GNUfan Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hei!!! Problemet er altså som følger: Kjører RedHat 8. Kompilerte ny kernel her om dagen, 2.4.19. Starter alltid med boot-diskett(ooohhhhh). La inn NVidia drivere, og greier. Så lagde jeg boot-diskett, en annen en sånn at jeg kunne gå tilbake til den andre kernelen. Restarta maskina, med den nye kernelen. Da stod den bare å blinka med den NVIDIA-saken før logon-skjermen kommer. Den stod bare sånn hele tida. Restarta så maskina, og fant ut at det samme skjedde, men jeg lot den stå ENDA lenger, og da fant den ut at det ikke gikk. Fikk beskjed om at den ikke fant hovedfonten. Gikk ut i terminalen, (det gikk ikke an når den stod å blinka), og skreiv i inittab at den skulle starte i init 3. Restarta maskina, med gamle kernel. Kom inn i terminalen, og starta XFS på nytt. Det står i oppstarten :Starting xfs [ ok ], men da funker det ikke. når jeg skreiv xfs --daemon og så startx (som root), da kom eg inn. Gikk også an å skrive xfs --daemon og så init 5. Men når eg da logga inn som noe annet en root, fikk eg beskjed om at x-sessionen bare varte i 10 sekunder, og under stod det at det ikke var mer diskplass. Men jeg har 256mb ram, det var 400 mb ledig på / harddisken (tror jeg, er ikke helt sikker på om det var noe ledig plass) og jeg har 510 mb swap. Kan ikke skjønne hva som er galt!! Ver så snille å hold dere til tema, er litt desperat. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 ingen?? HJELP EN STAKKARS N00b!!! (Caps er en fin ting :wink: ) Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 glem det,fixa d probleme va full disk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå