vebwa Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Har nå et dual-oppsett med Win98SE og WinXP. Skal i tillegg kjøre RedHat 8.0 på samme disk (har bare en; IBM 80gig). Oppsettet nå er naturligvis en partisjon til win98se (fat32) og en til winxp (ntfs). Jeg bør vel bruke en swap-partisjon. Hvor stor bør denne være? (har 512 mb ram) Er det andre spesielle partisjoner jeg bør sette opp? Hvilket filsystem bør jeg bruke? Ønsker å størst mulig grad å ha tilgang til de forskjellige partisjonene fra i hovedsak winxp. Vil jeg med ext3 kunne lese dette fra winxp? Hva med andre veien (som kanskje er det viktigste)? Kan linux lese (og evt. skrive) til ntfs og fat32? Vebjørn. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Okei.. Du har full lese og skrive støtte til fat32. men til ntfs har du bare lesestøtte(m$ ville ikke gi ut nødvendige drivere). I rh8 som jeg kjører sjøl, må du rekompilere kjernen for å få lesestøtte til ntfs. ang swap er (var) hovedregelen dobbelt så stor swap som minne. har sjøl 256 ram og 500 mb swap. så stor swap trur jeg ikke er nødvendig. Kanskje linux noengang har rørt swap-en min?? kan sikkert klare deg med 150-200 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Det har jeg akkurat svart på her _________________ I am man who has grown from a son Been crucified by enraged women I am son who was raised by such men I'm often reminded of the fools I'm among -A. Morisette [ Denne Melding var redigert av: BlueEAGLE på 2002-11-06 20:44 ] Lenke til kommentar
hea Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 "Regelen" med dobbelt så stor swap som minne tror jeg er noe som henger i gjen fra riktig gamle dager da folk bare hadde oppt il 64 MB minne tilgjengelig. Bruker du flere hundre MB swap er vel tiden inne for å vurdere mer minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå