Gå til innhold

Prisen på ram ned?


hans A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De vill nok falle nå skal vi se. Prisen gikk opp når forespørselen eksploderte av ddr2 minne. Da tømtes lagrene raskt og produskjonen ble satt på opp kraftig. Når da ddr2 minne fyller lagrene vill prisene synke.

 

Håper harddiskene går samme vei. 250gb diskene har godt opp fra ca 500kr til 650kr...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Man fikk jo 2gb DDR2 PC5400 ram fra OCZ til 750,- en gang i august var det vel. Jeg sjekker selv butikker osv hver dag, da jeg egentlig skulle kjøpt pc, men ramprisene har skremt meg fra det. Og har lagt merke til at de har sunket bittelitt den siste tiden, ikke nevneverdig mye, men et godt tegn.

 

Edit: Fant tråden nå, ser ut som det var PC5400 ja. Nå koster de jo vanvittige 2300.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Man fikk jo 2gb ddr2 pc4300 ram fra ocz til 750 en gang i august var det vel. Jeg sjekker selv butikker osv hver dag, da jeg egentlig skulle kjøpt pc, men ramprisene har skremt meg fra det. Og har lagt merke til at de har sunket bittelitt den siste tiden, ikke nevneverdig mye, men et godt tegn.

7108882[/snapback]

 

Det var faktisk PC5400 man kunne få for 750-800.

Lenke til kommentar
Når Vista kommer, vil pluttselig "alle" kjøpe mer RAM. Da stiger nok prisene igjen pga. høyt salg i forhold til produksjonen. Det beste er kanskje å kjøpe mer RAM like før Vista lanseres.

 

Mvh

Kjetil

7109384[/snapback]

 

Nå er det jo nettopp det som har ført til at prisene er i taket for tiden - folk skal ha PC'en klar til Vista kommer. Det pluss at det har vært skolestart og alle studenter skal ha ny maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...