Gå til innhold

Hvordan komme meg inn i BIOS på Compaq Armada 7400

MrGod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...eh, finn ei lupe og eksakt 'model or processor' ( den øverste linken er ekstrakt/ resultatet av 15 spesifiserte søk, og du treffer ytterligere ved å klikke din modell bak øverste 'drop-down-menu' under 'product' ):

http://www.compaq.com/support/files/notebo...s/us/index.html

http://web14.compaq.com/falco/detail.asp?F...?FAQnum=FAQ3880

...og SÅNN ! kan en fortsette nærmest i det uendelige på HP/Compaq sine sider.

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-11-06 20:48 ]

Det heter ikke Bios i tradisjonell forstand hos Compaq ( har man en Compaq, får en likegodt tilegne seg aparte terminologi ), men SP/ SoftPaq/ RomPaq.

D.v.s. du må hjelpe til skal du komme i mål ( jeg kan jo ikke følge model/ serienumret ditt ) - den øverste linken skal ta deg i mål ( ikke med Bios men OBS! SoftPaq/ RomPaq ).

lykke til !

:smile:

Iler til med presisering ang. SP/RP: Biosen ligger delvis på harddisk/ Bios-chip av sikkerhetsmessige grunner, les suspekte: slik at kunden er kjøpt med hud&hår !

...d.v.s. alle endringer går innom Compaq, og helst med tvungen handel av spesifiserte deler til blodpris.

...d.v.s. årsaken til hvorfor 'nerder' med vettet i behold har avskydd Compaq, alltid !

Nå er det bortimot 3 år siden Compaq gikk bort ifra å ha BIOS oppsettet på en skjult partisjon på harddisken, så dette 'problemet' er løst for lenge siden. Ellers må jeg bare si at F10 er tasten man skal trykke på for å komme inn i BIOS på SAMTLIGE Compaq'er. Det har ihvertfall vært det de siste 6 årene, minst!!

Quote:

Den 2002-11-06 21:25, skrev Zink:

Iler til med presisering ang. SP/RP: Biosen ligger delvis på harddisk/ Bios-chip av sikkerhetsmessige grunner, les suspekte: slik at kunden er kjøpt med hud&hår !

...d.v.s. alle endringer går innom Compaq, og helst med tvungen handel av spesifiserte deler til blodpris.

...d.v.s. årsaken til hvorfor 'nerder' med vettet i behold har avskydd Compaq, alltid !

Dette er du sikker på..? ;o)

Til trådstarter:

For å komme inn i Bios på Armada må du trykke F10 så snart markøren spretter frem oppe i høyre hjørne på Compaq bootbildet, bruker selv å trykke gjentatte ganger for å være sikker. :smile:

Takk for svar.

Skjønte det måtte være noe sånt.. Er ikke heeelt inne i Compaq verden enda.. men det kommer seg..

Snakket nettopp med en erfaren Compaq-bruker.. Han sier det samme angående partisjonen. Han sa at det skal gå å lage en partisjon først på disken og legge inn "BIOS" der.. dvs installere BIOS på den partisjonen.

Noen som har erfaring med dette? like lett som det høres ut? :grin:

Pøh, hadde ikke problemer med å komme inn på en 7464.

Fant aldri ut hvilken tast det var, men vill hamring på tastaturet i øvre halvdel gjorde susen. Pleier alltid å virke:-)

Kompatibilitet er forøvrig fortsatt et problem. Standard SDram er fy-fy på denne maskinen. Den tar visstnok Kingston også da. For det er omtrent like billig som offisiell Compaq ram. Jeg DIGGER Compaq.

Gåte: Dersom man kjøper 3 "like" maskiner fra Dell, HP/Compaq og IBM og prøvde å bytte rundt på delene. Hvor mye ville virke??

Sitter med eksakt den samme Armada her. Fikk den free, men fikk ikke med AC :sad: Skal gi tilbakemelding når jeg får testet litt og når jeg får strøm ikke minst. Si fra om noen har en slik å selge til Armada 7400.

Er dere sikker på at den ikke tar standard SO-DIM brikker?

-CLY

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...