Gå til innhold

Hvordan komme meg inn i BIOS på Compaq Armada 7400


MrGod

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lest noen innlegg om at F10 og F5 skal fungere.. Fungerte ikke på min. Jeg har prøvd med del, esc, diverse...

Er det noen kombinasjoner av taster du må trykke for å kommer deg inn i BIOS ?

 

Det står en 366Mhz CPU i den.. eldre type bærbar altså...

 

Trenger hjelp til dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...eh, finn ei lupe og eksakt 'model or processor' ( den øverste linken er ekstrakt/ resultatet av 15 spesifiserte søk, og du treffer ytterligere ved å klikke din modell bak øverste 'drop-down-menu' under 'product' ):

 

http://www.compaq.com/support/files/notebo...s/us/index.html

 

http://web14.compaq.com/falco/detail.asp?F...?FAQnum=FAQ3880

 

...og SÅNN ! kan en fortsette nærmest i det uendelige på HP/Compaq sine sider.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-11-06 20:48 ]

Lenke til kommentar

Det heter ikke Bios i tradisjonell forstand hos Compaq ( har man en Compaq, får en likegodt tilegne seg aparte terminologi ), men SP/ SoftPaq/ RomPaq.

 

D.v.s. du må hjelpe til skal du komme i mål ( jeg kan jo ikke følge model/ serienumret ditt ) - den øverste linken skal ta deg i mål ( ikke med Bios men OBS! SoftPaq/ RomPaq ).

 

lykke til !

 

:smile:

Lenke til kommentar

Iler til med presisering ang. SP/RP: Biosen ligger delvis på harddisk/ Bios-chip av sikkerhetsmessige grunner, les suspekte: slik at kunden er kjøpt med hud&hår !

 

...d.v.s. alle endringer går innom Compaq, og helst med tvungen handel av spesifiserte deler til blodpris.

 

...d.v.s. årsaken til hvorfor 'nerder' med vettet i behold har avskydd Compaq, alltid !

Lenke til kommentar

Nå er det bortimot 3 år siden Compaq gikk bort ifra å ha BIOS oppsettet på en skjult partisjon på harddisken, så dette 'problemet' er løst for lenge siden. Ellers må jeg bare si at F10 er tasten man skal trykke på for å komme inn i BIOS på SAMTLIGE Compaq'er. Det har ihvertfall vært det de siste 6 årene, minst!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 21:25, skrev Zink:

Iler til med presisering ang. SP/RP: Biosen ligger delvis på harddisk/ Bios-chip av sikkerhetsmessige grunner, les suspekte: slik at kunden er kjøpt med hud&hår !


...d.v.s. alle endringer går innom Compaq, og helst med tvungen handel av spesifiserte deler til blodpris.


...d.v.s. årsaken til hvorfor 'nerder' med vettet i behold har avskydd Compaq, alltid !



 

Dette er du sikker på..? ;o)

 

Til trådstarter:

For å komme inn i Bios på Armada må du trykke F10 så snart markøren spretter frem oppe i høyre hjørne på Compaq bootbildet, bruker selv å trykke gjentatte ganger for å være sikker. :smile:

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Skjønte det måtte være noe sånt.. Er ikke heeelt inne i Compaq verden enda.. men det kommer seg..

 

Snakket nettopp med en erfaren Compaq-bruker.. Han sier det samme angående partisjonen. Han sa at det skal gå å lage en partisjon først på disken og legge inn "BIOS" der.. dvs installere BIOS på den partisjonen.

 

Noen som har erfaring med dette? like lett som det høres ut? :grin:

Lenke til kommentar

Pøh, hadde ikke problemer med å komme inn på en 7464.

 

Fant aldri ut hvilken tast det var, men vill hamring på tastaturet i øvre halvdel gjorde susen. Pleier alltid å virke:-)

 

Kompatibilitet er forøvrig fortsatt et problem. Standard SDram er fy-fy på denne maskinen. Den tar visstnok Kingston også da. For det er omtrent like billig som offisiell Compaq ram. Jeg DIGGER Compaq.

 

Gåte: Dersom man kjøper 3 "like" maskiner fra Dell, HP/Compaq og IBM og prøvde å bytte rundt på delene. Hvor mye ville virke??

Lenke til kommentar

Sitter med eksakt den samme Armada her. Fikk den free, men fikk ikke med AC :sad: Skal gi tilbakemelding når jeg får testet litt og når jeg får strøm ikke minst. Si fra om noen har en slik å selge til Armada 7400.

 

Er dere sikker på at den ikke tar standard SO-DIM brikker?

 

-CLY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...