Multimaster Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Hei ! Håper noen av Dere kan hjelpe meg litt med dette: Har invistert i et Asus P5B hovedkort og i 2 stk SATA Samsung 250.0GB harddisker som fungerer utmerket i standard oppsett , men jeg hadde tenk å få satt disse opp i Raid(0) . noe som ikke var så lett som man skulle tro. Der er 1.stk SATA_Raid kontakt/port på dette kortet og om jeg setter i den ene disken i den så kommer jeg inn i menyen for oppsett av raid med CTRL+J i oppstart , men man finnjer jo bare en av diskene da og kan dermed ikke få lag noe raidprofil. har satt biosen som beskrevet i manual men den gang ei. Setter man begge diskene i sata_1 og sata_2 portene får man ikke muligheten for å velge ctrl+j i oppstart for Raid konfigurasjon. Spørsmålet er om der er noen med erfaring med slikt oppsett som kan hjelpe meg her , er der ting i bios som kan være glemt etc, hvordan/hvor skal harddiskene kobles til i hvilke porter, Er veldig takknemmelig om noen klarer å hjelpe meg å løse dette problemet Endret 19. oktober 2006 av Multimaster Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Se 5.4.2 i manualen Ser du som du må bruke den externe SATA utgangen Edit Se side 2-23 punkt 12. Endret 19. oktober 2006 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå