Gå til innhold

USB 2.0 HD kjører på 1.1 hastighet.

imran

Anbefalte innlegg

Har en HP Vectra - ca 4 år gammel. Kom med innebygget USB 1.1. Kjøpte nylig USB 2.0 PCI kort, men fikk aldri hastighet over 2 -3 MB i sekunder. For det meste ligger hastigheten på 750 kb/sec. Detter gjelder for USB minne plugger og USB HD. Har prøvd USB minne og HD på andre PC'er, og får hastigheter på opp til 25 MB/sec. Har disablet USB 1.1 fra BIOS, men får fortsatt ikke høyere hastighet. Sjekket USB i Device Manager, og der dukker kortet opp. Kortet bruker standard Windows USB drivere.

Hva har skjedd? Har nylig kjøpt et annet USB 2.0 kort, og har det samme problemet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt forslag. Sjekket nettopp. Jeg har allerede de siste driverne til hovedkortet (altså, da mener jeg den siste BIOS oppgraderingen)

7144663[/snapback]

BIOS oppdatering og drivere er ikke det samme..

Sjekk om du har nyeste drivere til chipset osv..

7144705[/snapback]

Det fulgte ikke med noe drivere for USB kortet (vel, et fulgtemed, men det var for windows 95).... Klrer windos update å finne ut om det finnes nye drivere for kortet somer installert? Kjører windows update hver dag, men den har enda ikke gitt beskjed om noen USB oppdatering

Lenke til kommentar

Ja, windows update kan gi deg drivere om det er noe feil i støtten.

Ellers så anbefaller jeg deg å google navnet på USB 2.0 kortet ditt, eller se om det ligger noen nyere drivere til win xp på fabrikantens hjemmesider.

-Thelle-

Edit: LEIF

Endret av Thelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...