Gå til innhold

Kommende prisfall på 7800GS 512 AGP?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en PC med athlon 3500+ og resten av komponentene i maskinen ligger på "samme nivå". AGP-system. Det meste i maskinen holder fortsatt, bortsett fra skjermkort. Et gammelt geforce4800tiSE. Men det er jo litt kjipt å ha en såpass stor flaskehals.

 

Vil ha Geforce7800GS 512 men det ligger for tiden på rundt 3000, og det er jo drøyt å putte inn så mye i et utdatert system. Så HER kommer spørsmålet mitt:

Etter de siste mnds pris-svingninger på PCfronten, lurer jeg på hvor lang tid det tar før kortet kommer ned på 2000-nivå... Noen som har tanker rundt dette?

Personlig tror jeg faktisk 2-4mnd faktisk kan gå.

 

PS: Spørsmålet er tenkt for folk som har peiling på pc OG økonomi og som følger med. Har du f.eks kjøpt PCen din på elkjøp så ikke svar. :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Alternativt kan du vente på ATIs X1950 Pro AGP som kommer etter jul, men kortene som føres her til lands har forøvrig bare 256MB RAM. De koster rundt 1900-2100 kroner. Har selv bestilt et slikt kort. (Men vurderer dog i mellomtiden om jeg faktisk skal bygge nytt system).

 

Edit:Men som sagt, bytter du til et PCIe-hovedkort, så kan du kjøpe en billig dual-core CPU og et bedre PCIe-skjermkort ved en senere anledning. (er det socket 754 eller 939 du har forresten?)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...