Gå til innhold

Harddisk muligens ødelagt

hargar

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et stort problem med en harddisk som jeg ikke lenger får tilgang til på noen som helst måte.

Problemet startet med at windows ikke ville boote. Feilmeldingen var at windows\system32\config\system var ødelagt. Altså en registerfeil. Leste veiledningene på microsoft sine sider om å gjenopprette register. Gjenopprettingskonsollen klarte imidlertid ikke å få tilgang til harddisken. Alle filsystemkommandoer feilet. Kjørte chkdsk, og den rapporterte om uopprettelig feil på harddisken.

Startet så opp pcen med UBCDwin. Her dukker harddisken opp som en stasjon, men det er ikke mulig å gå inn på den. Det kommer bare melding om at volumet ikke er formatert. Det samme skjedde da jeg prøvde å sette harddisken i en annen pc (som sekundær HD) og gå inn på den derfra.

Har også kjørt HD-diagnoseprogrammene i UBCDwin. Error scan i HD tune viser 4.6% skadde blokker. Healthpunktet (dette er vel S.M.A.R.T-data?) viser OK på alle punkter.

Bart's Stufftest klarer ikke å kjøre på grunn av HD-error.

Diskcheck klarer ikke å kjøre fordi den ikke får aksess til HD.

WDWinDlg finner "too many bad sectors".

Alt dette tyder vel på et ganske alvorlig problem med harddisken. Er det mulig å redde ut data fra den? Vil den funke bra igjen ved full formatering, eller har den totalhavarert?

Håper noen kan hjelpe... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når disken settes i en annen maskin dukker den opp som en ny stasjon. I dette tilfellet F:. Når den dobbeltklikkes står datamaskinen lenge og jobber før meldingen "stasjonen er ikke formatert. vil du formatere den nå?" dukker opp. Jeg lyktes heller ikke i å åpne diskbehandling mens disken sto i.

Skal skjekke ut GetDataBack når jeg får sjans. Pcen er nemlig ikke min og befinner seg ikke hjemme hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...