er insolvent og har betalingsstopp. Med andre ord man kan betale for reparasjon men det er jo heller drøyt å måtte gjøre. Vi får håpe det løser seg så de begynner å reparere igjen. Kan ikke tro at BenQ kommer unna kravet om service selv om det erklærte BenQ Mobile insolvent.... Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Bare til opplysning, det er servicesentrene som nekter å reparere telefoner på garanti fordi det ikke vet om de får betalt for jobben siden de tross alt gjør en jobb for et selskap som er insolvent og har betalingsstopp. 7111045[/snapback] Saken er vel mere at BenQ Siemens har sluttet å betale verkstedene for garanti rep, å det er usikker om dem noen gang vil starte å gjøre det igjen. (Høyst sansynlig så vil dem nok starte å gjøre det igjen, men ingen som veit forsikkert.. ) Å så lenge verkstedene ikke har noen garanti, så sie det seg selv at dem ikke er intresert i å måtte sitte igjen med regningen for alle garanti reparasjonene i Norge.. Lenke til kommentar
glosi Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Forhandlere som kommer til å tape på dette ja, vi må la kunden heve kjøpet og får ikke sendt noe krav om kredit til BS siden de er konkurs. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Ja, da blir det lite Benq-Siemens i min butikk framover hvertfall! De kan takke seg selv. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Forhandlere som kommer til å tape på dette ja, vi må la kunden heve kjøpet og får ikke sendt noe krav om kredit til BS siden de er konkurs. 7113439[/snapback] Nå er det vel bare den Tyske delen av dem som er sent til konkurs.. +At Moder selskapet har stengt penge krana til de resterende avdeleingen.. Å det er vel den siste grunnen og ikke den første som er årsaken til reperasjons problemene som man har nå.. (Dvs. Så lenge jeg ikke er helt på jordet her.. ) Endret 20. oktober 2006 av .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Om din BenQ- eller Siemens-telefon går i stykker før verkstedene igjen begynner å reparere disse merkene, må du altså henvende deg til butikken du kjøpte telefonen i. Hurra for meg som kjøpte på utenabonnement.no da... og nå som min EF81 er helt på styr også - lekker batteri som en ødelagt sil; knappene på utsiden slutter aldri å lyse, og den lager merkelige "knekke"-lyder når jeg åpner/lukker den som ikke var der når jeg kjøpte den. ;( Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Å det er vel den siste grunnen og ikke den første som er årsaken til reperasjons problemene som man har nå.. 7113523[/snapback] Du har nok rett. Tror ikke det blir noe stort problem, for de fleste telebutikker er medlem i en eller annen kjede og om ikke BenQ betaler vil nok disse reise søksmål direkte mot BenQ. Lenke til kommentar
glosi Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Deltaservice, som bl.a Lefdal og Elkjøp bruker reparerer fortsatt BS. Så dere som har kjøpt mobilene deres her får fortsatt fikset telefonen deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg