Gå til innhold

Hvordan i Hel**te kan Gothic 3 ha blitt anmeldt


Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke kalle Oblivion noe middelmådig spill, jeg nei, men jeg er enig i det meste Kris R sier. Spillet er veldig overfladisk, og gjemmer alt dette med å presentere utrolig vakker grafikk. Likevel, spillet er godt laget, og er mye bedre enn de fleste andre spill. Det er i allefall slettes ikke middelmådig!

 

Uansett, et spørsmål til Dagbladet-anmelderen: Oppdaget ikke du noen merkverdige bugs i Gothic 3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle spill kommer jo først ut i USA, dette er jo barnelærdom! Så at DB og VG har testet Gothic før amerikanske spillsider somg IGN og G-spot er jo helt absurd.

 

Men fra spøk til revolver, litt utrolig at folk klarer å få en diskusjon ut fra en tråd hvor man sier ting som "du er dum, jeg er smart".

 

Har fått intrykk av at Gothic 3 ikke akkurat er feilfritt, når man først utsetter et spill for å fikse på det så kan men jo faktisk prøve å fikse det. Når ble et "halvferdig" spill sist en suksess? Terningkast 6 er vel å dra det litt langt.

 

Hvor mange datamaskiner har foresten 2gb ram? Jeg bruker alltid å fraråde folk fra å kjøpe mer en 1gb ram fordi det virker som overkill og du får som regel dårligere "timings" eller hva det heter om du har en masse ram. Men jeg har tydeligvis ikke peiling ser det ut som.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar

Oblivion er ikkje middelmådig...det er ganske spesielt. Oblivion er eit spel med store styrker, og store svakheiter. Summen er ikkje eksepsjonell, men det er likevel eit spel som skiller seg ut i massa. Eg ville nok gi Oblivion noko slikt som 7 av 10. Eg er einig idet som ellers har blitt sagt om det her.

 

Gothic 3 er i mine auge mykje betre. Det er stort, eg har lest at det geografiske området er mindre, men det verkar på meg mykje, mykje større. Kanskje er dette fordi det er sopass mykje meir innhald per kvadratmeter, kanskje er det fordi det er mykje meir variert, eller kanskje er det fordi dei tok med alle Oblivion-portane når dei rekna ut arealet i Oblivion :p. Det er ikkje like bra teknisk gjennomført, men sjølve spelet er meir interessant, variert og spennande. Eg får verkeleg lyst til å utforske i G3, fordi eg ikkje veit kva som ventar meg. Level-systemet er òg overlegent, med mykje interessant å lære seg (skills), og ein bra måte å lære det på (trenarar). Det er nokre svakheiter òg. So langt har eg oppdaga *ein* vesentleg feil, som dreg fleire ting med seg: AI-en er for svak. Dette gjer spelet for enkelt, og det øydelegg òg for balansa. Burde ei gruppe orkekrigarar ha problem med å takle eit villsvin? Nei, fordi dei kan samarbeide om å kverke det. Ein enkelt-ork kan kanskje slite dersom det kjem nært og overraskande (slik du òg kan oppleve), men ei gruppe burde vere i stand til å ta det enkelt. Burde du som magikar lett vere i stand til å vinne sverdkampar i arenaen ved å gjenta samme angrep omatt og omatt? Nei, fordi motstandaren burde vere smart nok til å bryte mønsteret ditt.

 

Men trass dette, er Gothic 3 eit fenomenalt spel. Der er ingen perfekte spel, so då må terningkast 6 gå til dei beste spela. Og det ser ut til at Gothic 3 kan vere den beste RPG-en på marknaden. Eg har fortsatt ikkje bestemt meg for om det slår Gothic 2, må nok spele igjennom det minst ein gong før eg seier noko om det. :)

 

På skalaen opp til 10, er Gothic 3, so langt, ein 9-ar.

 

Kay

Lenke til kommentar
Hvor mange datamaskiner har foresten 2gb ram? Jeg bruker alltid å fraråde folk fra å kjøpe mer en 1gb ram fordi det virker som overkill og du får som regel dårligere "timings" eller hva det heter om du har en masse ram. Men jeg har tydeligvis ikke peiling ser det ut som.

7113203[/snapback]

Tydligvis ikke. :!: Timingen har nesten ingen ting å si på ytelsen i det hele tatt, max 5%. Overklokkerne kan dog ha nytte av det. Men for den vanlige spiller, vil 2GB billig-ram være bedre enn 1GB overklokke-ram.
Lenke til kommentar

7111174[/snapback]

 

Hvorfor prøver du deg på sarkasme? Det var et relevant spørsmål jeg stillte; hvorfor har dere fått spillet før alle andre. Det er også relevant at altfor mange spill får 6 eller 5 uten særlig god grunn. Det KAN faktisk virke som om noen anmeldere enten bare har prøvd en demo eller bare spillt i 1 time, og blitt fortryllet av spillet. Og hvor mange spill er det vel ikke som har flott grafikk og flott førsteinntrykk som egentlig viser seg å være middelmådige? (Oblivion, Quake 3, Doom 3).

7112434[/snapback]

 

Jeg prøver meg ikke på sarkasme, jeg bare peker mangelen på innsikt i ditt innlegg. At for mange spill kan få 5 eller 6 mange steder har vel ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Anmeldelser vil alltid være en subjektiv greie. Og joda, jeg hadde noen problemer med Gothic 3, men det var jaggu ikke mange. Om det har med systemkonfigurasjoner å gjøre eller ikke vet ikke jeg, men når jeg ikke har nevneverdige problemer så kan ikke jeg moderere min anmeldelse pga. at en eller annen dude på et forum klager.

 

Edit: Hvordan i hel****e kan blablabla er ikke et relevant spørsmål. Hadde du stilt et fornuftig spørsmål, saklig formulert og ikke bare klassisk forumoppgulp skulle jeg gitt deg noe mer enn bananer tilbake.

Endret av Aziraphale
Lenke til kommentar

Timings er som regel viktigere på AMD Cpuer enn Intel, var ihvertfall sånn før. Det var endel mer enn 5% såvidt jeg vet ..

 

I motsetning til Oblivion sin 10/10 syntes jeg faktisk Gothic 3 fortjener dette i lengden. Oblivion var et veldig godt spill.. til du fant ut at det ikke vare mål eller mening med det du gjorde. Følte ingen særlig fremgang osv.

 

Gothic 3 er i mine øyne et 'dypere' spill, i den forstand at ting du gjør får konsekvenser og at du stadig føler at du blir sterkere. Thats a RPG!

Lenke til kommentar

7111174[/snapback]

 

Hvorfor prøver du deg på sarkasme? Det var et relevant spørsmål jeg stillte; hvorfor har dere fått spillet før alle andre. Det er også relevant at altfor mange spill får 6 eller 5 uten særlig god grunn. Det KAN faktisk virke som om noen anmeldere enten bare har prøvd en demo eller bare spillt i 1 time, og blitt fortryllet av spillet. Og hvor mange spill er det vel ikke som har flott grafikk og flott førsteinntrykk som egentlig viser seg å være middelmådige? (Oblivion, Quake 3, Doom 3).

7112434[/snapback]

 

Jeg prøver meg ikke på sarkasme, jeg bare peker mangelen på innsikt i ditt innlegg. At for mange spill kan få 5 eller 6 mange steder har vel ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Anmeldelser vil alltid være en subjektiv greie. Og joda, jeg hadde noen problemer med Gothic 3, men det var jaggu ikke mange. Om det har med systemkonfigurasjoner å gjøre eller ikke vet ikke jeg, men når jeg ikke har nevneverdige problemer så kan ikke jeg moderere min anmeldelse pga. at en eller annen dude på et forum klager.

 

Edit: Hvordan i hel****e kan blablabla er ikke et relevant spørsmål. Hadde du stilt et fornuftig spørsmål, saklig formulert og ikke bare klassisk forumoppgulp skulle jeg gitt deg noe mer enn bananer tilbake.

7116134[/snapback]

 

Jo du prøver deg på sarkasme. Og det at spill får for høy karakter er relevant fordi jeg sier i den andre posten at det virker som om dere ikke spiller spillene ordentlig igjennom (og gir de for høy karakter). Dessuten kritiserte jeg ikke deg (hvis du er VG-mannen), men Dagbladets anmeldelse. Med andre ord har jeg ingen ønsker om at du skal moderere anmeldelsen din. Den usakelige overskriften på posten skrev jeg for å få reaksjoner... det er altfor mange kjedelige poster på forumet, kult med litt aggresjon og spenning.

 

(PS. jeg likte "skulle jeg gitt deg noe mer enn bananer tilbake") :)

Lenke til kommentar
Hold dere on-topic og hold dere på matta!

7116652[/snapback]

Emnet handlar om kvifor VG og DB har anmeldt spelet før dei store nettsidene i USA har, ikkje stort meir å diskutere der.

 

Eg bryr meg egentlig fint lite om anmeldelsar, kva ein enkeltperson synest om eit spel er ikkje av betydning for meg. Ein god anmeldelse, som dei me får servert av Gamer.no, kan sjølvsagt hjelpe deg på vei, men før du har prøvd det sjølv er ikkje anmeldelsane nok til å konkludere med noko.

Lenke til kommentar
Anmeldelser vil alltid være en subjektiv greie.

Ehmm, mener du her å si at en anmeldelse alltid vil være farget av anmelderens preferanser, eller mener du faktisk at anmelderens oppgave er å være subjektiv?

 

Og joda, jeg hadde noen problemer med Gothic 3, men det var jaggu ikke mange. Om det har med systemkonfigurasjoner å gjøre eller ikke vet ikke jeg, men når jeg ikke har nevneverdige problemer så kan ikke jeg moderere min anmeldelse  pga. at en eller annen dude på et forum klager.

Jeg sitter på en middels god maskin, og jeg må si jeg opplever spillet som usedvanlig tregt. Fra jeg klikker på Gothic 3-ikonet frem til jeg faktisk får begynt å spille, går det minst 3-4 minutter. Det å laste inn saves tar også frustrerende lang tid, for ikke å snakke om alle lastepausene som inntreffer når man beveger seg rundt i terrenget. Oblivion er som krem i forhold på samme maskin. Kan ikke uttale meg om bugs, ettersom jeg må meg nødt til å legge spillet på hylla inntil jeg får bedre hardware (første gang jeg gjør noe slikt, jeg finnes vanligvis ikke kresen med tanke på ytelse).

 

Hvis du tester spillet på en kongemaskin (noe jeg altså mistenker må være tilfelle), er det ikke urimelig å også prøve spillet på en maskin som er mer representativ for hva folk flest har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...