Gå til innhold

Kun pass og førerkort som gyldig bevis på puber?

Anbefalte innlegg

Nå vil visst daglig leder på Dickens i Stavanger, Ståle Mørch, gjør slik at kun pass og førerkort er gyldig bevis på utesteder i Stavanger. Jeg syntes dette er helt idiotisk!

Det vil jo si at vi er nødt til enten å ta lappen, eller anskaffe et pass for å kunne gå ut. Hva er deres meninger om dette?

Kilde: aftenbladet på verdens veven

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lattelig, burde jo være lov å ha andre ting som legitimasjon.

Sån som bankkort!

Vet om folk som ikke er 18 som har vist førerkortet.. Og har hatt traktorlappen, og fått lov til å komme inn..

Endret av ziwiz
Lenke til kommentar
Høres rart ut. Bankkort er godt nok for bankfilialer, finansieringer og posten som gir ut penger og verdisaker. At det ikke skal være godt nok for folk som serverer apebrus kan jeg ikke fatte og begripe.

7105291[/snapback]

Høres ut som de har drukket litt for mye apebrus selv :!:

Lenke til kommentar

Tror nok det kommer av dørvakter som kun ser at det er et sertifikat og regner med at det er for bil, fordi de ikke klarer å regne ut fødselsdato. Uansett, hvem går på Dickens. Det må jo være et av de mest harry/brune stedene i Stavanger?

Lenke til kommentar
Høres rart ut. Bankkort er godt nok for bankfilialer, finansieringer og posten som gir ut penger og verdisaker. At det ikke skal være godt nok for folk som serverer apebrus kan jeg ikke fatte og begripe.

7105291[/snapback]

1) Bankkort er lette å forfalske

2) Dørvakter har et "litt" mer stresset arbeidsmiljø enn bankfunksjonærer.. :p

Lenke til kommentar
Pøh, så jeg som ikke har lappen skal drasse med meg passet hver gang jeg skal ut, helt latterlig. Bankkortet får nok holde.

7106177[/snapback]

Jeg tar som oftest bankkort, så lenge bildet er av nyere dato og vedkommende, hvis bildet er mindre likt, klarer å gjengi kontonummer og personnummer.. :) verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Pøh, så jeg som ikke har lappen skal drasse med meg passet hver gang jeg skal ut, helt latterlig. Bankkortet får nok holde.

7106177[/snapback]

Jeg tar som oftest bankkort, så lenge bildet er av nyere dato og vedkommende, hvis bildet er mindre likt, klarer å gjengi kontonummer og personnummer.. :) verre er det ikke.

7106183[/snapback]

Hehe har selv aldri hatt noen problemer med å komme inn noe sted i de 3 årene jeg har gått ut, så satser på at det forblir slik.

Lenke til kommentar
Nå vil visst daglig leder på Dickens i Stavanger, Ståle Mørch, gjør slik at kun pass og førerkort er gyldig bevis på utesteder i Stavanger. Jeg syntes dette er helt idiotisk!

Det vil jo si at vi er nødt til enten å ta lappen, eller anskaffe et pass for å kunne gå ut. Hva er deres meninger om dette?

Kilde: aftenbladet på verdens veven

7105073[/snapback]

Dette var nok grunner for meg til å finne en side å stå på i denne saken. Det er da slett ikke alle som har lappen, og heller ikke alle som har pass, men alikevell er over aldersgrensen for å komme inn på utesteder.

Idioti...

Lenke til kommentar
Men er det ikke slik at vi kun har Pass og førerkort som lovbestemt legitimasjon i Norge?

7106479[/snapback]

Jeg er usikker på det, du kan ihvertfall få utlevert nytt pass om du har bankkort med bilde ifølge Norge.no

Jeg trenger nytt pass. Hva slags legitimasjon er gyldig?

Når du skal søke om pass, må du kunne dokumentere din identitet. Når du skal fornye passet ditt, holder det at du har med det tidligere passet som legitimasjon hvis det fremdeles er gyldig eller det er mindre enn tre måneder siden det utløp.

Skal du ha pass for første gang, eller hvis det er mer enn tre måneder siden det gamle passets gyldighetstid utløp, skal du ha med følgende legitimasjon:

- Gyldig norsk førerkort eller annet minst like sikkert identitetskort med bilde og fødselsnummer, for eksempel bankkort med bilde

- Eventuelt tidligere utløpt pass

- Statsborgerbrev dersom du tidligere har vært utenlandsk statsborger

Hvis du ikke kan legitimere deg med gyldig norsk pass (ev. pass som er utløpt for mindre enn tre måneder siden), må du være forberedt på at politiet krever at du har med deg en myndig, norsk person med gyldig norsk pass. Denne personen må skriftlig kunne bekrefte din identitet.

Du finner mer informasjon om pass på politiets nettsider.

http://www.norge.no/temaside/tema.asp?id=1004

Jeg fant ingenting om hva som regnes som gyldig legitimasjon på Lovdata.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...