Gå til innhold

Mobilvegg - forhandler ønsker innspill på oppsett

B4stian

Anbefalte innlegg

Ja, da var tiden kommet for å omorganisere mobilveggen.

En del gammelt har gått ut i det siste og mye nytt har kommet.

Jeg har 30 plasser som skal fylles med modeller og vil gjerne ha hjelp til dette.

Hvordan kan den bli mest mulig oversiktlig for alle som ikke er kjent i butikken og hvilket system synes dere er best?

- Sortert etter merke?

- Sortert etter vanskelighetsgrad?

- Sortert etter funksjoner?

Legger ved et bilde og en Excel-fil som dere kan leke med, hvis dere vil. :)

All hjelp tas hjertelig imot.

Excel-fil

Telefonene som skal opp denne gangen:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Nokia 6103

Nokia 6131

Nokia 6233

Nokia 5300

Nokia 5500

Nokia N73

Nokia N80

Sony Ericsson Z530

Sony Ericsson K510

Sony Ericsson K610

Sony Ericsson W800

Sony Ericsson W810

Sony Ericsson W850

Sony Ericsson K800

Sony Ericsson Z610

Sony Ericsson W710

Sony Ericsson Z710

Nokia 6288

Samsung E370

Samsung X200

Samsung X820

Samsung D900

Motorola C139

Siemens ME75

Nokia 6070

Nokia 5140i

Hvis jeg har husket alle nå da... er vel 4 ledige plasser der dere kan komme med tips. (kan også velge noen av de jeg har på veggen nå som ikke er med her)

post-42397-1161269779_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... jeg tenkte å fortsette med noe av det samme systemet jeg har i dag.

Altså:

1. rad: Nokia

2. rad: Sony Ericsson

3. rad: Samsung (og evt. noen Nokia eller Sony Ericsson)

4. rad: Motorola og kontanttelefoner

Venstre = enkelt

Høyre = avansert

Høres det greit ut?

Lenke til kommentar

Tja, jeg liker ikke å samle modeller på rekke vannrett bortover. Kommer sikkert litt an på kundene du har innom, men jeg har ofte kunder som er veldig fokusert på hvilket merke de skal ha, og da er det lettere å vise kunden hvor f.eks Nokia står om Nokia har to horisontale rader ved siden av hverandre.

På den annen side, med din metode kan man finne ut på hvilket nivå kunden er og dermed finne ut hvor lang til høyre man kan ta med seg kunden.

Begge deler har fordeler og ulemper. Tror ikke din metode er noe dårligere enn min.

Lenke til kommentar

Å sortere på merke er jeg generelt motstander av..kunde ønsker som oftest å sammenligne modeller innenfor samme prisklasse, og da er det enklest å sortere innenfor funksjoner og pris.

Altså feks - Kontanttelefon, Billigtelefon, designtelefon, musikktelefon, kameratelefon (de 3 glir over i hverandre men) og smartphones til slutt.

Men det ernå slik jeg liker det :)

EDIT: Er nå litt værre for deg å få et veldig godt oppsett om du ikke har plass til så mange modeller i utstillingen dessverre..da må du gjøre det på den beste løsningen som fungerer for deg :).

Lenke til kommentar

Jeg sorterer etter spec, deretter etter merke. På den måten kan kunden lett se hvilke telefoner som er i samme klasse på tvers av produsent, samtidig som alle "middels nokia" står samlet. Har eksperimentert med mange forskjellige oppsett og stort sett spiller det liten rolle for kunden. Det viktigste er at vi som selger vet hvor tingene står og at plasseringen ikke fører til mye vandring fram og tilbake under veiledning og salg.

Ellers kan jeg tipse om "3 på topp" og "nyheter". Telefonene som står under slike seksjoner selger automatisk vesentlig bedre enn andre.

-snubbel

Lenke til kommentar

Er bare å dra innom din nærmeste elkjøpbutikk det tror jeg - det skal være samme liveutstilling overalt, men ikke like mange moduler. Vi har 5 moduler som tar 15 telefoner hver :).

Har fått høre at en elkjøp møreromsdal/trøndelag har 120 i utstilling! :p. Og selv da har de ikke plass til alt.

Skal se om jeg finner datakabelen til telefonen min, så kanskje det blir et bilde.

Lenke til kommentar

min nærmeste Elkjøp-butikk har da hvertfall ikke flere modeller enn det jeg har... vel, har ikke vært der de siste ukene, men det var da ikke noe gigant-utvalg akkurat.

Har dere gamle modeller og slikt også da?

(Er alt inne på lager eller er veldig mye bestillingsvarer?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...