CAT-scan Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...9&s=hardware.no https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...6&s=hardware.no Jeg leste disse i går da jeg snuste litt rundt for å finne ut muligheten for å finne et MSI 6800 GT PCI-e billig som jeg kan sette inn i dunken min. Saken er den at jeg har et slikt et i dunken fra før av, og tenkte nå at jeg skulle sjekke om jeg har «the real deal». Jeg har lastet ned RivaTuner, og bildet jeg får opp er dette: Har jeg et 6800 vanilla med 6800GT klistremerke? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Ser ut som om det er 12 pixelpipelines og 5 vertex. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Så dette er et av de kortene som har feil antall pipes? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Så dette er et av de kortene som har feil antall pipes? 7106182[/snapback] Ja, ifølge rivatuner. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Fantastisk ass. Jeg fant en tråd om dette for et par dager siden, men finner den ikke igjen akkurat nå. Der sto det et eller annet om at Netshop erstattet slike kort, men jeg kjøpte mitt fra Komplett såvidt jeg husker. Noen som vet om Komplett gjør noe med dette, og i så fall hva. Hvis noen vet hvor tråden ligger også, så hadde det vært fint. Har prøvd å søke litt, men finner den ikke. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Fantastisk ass. Jeg fant en tråd om dette for et par dager siden, men finner den ikke igjen akkurat nå. Der sto det et eller annet om at Netshop erstattet slike kort, men jeg kjøpte mitt fra Komplett såvidt jeg husker. Noen som vet om Komplett gjør noe med dette, og i så fall hva. Hvis noen vet hvor tråden ligger også, så hadde det vært fint. Har prøvd å søke litt, men finner den ikke. 7106442[/snapback] Viss det er sånn at du har kjøpt et defekt skjermkort så vil selfølgelig komplett erstatte det. Forslag til dokumentasjon kan f.eks være resultatene fra Rivatuner og benchmark resultater. Vet ikke noe om den tråden du sikter til, men viss dette ikke er ett enestående tilfelle så finner du sikker mer om saken ved hjelp av google. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Absolutt ikke et enestående tilfelle. Les artiklene jeg linket til i første post. Det er et kjent antall vanlilla-kort som har blitt feil-lablet som GT. Jeg har vel strengt tatt mitt på det rene hvis jeg krever tilbake mellomlegget mellom datidens GT og vanilla. Tror jeg skal prøve meg på det i første omgang. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Du har fått en vare som ikke er i tråd med de oppfatninger man har om varen utfra produktnavn og jengse spesifikasjoner, og du bør dermed kunne ha krav på en vare tilsvarende det du har betalt for. Skjønner ikke hvor folk får idéene sine fra. Krav på tilsvarende mellomlegg mellom vanilla og GT når de var nye på markedet mener du? Har du kjøpt kortet nå, eller for lenge siden? Er det tilbake til da disse kortene var nye har du strengt tatt ingen rettigheter lenger, da du er ansvarlig for å melde om feil innen rimelig tid. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) For lenge siden. Tviler på at komplett har kortet på lager. Det er mulig de har GS, noe som er noe tilsvarende. Har du kjøpt kortet nå, eller for lenge siden? Er det tilbake til da disse kortene var nye har du strengt tatt ingen rettigheter lenger, da du er ansvarlig for å melde om feil innen rimelig tid. Jaha? Hvor mange tror du sjekker antall pipes når de kjøper et nytt grafikkort? De fleste som kjøper vet vel ikke hva det er en gang. MSI har jo sagt at de erstatter kortene, så Komplett må forholde seg til dette på et eller annet vis. Om jeg får et GS eller et slags mellomlegg er vel omtrentlig det samme for min del, skal oppgradere riggen snart likevel. Dette er ikke en feil på produktet, det er feil produkt. Du skjønner forskjellen, ja? Når jeg bestiller meg en Mercedes S600 og får en Lada Niva på døra så melder jeg ikke om en feil på produktet, jeg forteller at jeg har fått feil produkt (litt dårlig eksempel i og med at det er veldig lett å se forskjell på bilene, noe det ikke er i dette tilfellet). Endret 19. oktober 2006 av CAT-scan Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Er sikker på at Komplett fikser dette for deg. Sant som det er sagt, så er det jo overhodet ikke en selvfølge at folk sjekker antall pipelines/shadere når de får kortet, ei heller kjører alle slags benchmarks for å sammenlikne med andre kort. Faktisk så tør jeg gå så langt som å påstå at Komplett burde ha tatt tak i dette da nyheten om at MSI hadde shippet "defekte" kort kom ut, det er jo tross alt de som solgte dem. Forøvrig visste jo ikke trådstarter om kortet sitt før nå, så om han melder fra så er det jo innen rimelig tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå