shadowano Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Hei Et veldig irriterende og plagsomt problem. HAr windows XP på en maskin jeg kjører som server. Om natten mister denne pc'en nettforbindelsen. På egenskaper på nettverkskortet har jeg en strømsparingsfunksjon jeg ble oppmerksom på for to dager siden, denne slo jeg så klart av. Natten etterpå var den ope på net thele tiden, men nå i natt var den nede fra ca 3 til like før 10. I eventloggen ser jeg at Symantec Live Update ikke får oppdatert seg i dette tidsrommet, med andre ord må det være at hele nettforbindelsen slår aseg av på pc'en på en eller annen måte. Og finnes det andre systemlogger enn de som ligger i Event log? Tenker da på eventuelle protokoller, eller programmer som går ned i et gitt tidsrom. Noen som har andre tips til hva jeg kan sjekke? edit: Jeg har også slått av alle moduser pc'en kan havne i, sove, hvile slafse og andre moduser. Hd'er slår seg aldri av osv Endret 19. oktober 2006 av martin82 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Må du restarte for å få det til å funke? eller kommer det av seg selv? Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Det kommer igjen av seg selv. Jeg trodde jo jeg hadde løst problemet når jeg tok bort haken på at nettverkskortet slår seg av når den ikke brukes, men neida det skjedde igjen i natt og innstillingene på NIC er det samme enda. Men noe jeg lurer bittelitt på er om nettforbindelsen på serveren går opp igjen like før jeg slår på laptopen min som står innenfor samme ruter, eller når jeg RDP'er fra laptopen til serveren... Men dette er heller ikke alltid. I dag kom den opp igjen en stund før jeg stod opp... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 har du prøvd andre nettverkskort? maskiner? Skjer det akurat det samme da? Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Har ikke prøvd andre nettverkskort nei. Bare merket at det har skjedd med denne ene maskinen. Jeg kan se om jeg får lånt et NIC og testet. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Gjør det. Kan hende nettverskorte er gåent, og kan være bare tilfeldig at det ikke funker på natterstid... men litt snodig uansett... men skader ikke å prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå