Vallhall Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hei folkens Sønnen til dama mi arvet et Canon T70, som jeg så vidt har sett litt på. Det er ihvertfall LCD vindu på det og elektronisk, men jeg tror ikke det har autofokus, så av ren nyskjerrighet lurer jeg på om noen kan si litt mer spesifikt om dette kameraet. Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det stemmer at T70 ikke har autofokus. Det har FD-bajonett, som ikke er kompatibel med dagens EF-objektiver. Mer info her: http://www.canon.com/camera-museum/camera/...a/1984_t70.html http://www.mir.com.my/rb/photography/compa...s/t70/index.htm Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Siden markedet bugner over av god, brukt FD-optikk, så er dette det flott nybegynnerkamera for en som våger å bruke film.... Jeg er jo av den meningen at man bør bruke noen filmruller før man tar steget til digital slr. T70 ble regnet som revolusjonerende da det kom, selv om det nok var å overdrive. Det var et godt kamera da, og er det fremdeles. Det har dog en svakhet man bør vite om: så og si nulltolleranse for fuktighet og kuldegrader. Det fungerer rett og slett ikke i kalde og fuktige miljøer. Når gradestokket viser nærmere nullpunktet, og luftfuktigheten ikke for stor, vil dette kameraet levere førsteklasses resultater. Endret 27. oktober 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Takker for hjelpen folkens Det er et tøft kamera iallefall Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Viss du skal fotografere med FD vil jeg annbefale å kjøpe et helmekanisk kamera. Lærer mye mer med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå