kenzuke Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hei! Jeg har i det siste opplevd at maskinen kræsjer totalt under enkelte spill.. Dette er litt merkelig, fordi noen spill fungerer problemfritt (eks. Mx vs. ATV, cs 1.6, BF1942, Q3) , men andre spill får maskinen til å låse seg etter 5 - 20min spilling. Dette er spill som BF2142, GTR2, Toca 3 osv..) Det ser ut til at maskinen takler "lette" spill greit, men når jeg prøver de nye, å litt mer tunge spillene så kræsjer den totalt ... Det som skjer er at skjermen blir helt svart, å lyden forsvinner. Det er ikke mulig å komme tilbake til windows ved hjelp av ctrl + alt + del o.l. så jeg må trykke på svenskeknappen for å starte maskinen på nytt. Info om PC: -MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 -2x Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns -Asus V9999 GeForce 6800GT 128MB DDR -AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz -Fortron/Source Strømforsyning ATX-350W Windows XP /m SP2 GFX drivers: nVIDIA 8.1.9.4 Maskinen ble bygd i desember, 2004. Den har fungert problemfritt fram til nu. Jeg har prøvd å koble ut unødvendige harddisker, slik at det bare er systemdisken (WDC 500 S-ATA) + spill-disken (WDC 200 IDE) som kjører, i tilfelle det skulle være for lite strøm. Dette hjalp ikke MBM viser at cpu`en idler på 35-37grader og under spilling ligger den på 44-47grader Maskinen er ikke overklokket, å den kjører svært stabilt i windows. Noen som har en formening om hva dette kan være? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Høres ut som et skjermkort problem, men skal ikke si det 100% sikkert. Det siste oppsettet jeg kjørte før det jeg kjører nå, hadde jeg samme problemet med. Jeg hadde et 6600 GT kort , det fungerte fint en periode på 6mnd før det plutselig bare ble svart under spilling av BF2 , F.E.A.R, Area 51 osv. Å etter jeg skifta vifte, ble det totalt ubrukelig. Spill av eldre dato funka helt fint, jeg fant også ut at det skjermkortet egentlig ikke var egnet til og kjøre tunge nye spill. Ditt 6800 kort , er vel noen små hakk bedre en 6600 GT ,Men jeg stusser over at du bare har 128mb minne på det, noe som kan sies og være litt lite til dagens nye spill. Så en oppgradering kan kansje være noe og tenke på? Lenke til kommentar
Bear_B1 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Høres ut som omtrent samme problemet som jeg har, og som jeg skulle til å lage et nytt topic for... Jeg har en HP compaq dc 7600 med: Pentium 4 hyper thread 3,60Ghz Radeon x700 pro 256mb harddisk 410GB minne: 2gb ddr-Synch DRAM Når jeg spiller bf2142/ bf2 prmm eller annet blir skjermen blå eller svart etter 5-30 minutter og ingenting funker, må slå den av på svenskemåten. dette har skjedd helt siden jeg fikk maskinen i november/desember 2005... Har laget en stor vifte, men det ser ikke ut til å hjelpe... Dette er altså en ''kraftig stasjonr pc'', stod det i beskrivelsen.. Aner ikke hva problemet er. Anyone? Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Ja, men jeg testet noe intelesting igår ... En kompis av meg har et identisk skjermkort (Asus V9999 GeForce 6800GT 128MB DDR) Jeg satte hannes kort i min igår, å da gikk alt feilfritt! Det som var enda merkeligere, er at når vi satt mitt skjermkort i en XP2000+ , 1gig ram - maskin så klikket heller ikke denne! :o Mulig at kortet rett å slett ikke har stått ordentlig i, eller at det bare hjalp å ta det ut å sette det tilbake igjen? litt rart egentlig, menmen.. skal prøve å sette det tilbake i min egen i dag, å se hva som skjer. ringte forresten komplett.no igår ang. garanti osv.. Denne maskinen er selvbygd, så jeg har 2år garanti, alså, 1mnd igjen Han mente at skjermkortet muligens hadde bynt å skrante for alvor, fordi dette skulle kjøre spillene uten problem, noe det gjør - helt til den svarte skjermen. Jeg skal som sagt prøve senere idag, så kan jeg skrive her hvordan det gikk Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Høres ut som omtrent samme problemet som jeg har, og som jeg skulle til å lage et nytt topic for...Jeg har en HP compaq dc 7600 med: Pentium 4 hyper thread 3,60Ghz Radeon x700 pro 256mb harddisk 410GB minne: 2gb ddr-Synch DRAM Når jeg spiller bf2142/ bf2 prmm eller annet blir skjermen blå eller svart etter 5-30 minutter og ingenting funker, må slå den av på svenskemåten. dette har skjedd helt siden jeg fikk maskinen i november/desember 2005... Har laget en stor vifte, men det ser ikke ut til å hjelpe... Dette er altså en ''kraftig stasjonr pc'', stod det i beskrivelsen.. Aner ikke hva problemet er. Anyone? 7104906[/snapback] Humm... det jeg ville ha gjort er å ringe til HP. Hvis dette er en så krafig maskin som den reklamerer for, så bør den jo kunne spilles med. Dessuten er den jo ikke 1år gammel engang, så du har enda garanti i massevis. Det du KUNNE ha prøvd, er jo selvfølgelig å formatere, for å se om dette hjelper. evt. få tak i en annen disk å prøve med så du slipper å formatere, om ikke dette skulle hjelpe. Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Okai, da har jeg prøvd å bytte litt skjermkort her, å har funnet ut at dette ikke var den eneste feilen til maskinen :S Nu når jeg spiller, så hører jeg avåtil et lite klikk fra kabinettet, å dette er en harddisk som skrur seg av. . . Få sekunder etter så fryser alt. Dette har skjedd med to av de totalt tre harddiskene mine, så kan ikke tro at begge to har samme hw feil. Da var det vel bare å prøve å skifte power / hk ... :\ Lenke til kommentar
ctx Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 dette har også skjedde med min pc! men dette var etter jeg instalerte ny drivber til skjerm kortet mitt! jeg har prøvd og kjøre duo skjerm! nå har jeg instalert det gamle igjen, men er fortsatt klikk! noen som har noe forslaG? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå