Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste ADSL Modem til NGT (PPPoA) ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har surfet litt rundt på nettet og funnet ut at det kan være stor forskjell på hvilke hastighet de forskjellige ADSL modemene gir. Leste blandt annet denne testen som omhandler ADSL2 modemer og som dere ser er det meget stor forskjell på hastigheten man får.

Jeg lurer på om det finnes tilsvarende tester eller om noen har slike erfaringer på Nextgentel sitt nett.

Selv har jeg en Draytek som gir dårligere hastighet enn Netopia modemet.

:hmm:

Endret av Hakon_H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker et Billion bipac 5102s i bridgemode på NGT (PPPoE) og får høyere hastighet enn med ZyXEL P660 som de leverte. Hastigheten inn er helt stabil med en WRT54 bakom som tar seg av routingen. Måler 18,5Mbit netto på ca 600M linje.

De største forskjellene i modem og firmwarer (det er ofte forskjell hver gang man bytter firmware) ligger ofte i upload. Jeg bryr meg fint lite om jeg har 17 eller 18Mbit ned, men det er viktig om jeg har 900 eller 1000kbs i upload...

Jeg skjønner ikke hvorfor du spør spesielt om NGTs nett da dette gjelder for 'alle'.

Kobberkabel og støy på kabel er de viktigste parametre for hastighet (og det er ikke NGT som sjefer der).

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du spør spesielt om NGTs nett da dette gjelder for 'alle'.

Kobberkabel og støy på kabel er de viktigste parametre for hastighet (og det er ikke NGT som sjefer der).

7105949[/snapback]

Jeg kunne nok spurt litt mere generelt, men jeg må bruke PPPoA. Og det er vel helst NGT som bruker PPPoA :hmm:

Lenke til kommentar

Her hos oss har vi adsl2+ linje fra NGT, og vi byttet nettop fra en Zyxel P660 til en Thomson SpeedTouch 546.

Ååhh for en forskjel! Nå har vi konstant max hastighet (12-14MB/sec), med Zyxel-en var linja meget ustabil (nede i 2MB).

Tror SpeedTouch 546 er en av de beste ADSL gateway-ene somer å få tak i :D

Les om Thomsonen her.

Lenke til kommentar
Her hos oss har vi adsl2+ linje fra NGT, og vi byttet nettop fra en Zyxel P660 til en Thomson SpeedTouch 546.

Ååhh for en forskjel! Nå har vi konstant max hastighet (12-14MB/sec), med Zyxel-en var linja meget ustabil (nede i 2MB).

Tror SpeedTouch 546 er en av de beste ADSL gateway-ene somer å få tak i  :D

Les om Thomsonen her.

7106569[/snapback]

Takk for svaret :) Vet du hvor jeg kan kjøpe det modemet?

Er det flere som har samme erfaring med SpeedTouch 546 ?

Lenke til kommentar

Eller vurder Speedtouch 585 og få en meget god wlan del på kjøpet. Og du slipper alle de problemene folk klarer å skaffe seg ved å koble sammen et modem og en trådløs router.

Ikke engang om du har verdens beste modem vil du få noe bra hastighet om du kobler opp nettet ditt med den gode gamle "dobbel-nat-router" feilen som UTROLIG mange gjør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ikke engang om du har verdens beste modem vil du få noe bra hastighet om du kobler opp nettet ditt med den gode gamle "dobbel-nat-router" feilen som UTROLIG mange gjør.

7116647[/snapback]

Kan du forklare hva problemet med "dobbel-nat-router" er?

Jeg har en Speedtouch 546T2 som jeg har fått av Telenor. Før den hadde jeg en Nokia som funket bra. Jeg har hatt trådløs router lenge. Men etter at jeg fikk Speedtouchen funker ikke den trådløse routeren lenger. Jeg har satt Speedtouchen i Bridged mode, men det funker ikke likevel.

Nå har jeg prøvd med en annen trådløs router også, som funket hos naboen for en time siden. Hos meg funker den ikke.

Hvis jeg setter Speedtoucen tilbake til PPPoe funker den som vanlig.

Lenke til kommentar

7116647[/snapback]

Kan du forklare hva problemet med "dobbel-nat-router" er?

Jeg har en Speedtouch 546T2 som jeg har fått av Telenor. Før den hadde jeg en Nokia som funket bra. Jeg har hatt trådløs router lenge. Men etter at jeg fikk Speedtouchen funker ikke den trådløse routeren lenger. Jeg har satt Speedtouchen i Bridged mode, men det funker ikke likevel.

Nå har jeg prøvd med en annen trådløs router også, som funket hos naboen for en time siden. Hos meg funker den ikke.

Hvis jeg setter Speedtoucen tilbake til PPPoe funker den som vanlig.

7189499[/snapback]

Les mer om hva jeg mener HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...