ErlendRU Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Gratulerer så mye.. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Glabale moderatorer vil si at de har tilgang til å moderere der de selv ønsker 7108675[/snapback] Spørsmålet er fortsatt ubesvart; hvor har hun tenkt å moderere? Vandrer hun innom PHP og Overklokking, eller blir det OT? 7109472[/snapback] Spiller det noen rolle da? Det er de samme retningslinjene over alt. 7109607[/snapback] Det spiller forsåvidt ingen rolle, men det er fortsatt interessant å vite. Det skjer ofte med nye moderatorer at de hopper inn i emner/tråder de ikke kjenner til og begynner å forlange ting tidligere moderatorer ikke hadde gjort. Det er derfor erfarne brukere velges; de har kjennskap til forumet og hvordan det fungerer. Alle vet at i praksis så er det noen steder der reglene er slappere, mens andre steder er de veldig strenge. Det er sånn fordi man har funnet ut at det fungerer sånn, og hvis nye moderatorer ikke har hengt mye i en tråd/avdeling, så blir det tåpelig for dem å begynne med moderering der. Sånn sett er ikke retningslinjene de samme overalt, og det er jo greit for en mod å vite. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Som SteffyBoy sier, så er det strengere noen plasser og slakkere noen plasser. Jeg ville heller prøvd og tette hullene i det mer slakkere områdene, dvs bestemte kategorier, isteden for å sette inn noen globale moderatorer. Støtter Steffy her. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Gratulerer Anette_! Lykke til i jobben som brukermod Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Som SteffyBoy sier, så er det strengere noen plasser og slakkere noen plasser. Jeg ville heller prøvd og tette hullene i det mer slakkere områdene, dvs bestemte kategorier, isteden for å sette inn noen globale moderatorer. Støtter Steffy her. 7109636[/snapback] Såvidt jeg ser så har hun ikke moderert noe som helst enda, så dere kan sikkert slappe av og heller hetse meg for at jeg modererte i Webkafeen Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Som SteffyBoy sier, så er det strengere noen plasser og slakkere noen plasser. Jeg ville heller prøvd og tette hullene i det mer slakkere områdene, dvs bestemte kategorier, isteden for å sette inn noen globale moderatorer. Støtter Steffy her. 7109636[/snapback] Såvidt jeg ser så har hun ikke moderert noe som helst enda, så dere kan sikkert slappe av og heller hetse meg for at jeg modererte i Webkafeen 7109658[/snapback] Det er greit, men poenget er at hun ikke er tilegnet noen spesielle fora, men satt som en global (bruker)moderator. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg tror litt av problemet er nettopp at man ikke har hatt så mange "globale" moderatorer. Dermed har modereringen blitt individuell på de ulike forum, noen steder sågår nesten ikke moderert i det hele tatt, og tilløp til ukultur har fått lov å feste seg enkelte steder. Slik var det på PRS for noen solhverv siden, og det ble endog stengt for en tid fordi det glei ut. I tillegg blir en moderator som bare henger på et forum fort snøblind, man blir så vant til en type overtramp at man ikke reagerer på den lenger. Det opplever jeg stadig med meg selv på PRS. Da kan det være greit at noen kommer utenfra og spør om det er slik det skal være. En moderator med for tett kobling til et forum og brukerne der kan også fort komme i en interessekonflikt fordi vedkommende ønsker å kunne fungere som en helt vanlig bruker ved siden av modereringen. Det er en av styrkene ved å ha brukermoderatorer, men det gjelder at de kommer seg ut litt og får impulser. En viss kunnskap om emnet man modererer er det greit å ha, men et personangrep er et personangrep uansett om det skjer på det ene eller andre forumet, det samme er feilposting, spam, reklame og alle de andre tingene som utgjør 95% av moderators hverdag. Og så lenge ikke forumestyret har sagt at noen forum er unntatt fra retningslinjene, så betyr det at Anette og alle vi andre kan gjøre en like godt jobb som alle andre moderatorer i 95% av tilfellene. Er det noe vi ikke har greie på, så tar vi det opp internt før vi reagerer. En helt annen sak er at brukerne på enkelte forum mener å ha opparbeidet seg hevd på å opptre som subkulturer med egne regler og normer. Jeg kan forstå at det er kjedelig for brukerne, spesielt de som regner seg som småkonger på underforumene, at det kommer "uerfarne" folk utenfra og forrykker "maktbalansen". Eller at de reagerer slik vi har sett på OT-baren noen ganger når mods har hatt vårrengjøring, men det går seg i sum til over tid, og resultatet blir at balansepunktet resettes i tråd med forumets utvikling og brukermassens ditto. Som sagt, retningslinjene er globale. Det betyr ikke at det ikke er forskjeller mellom forumene som får betydning for modereringen. Men det betyr de forumene hvor det slack'es mest på dette også er de som mest trenger at noen passer på at det ikke går helt over styr. Det er ikke noen enmanns jobb, det krever en kollektiv innsats. Og da må noen av oss være fra andre "land". I modereringens verden er kanskje ikke det flerkulturelle noen dum ide... Jeg ønsker Anette velkommen i rekken og er sikker på at hun kommer til å gjøre en god jobb, uansett forum. Edit: Men dette er en off topic diskusjon her, den kan vi kanskje ta et annet sted, og nøye oss med å ønske velkommen. Geir Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Sååå lykke til, Anette_ Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Gratulerer som brukermoderator. Hvor vil du moderere? Forumet generelt, eller bare noen få kategorier (f.eks. Kultur)? 7103677[/snapback] Jeg har lov til å moderere på forumet generelt, men kommer ikke til å være for nesevis med evner jeg ikke har for mye peiling på. Jeg trodde man måtte være en aktiv bruker for å bli mod? 7104128[/snapback] Hun er aktiv, men har ikke hatt internett hjemme på en stund, etter hva jeg vet 7104200[/snapback] I løpet av sommeren har jeg blitt mindre og mindre aktiv, men det kan endre seg. At man er uten internet en periode har da ikke noe spess å si. Det har Ueland også været og det har ikke vært noe hinder. 7105289[/snapback] Hun har hatt tilgang til internett... 7105302[/snapback] Har hatt er riktig ord og det vet du godt, det er evig lang ventetid på å få internett og når den forsvinner igjen etter en uke er det surt. På skolen har jeg tilgang, men jeg prøver somregel å følge med på forelesninger de to dagene i uken jeg har med laptopen på skolen. Hjemme har jeg nett når jeg er heldig og får signaler fra noen av naboene. Ellers vil jeg si takk til lykkeønskninger fra andre, ble minst like overrasket selv. Men synd mange synes jeg ikke er egnet nok fordi jeg ikke har nok poster, det er faktisk lov å lese på et forum uten å poste også. Men jeg skal ihvertfall prøve å gjøre mitt beste og får jeg ikke tid til dette eller jeg av andre grunner finner ut at jeg ikke er egnet så får jeg heller bare gi jobben videre til noen andre. Personlig synes jeg det er fint at litt flere jenter får være moderatorer siden det stadig kommer flere jenter, i enkelte deler av forumet ihvertfall. Og lykke til og gratulerer til |darkness også! Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Dette er typisk kjønnskvotering!! Nja, men neida, var egentlig bare på google og søkte på bamse. Dette førte meg til "Valentinsdagen 2006"-tråden. I denne tråden hadde AnAnAs skrevet, og når jeg klikket på profilen hennes så så jeg at hun var aktiv i denne tråden. Derfor klikket jeg på denne og bestemte meg for å skrive en frekk kommentar. Helt tilfeldig altså. Lykke til iallefall. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Lal at hun ikke har takket her enda, sier litt om aktivitetsnivået. 7108484[/snapback] "Lal" (hva nå det måtte bety) at guttungene er så misunnelige at de må slenge dritt Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Gratulerer. Jeg tror ikke du kommer til å gjøre en god jobb, men du får ha lykke til Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 ¤SIP¤ 7109778[/snapback] Nok engang stjal Geir ordene fra meg (: Fks. selv om jeg ikke har peiling på visse felt så klarer jeg vanligvis å se problemer/feil i henhold til retningslinjene/nettiketten - derimot finnes det også litt uskrevne regler som oppstår når noen moderatorer "eier" en forumdel. Selv hopper jeg der rapporteringene tar meg, ellers blir det stort sett kun 4-5 hovedkategorier jeg holder til i. Grattis Anette Ps: Ø. Dahle --> Husker jeg ikke feil så er Anette_ (tidligere Anette_87) født i ´87 Ps.ps: En rekke av kommentarene her er direkte unødvendige forresten. Bruk vanlig oppførsel og spar de "artighetene" for dere selv neste gang. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Grattis. Var ikke du skjermtester en gang i tiden? Kan ikke du sparke de andre gutta litt i ræva og få kjørt i gang litt testing snart? Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Takk for enda flere gratulasjoner og lykkeønskinger. CAT-scan: Har nok aldri vært skjermtester så det er ikke mitt område, hadde jeg vært det så skulle jeg gitt de andre et spark bak! Remerser: Riktig at jeg er født i 87 ja, så jeg er gammel nok til å være mod. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg spanderer en drink, når du har blitt gammel nok da ... Tenker på å stjele litt av Jarmos vodka Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Såvidt jeg vet så er Anette_ 20 år, så du får snike deg inn i barskapet til Jarmo så snart som mulig. Ta gjerne noen bilder Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Såvidt jeg vet så er Anette_ 20 år 7119468[/snapback] Vel, hun er 19, siden hun er født i 87. Endret 21. oktober 2006 av Redline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg