Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mister nettforbindelse om natten, nic?

Anbefalte innlegg

Hei

Et veldig irriterende og plagsomt problem. HAr windows XP på en maskin jeg kjører som server. Om natten mister denne pc'en nettforbindelsen. På egenskaper på nettverkskortet har jeg en strømsparingsfunksjon jeg ble oppmerksom på for to dager siden, denne slo jeg så klart av. Natten etterpå var den ope på net thele tiden, men nå i natt var den nede fra ca 3 til like før 10.

I eventloggen ser jeg at Symantec Live Update ikke får oppdatert seg i dette tidsrommet, med andre ord må det være at hele nettforbindelsen slår aseg av på pc'en på en eller annen måte.

Og finnes det andre systemlogger enn de som ligger i Event log? Tenker da på eventuelle protokoller, eller programmer som går ned i et gitt tidsrom.

Noen som har andre tips til hva jeg kan sjekke?

edit: Jeg har også slått av alle moduser pc'en kan havne i, sove, hvile slafse og andre moduser. Hd'er slår seg aldri av osv

Endret av martin82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer igjen av seg selv. Jeg trodde jo jeg hadde løst problemet når jeg tok bort haken på at nettverkskortet slår seg av når den ikke brukes, men neida det skjedde igjen i natt og innstillingene på NIC er det samme enda.

Men noe jeg lurer bittelitt på er om nettforbindelsen på serveren går opp igjen like før jeg slår på laptopen min som står innenfor samme ruter, eller når jeg RDP'er fra laptopen til serveren... Men dette er heller ikke alltid. I dag kom den opp igjen en stund før jeg stod opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...