tesaete Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hei, har et bedriftsnettverk her med 15 PC-er og 2 servere, ønsker nå å sette opp en bra sikkerhetsløsning for antivirus, malware spyware osv. Jeg tenker da litt på å sette opp en gateway security som fjerner en del av "møkka" før det kommer inn i nettverket. Noen som har erfaring med dette og kan anbefale noen produkter? Og ved implementering av en slike gateway, må man da ha noen antivirus på PC'ene fremdeles eventuelt finnes det noe viruswall som automatisk skanner PC'er tilkoblet nettverket. Noen forslag til ideel løsning? Terje Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Av erfaring vil eg da anbefale NetASQ F25 på brannmur. Denne har innebygget SPAM-filter, antivirus og innholdsfiltrering. NetASQ F25 I tillegg bør du alltid ha antivirus på hver enkelt klient og server utenom. Der vil eg da anbefale Panda BusinesSecure med en lisens pr klient og pr server. Du installerer da selve Antivirus-serveren(AdminSecure) på en av serverene, og kan distribuere antivirus til klientene derifra. Panda BusinesSecure Lenke til kommentar
knut Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 I tillegg til NetASQ vil jeg anbefale deg å se på Fortinet og Juniper (Netscreen og SSG). Check Points Sofaware bokser kan også være et alternativ (Safe@office). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå