traveler Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Har kjøpt meg en Akasa 5 1/4" Viftekontroll Pro viftestyring. Med denne er det med 4 temperaturfølere for CPU, strømforsyning, disk, og chipset (eller hva man nå ønsker å overvåke). Skal benytte Noctua cpu kjøler, og lurer i den forbindelse på hvordan og hvor jeg skal feste temperaturføleren til CPU. Har aldri montert en eksterne følere før. Så lurer på om noen har gode tips å komme med. Finnes det kanskje noen gode "oppskrifter" for dette allerede? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Temperatursensoren plasserer du mellom CPU og cpu-kjøler. OBS: Ikke plasser temperatursensoren der hvor kjølepastaen skal være. Eller: Hvis du aldri har bygd en pc før, så er det bare å glemme å gjøre det du tenker på. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Som geir__hk seier, så skal sensoren vere så nær målepunktet (i dette høvet prosessoren) som råd, men samstundes ikkje forstyrre kjølinga. I så måte trur eg det kan verte vanskeleg å få montert den mellom prosessor og kjøleribbe. Eg monterte min på sjølve kjøleribba, så nær prosessoren som råd, og det fungerer greitt. Sensoren viser då nokre grader mindre enn den integrerte sensoren i hovudkortet, men dette er nok mest ikkje til å unngå uansett. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 På 775-kort pleier jeg å legge sensoren ved siden av IHS-en, under prosessor-festebraketten (som låser fast sensoren når braketten lukkes). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå