LadyKatie Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Hva slags harddisk passer på en 6 år gammel Compaq? Den har bare 40 GB lagrings plass og det er helt håpløst lite. Håper noen kan hjelpe meg! Endret 19. oktober 2006 av LadyKatie Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Hva er modellnavnet? 7103460[/snapback] Hvor skal jeg se etter det? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er nok IDE kabling på den maskinen der tror jeg. Sjekk for å være sikker. Mvh Erling Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er nok IDE kabling på den maskinen der tror jeg. Sjekk for å være sikker. Mvh Erling 7103532[/snapback] Og hvor ser jeg det? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Er det en slik kontakt som dette på harddisken? Da er det nemlig en IDE disk og du kan kjøpe en hvilken som helst IDE disk du vil. Mvh Erling Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Er det en slik kontakt som dette på harddisken? Da er det nemlig en IDE disk og du kan kjøpe en hvilken som helst IDE disk du vil. Mvh Erling 7103559[/snapback] Hva i huleste er IDE? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 En IDE er en kabel, den kabelen som går fra harddisken til hovedkortet på bildet jeg viste. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Enten foran eller på baksiden står det vanligvis Compaq Presario og et eller annet nummer, se om du finner det. Når det gjelder IDE-kabel (det er det helt sikker) så må du åpne maskina og se på disken. Den er koblet til med en strømkabel og en bred flat (antakelig grå) kabel. Det er IDE-kabelen. Følg den fra disken og ned i maskina (til hovedkortet). Dersom det er en ledig tilkobling på kabelen eller det er en likedan kabel med en ledig kobling på kan du sette inn en ekstra disk. Hvis ikke, må du bytte ut 40´en du har med en ny. Da må alt legges inn på nytt. Ooops, litt sen her... Endret 19. oktober 2006 av persistent Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 hmm, den står inne i et skap og det er min søsters maskin, så tror ikke jeg får lov til å begynne å skru fra hverandre den. Hun kommer til å drepe meg hvis jeg gjør det Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er bare å skru av sidedøren, som regel bare to skruer. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Et annet og kanskje enklere alternativ kan jo være å koble til en ekstern usb-harddisk. Hvilket operativsystem er det på maskina Windows 98,Me,2000 eller XP ? Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Et annet og kanskje enklere alternativ kan jo være å koble til en ekstern usb-harddisk. Hvilket operativsystem er det på maskina Windows 98,Me,2000 eller XP ? 7103645[/snapback] Det er XP Professional Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Da kan du kjøpe deg en ekstern harddisk. Sjekk prisguiden for å finne en som passer deg. Mvh Erling Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det er bare å skru av sidedøren, som regel bare to skruer. 7103600[/snapback] Compaq har mane modeller som "ligger" og hvor festet er spesielt (compaq har designet og fått produsert kassen). Men ettersom det er en 6 år gammel maskin vil det være snakk om IDE-harddisk (og det er ikke nødvendigvis plass til flere inne i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå