ilpostino Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Har prøvd forgjeves å legge inn operamail på et mailprogram, men det ser ut som noen innstillinger er feil. det jeg skriver inn er: Brukernavn: <brukernavn> (uten @operamail.com etterpå) Pop-server: pop3.operamail.com SMTP-server: smtpx.operamail.com noen idé om hva som gjøres feil? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Du må ha Premium for å bruke POP, gratisutgåva støtter ikkje det. Det koster $30 årleg. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 ja, litt teit at Operamail (den mail-adressen man får hvis man registrerer seg på forumet dems) ikke støttet pop, siden Opera (nettleseren) har en glimrende mail-funksjon innebygd... Oppfordrer deg derfor til å legge inn eventuelle andre pop-mailer du måtte ha, og heller logge på myopera.com i ny og ne for å sjekke mail.. Eventuelt kjøpe premium då Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Du er helt sikker på at du ikke må bytte ut pop3 med pop istede da? Det måtte jeg i Outlook. sånn at det blir sånn: pop.operamail.com? Online mailen har det slik iallefall. Også at man bytter ut smtpx med smtp. Har du prøvd det? Lykke til. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 ja, litt teit at Operamail (den mail-adressen man får hvis man registrerer seg på forumet dems) ikke støttet pop, siden Opera (nettleseren) har en glimrende mail-funksjon innebygd... Oppfordrer deg derfor til å legge inn eventuelle andre pop-mailer du måtte ha, og heller logge på myopera.com i ny og ne for å sjekke mail.. Eventuelt kjøpe premium då 7105483[/snapback] men går det ann å sjekke operamailen sin gjennom mailfunksjonene i Opera eller må dette gå igjennom en nettleser (Webmail) så lenge en ikke har premium..? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 er egentlig usikker ilpostino, siden jeg ikke benytter min @operamail-konto. Men incanus hevder man må det, så han har sikkert rett ... Står det ikke noe om dette på FAQ-siden til operamail? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Du er helt sikker på at du ikke må bytte ut pop3 med pop istede da?Det måtte jeg i Outlook. sånn at det blir sånn: pop.operamail.com? Online mailen har det slik iallefall. Også at man bytter ut smtpx med smtp. Har du prøvd det? Lykke til. 7105530[/snapback] det stod pop3 og smtpx på FAQ-sidene til Operamail, men kan sjekke mer etterpå... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Eg prøvde ein gong å leggje sjekke Operamailen med Opera, men det fungerte ikkje. Reknar med grunnen er manglande POP-støtte, som og vert nemnt her. Det står følgjande om Premium på Operamail.com (legg det i spoiler, då det var ein del): Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Premium OperaMail offers the most complete set of features and functionality for the lowest price anywhere on the Web. Retrieve mail from your company, an Internet Service Provider or any other Post Office Protocol (POP) account - on the web or locally, with an e-mail client of your choosing. A sampling of the comprehensive list of features you will receive as a subscriber to OperaMail's Premium service: Larger Mailbox. Store more messages with an extra 25 MB of space. POP3 E-mail Download. Download your e-mail using third party e-mail clients. Authenticated SMTP. Send your e-mail with a third party e-mail client. Auto E-mail Forwarding. Forward incoming e-mail to an external account. Spell Checking. Spell check outgoing e-mail before sending. Replied Messages Marking. Note marked messages that have been replied to. Multi-lingual Translations. Coming soon: Read your OperaMail in different languages. No Advertising. Read your mail in a completely ad-free environment, including ad-free signature files. For all these great benefits, you pay only USD 29.99 a year. That's just under USD 2.50 a month. So, sign up now. Redigert: Eg hadde som sagt prøvd dette tidlegare ein gong, men då det ikkje fungerte gav eg berre opp, då det finst andre e-post-tenester som tilbyr POP gratis. Når eg no var inne på Operamailen hadde eg (i tillegg til 34 spampostar, utan å ha registrert adressa nokon stad eg kan hugse) fått ein e-post frå Opera der dei seier at dei har registrert at eg har prøvd å bruke POP-funksjonen, og at det berre er tilgjengeleg med Premium. Eg prøvde kun via Opera, so du må nok kjøpe Premium om du vil bruke POP. Endret 19. oktober 2006 av incanus Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Redigert: Eg hadde som sagt prøvd dette tidlegare ein gong, men då det ikkje fungerte gav eg berre opp, då det finst andre e-post-tenester som tilbyr POP gratis. Når eg no var inne på Operamailen hadde eg (i tillegg til 34 spampostar, utan å ha registrert adressa nokon stad eg kan hugse) fått ein e-post frå Opera der dei seier at dei har registrert at eg har prøvd å bruke POP-funksjonen, og at det berre er tilgjengeleg med Premium. Eg prøvde kun via Opera, so du må nok kjøpe Premium om du vil bruke POP. 7105749[/snapback] hvis du bruker premium - hva skal du bruke som brukernavn? På nettsidene til operamail står det at du skal bruke brukernavn:operamail.com#operamail.com men dette er helt på jorde i forhold til det jeg har vært borte i tidligere. vanligvis holder det jo å enten bruke brukernavn eller [email protected] Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Pop3: mail.opera.com? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå