Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer kjøp av Peugeot 406 1,8i 16V ST

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Km stand over 200 000 trenger ikke ha noe så for hvor bra bilen er, kommer bare ann på hvor godt den er vedlikeholdt opp gjennom årene. Har en kamerat med en 93 Ford Mondeo som er godt 210 000 ca, der det har vært mye problemer fordi den ikke har fått noe vedlikehold de siste årene, og veldig dårlig helt fra den var ny, mens mamma har en Volvo V40 2001 som har godt nesten like langt, og den er fremdeles som ny med veldig lite problemer.

Til den prisen kan du jo ellers se på Renault Laguna, veldig komfortabel og grei bil. Ford Mondeo 97-, skal ha bra kvalitet i forhold til de første som kom. Ellers ville jeg ha sett på Volvo S/V40, men vet ikke helt hva slags bil du er ute etter?

Lenke til kommentar

Det skal være en stilig men også litt tøff bil, da dette blir min første bil. (Blir 19 i desember)

Har ikke noe behov for en stylet eller gatebil.

Den bør være billig i drift, og ha god kjøre komfort. Det bør heller ikke være for mye kluss med den da jeg ikke har mye kunnskap om biler.

S40 var en veldig fin bil synes jeg, visste ikke at de lå på den prisklassen der. For øyeblikket så ligger Peugoten øverst på ønskelista mi. Men skal titte litt rundt å se etter alternativer.

Lenke til kommentar

Hvor mye hadde du tenkt deg å legge i en bil? Skal kjøpe meg bil til våren selv, og har da 406 som favoritt. Hadde en 1996 Volvo 460 Turbo før jeg havnet her i militæret, veldig god bil, men litt gammeldags. Tror 406 er veldig gode biler, og kvaliteten er nok ikke dårlig som folk skal ha det til. Franske biler har fått et dårlig rykte på seg fordi de tidligere hadde endel problemer, som på de første 405 ene. Har selv en mor som aldri skal ha frank igjen etter at hun hadde en gammel 405, men 406 skal være en veldig mye bedre bil. Tror ikke 406 har noe dårligere kvalitet enn lignende tyke biler.

Her har du en test med 406 og Galant: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=25922&tid=73 Ikke noen tvil om hvilken som hadde vært vinneren for meg når jeg leser den. Mitsubishi har ikke mye å komme med når det gjelder komfort i forhold til Peugeot.

Når jeg skal kjøpe min neste bil kommer jeg til å se mye på komfort, og det blir derfor helt sikkert ikke noe japansk, blir nok fransk, og antageligvis Peugeot 406.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er vel en grei bil - mest for penger. Virker som Peugeot fortsatt sliter med dårlig rykte.

Det er veldig mange rimlige 406 på finn.no nå!

Dærgern så mange rimlige ... jeg angrer jo nesten at jeg flesket til med 80 lapper for min 1999/2000 mod Peugeot 406 SVB 2.0 stv i september iår!

Ja ta en titt på linkene du fikk lenger opp.

Ellers kan du da en titt på "PUG"-forum f.eks

http://www.peugeotklubb.no/forum/viewtopic.php?t=6786

Lenke til kommentar
Og jeg vurderte en 406 forresten.

Men når min far sa "den er jo fransk da, det må du ikke glemme"

så ble det ikke den ;)

7122136[/snapback]

Det er ikke noe galt med franske biler nå, selv om de ikke var av de beste for en del år siden. Peugeot ruster f.eks. mye mindre enn Opel, Mercedes og mange andre såkalt "bedre" biler. Årsak: Sinkbehandlet karosseri siden omtrent 1990. Peugeot 406 er lavt priset nå om dagen, så der får man mye for pengene. For ikke å snakke om Peugeot 605, dersom man liker store biler og får tak i en av de siste som ble tatt inn i 96-97. Komfortfaktoren er høy både for 605 og 406. Og sist på nittitallet ble disse ofte levert med automat, turbo og AC. Det betaler du ikke ekstra for i dag når du kjøper dem som brukt.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...