Gå til innhold

HJELP

Tarzan|

Anbefalte innlegg

har et prub.

har akkurat fått opp den gamle pcen min som jeg hadde før. når jeg trykker på PÅ knappen da kommer det opp et bilde som henger seg etter 2sekunder. kommer ikke lengre enn at det bare står hvordan skjermkort jeg har. kan noen hjelpe meg. har pentium 3 800 mhz prossesor. 256 mb sdram asus hovedkort, 8mb skjermkort. skal brukes som hjemmeserver. og helt ny psu. veit dere hva prubet kan være?

på hjenhør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-06 19:51, skrev King_mephisto:

er ikke 100% sikker, men kan hende det er et bios pr(u)b... prøv å ta ut batteriet og la den være en stund uten, også sett inn igjen?

Er ikke helt sikker, ganske ny på HK området, men kan hende det er problemet...

Du trenger ikke dra ut bateriet for å restarte hovedkortet (hvis det var det du tenkte på) du trenger bare dra ut en jumper å sette den inn igjen/ dra den ut flytte på den og sette den tilbake der den sto (litt forskjellig fra HK til Hk)

Høres kansje litt "komplisert" ut men det er veldig simpelt. Hvis du derimot er usikker på hvilken jumper det er og aldri har gjort det før og har mistet manualen til hovedkortet så kan du like godt dra ut bateriet og sette det i igjen...

Ut i fra det du sier så hyøres det jo ut som det er skjermkortet som er problemet. Så hvis du ikke finner ut av det er det jo veldig billig for sånne skjerm-kort... Du sa at den skulle være server så kravene er jo veldig små når det gjelder skjermkort og et kort som er like bra som ditt eller litt bedre får du veldig billig.

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...