Jon_d Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Har NGT med et Netopia 3351 modem. Denne har upnp så vidt jeg vet, så jeg har ikke trengt å tukle med porter tidligere, men nå har jeg fått meg en Linksys WRT54G trådløs router, og nå får jeg besked om at det er problemer med NAT. Har gått inn på routeren og åpnet de ønskede portene, og satt inn riktig IP adresse, men det funker fortsatt ikke. Ringte Linksys support, men de sa at så lenge jeg har gjort det jeg sa jeg hadde gjort var de portene åpnet i routeren, og de mente problemet lå i modemet. Hvorfor må jeg plutselig tukle med modemet, og hva må jeg gjøre? Har vært inne på endring.nextgentel.no og forsøkt å legge til ønskede porter i filtersettet der, men er usikker på hva som må gjøres. Hvilke IP adresser er avsender og mottager? Noe jeg har glemt å opplyse om? Lenke til kommentar
Jon_d Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Etter laber respons tenkte jeg å bare legge inn en skisse av hvordan det hele ser ut. Det er den stasjonære jeg trenger hjelp til (ikke fordi problemet bare er der, men fordi det er der jeg trenger porten åpen.). Hadde satt stor pris på hjelp fra en eller annen der ute med litt over gjennomsnittlig nettverks-kunnskap. Endret 19. oktober 2006 av Jon_d Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Du kan få satt Netopia'en i Bridge Mode, det har vært beskrevet flere ganger på forumet, jeg legger inn en link hvis jeg finner det /orker Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg fant denne, men er ikke helt overbevist: http://www.ntavados.net/guide/ngt -- Se litt på ngts kundesider først kanskje, kommer ikke inn selv Lenke til kommentar
Jon_d Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Har kikka litt på den, men blir ikke helt klok på den. Jeg har tydeligvis en nyere firmware (8.5), og den ser ikke lik ut. Det skjærer seg allerede når jeg skal inn på WAN configuration... Dermed blir det veldig vrient å følge step-by-step oppskriften. Noen som har en lignende for v. 8.5? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå